Zdravko Milić prisutan je u svim medijima, a ovdje se predstavlja s dva rada koja još nitko nije vidio. Naziv "Lunadrom" dolazi od riječi luna (Mjesec), a cijelo polazište Zdravkovog rada je istraživanje na teritoriji zabranjene arheologije, kazao je Šumonja, dodavši da je uvjetno rečeno riječ o grani arheologije koja se bavi onime čime se klasična arheologija ne želi baviti
Jedan od Milićevih radova s izložbe "Lunadrom - Na rubu znanosti, na ivici istine, van puta interdisciplinarnog inženjeringa"
Izložba likovnog umjetnika Zdravka Milića "Lunadrom" podnaslovljena "Na rubu znanosti, na ivici istine, van puta interdisciplinarnog inženjeringa", otvorena je u petak navečer u Galeriji Poola.
Voditelj Galerije Poola Bojan Šumonja istaknuvši da svi oni koji se bave vizualnom umjetnošću dobro znaju tko je Zdravko Milić, kazao je da je riječ o slikaru, koji se bavi prostornim instalacijama i skulpturom i videom...
- Zdravko je prisutan u svim medijima, a ovdje se predstavlja s dva rada koja još nitko nije vidio. Naziv "Lunadrom" dolazi od riječi luna (Mjesec), a cijelo polazište Zdravkovog rada je istraživanje na teritoriji zabranjene arheologije, kazao je Šumonja, dodavši da je uvjetno rečeno riječ o grani arheologije koja se bavi onime čime se klasična arheologija ne želi baviti.
- Postoje neki dokazi, artefakti itd. da čovjek postoji na Zemlji više milijuna godina, neki dokazi govore da je to i više milijardi, a darvinistička struja znanstvenog establišmenta kaže da čovjek postoji tek nekih 200 tisuća godina. Neki artefakti su pronađeni na raznim područjima u svijetu i prilikom nekih testiranja pokazali su da su stari po nekoliko milijuna, pa i nekoliko milijardi godina. Međutim, u znanosti postoji nešto što se zove znanstveno filtriranje, a to je kada znanstvenicima nešto ne odgovara oni to jednostavno ignoriraju. Milić se bavi upravo tim dijelom i njegov rad je baziran na istraživanju paralelne stvarnosti. Vrlo je zanimljivo područje kojim je on zaokupljen", kazao je Šumonja.
Otvarajući izložbu Milić je poželio okupljenima pobliže objasniti, odnosno pojednostaviti ideju svog rada. Budući da se ranije dosta bavio pejzažima tako je stigao kroz metafizički pejzaž do ovakve arheologije koja ga je, po vlastitom priznanju, sve više zainteresirala i to najviše zbog toga što se kosila sa službenom naučnom teorijom. Tako je stigao i do nekih dokaza koji su mu govorili da je povijest ipak bila drugačija, a sve je poteklo od starih Sumeranaca i prijevoda klinastog pisma na keramičkim pločicama.
- Tu se zapravo vidi kako smo i mi nastali. To je sasvim drugačija povijest. Iako o tome postoje knjige, kada bi se sve to objelodanilo, onda bi sve religije pale u vodu. Tako je i s istinom za koju je najlakše reći da je to zavjera. Za pet ili deset godina svi ćemo prihvatiti tu istinu i vidjet će se da to nije bila zavjera, kaže Milić koji za sebe kaže da nije neki ortodoksni ljubitelj tih teorija, ali voli ih pratiti radi likovne umjetnosti te to za njega predstavlja jednu igru.
"Zalazim u svjetove nekih drugih, pomaknutih realnosti drukčijih zbilja, gdje je sve zaustavljeno, bestežinsko i izvanvremensko; gdje se preklapaju daleke prošlosti i daleke budućnosti, gdje su vidljiva svjetlosna isijavanja i zgusnute energije; gdje se otkrivaju skrivene istine, vezane uz naš prepoznatljivi istarski pejzaž nad kojim se postepeno otkrivaju novi-stari svjetovi u čijem dijelu i mi sudjelujemo", rekao je jednom prilikom Milić.
Njegova izložba u Galeriji Poola moći će se razgledati do 6. svibnja.
Zdravko Milić rođen je 1953. godine u Labinu. Srednju Školu primijenjenih umjetnosti, odjel grafike, završio je u Splitu 1973., a diplomirao je slikarstvo na Accademia di Belle Arti u Veneciji, 1977. godine u klasi prof. Carmela Zottija. Stručno je usavršavao mozaik 1988. na École Nationale Supérieure des Beaux - Arts u Parizu u klasi prof. Ricarda Licate. Od 1978. do 2006. godine djeluje kao samostalni umjetnik u području vizualnih umjetnosti. U svom umjetničkom radu koristi brojne medije – od slikarstva, crteža, grafike do objekta i prostornih instalacija. Tematski razvija nekoliko cjelina koje obuhvaćaju tematike od postanka svijeta do suvremene tehnologije. Izlagao je na stotinjak samostalnih, te je sudjelovao na preko 600 skupnih izložbi u zemlji i inozemstvu. Sudionik je velikog broja međunarodnih slikarskih i kiparskih simpozija, a za svoj je rad dobio šezdesetak nagrada i priznanja. Djela mu se nalaze u značajnim hrvatskim i svjetskim privatnim i muzejskim zbirkama. Član je Hrvatskog društva likovnih umjetnika (HDLU) Rijeka i HDLU Zagreb. Živi i radi u Labinu i Rijeci.
Na Akademiji primijenjene umjetnosti Sveučilišta u Rijeci nastavnik je na preddiplomskom i diplomskom studiju Primijenjene umjetnosti i Likovne pedagogije na kolegijima Slikarstvo i Mozaik.