Posebnost njegovog rada, kako je i rekla kustosica izložbe Kristina Tamara Franić Kučiš, se očituje u fotografiranju motiva, ljudi, pejzaža, arhitekture i interijera u 360 fotografskoj tehnici koju je on među prvima počeo koristiti u Istri i Hrvatskoj
Kako izgledaju fotografije u 360 fotografskoj tehnici predstavljeno je na u petak otvorenoj izložbi Diega Martinčića u Zavičajnoj galeriji Crnobori u Banjolama pred velikim brojem posjetitelja, očito željnih događanja.
Ovom izložbom prezentiran je desetogodišnji rad istarskog fotografa i umjetnika iz Ližnjana Diega Martinčića.
- Bilo je teško napraviti izbor radova za ovu izložbu, za uži izbor imao sam ih 180, i onda sam morao odabrati 21 fotografiju za potrebe ove izložbe. Fotografija me već dugo zanima, a poseban je osjećaj fotografirati sve to ukrug. Ima tu motiva Istre, koji su mi posebno dragi, ali i iz raznih zemalja svijeta. Posebni su mi radovi s raznih evenata, od prijenosa finala svjetskog nogometnog prvenstva prije skoro četiri godine u pulskoj Areni, pa do fotografija Dvigrada, Plitvica, koncerta Dubioze, neke su fotografije imale zbilja impresivan broj pregleda, kazao je Martinčić prilikom otvorenja izložbe.
Posebnost njegovog rada, kako je i rekla kustosica izložbe Kristina Tamara Franić Kučiš se očituje u fotografiranju motiva, ljudi, pejzaža, arhitekture i interijera u 360 fotografskoj tehnici koju je on među prvima počeo koristiti u Istri i Hrvatskoj.
- 360 fotografija rjeđe se koristi kao tehnika zbog njene posebnosti jer se njome snima kompletni prostor iz svih mogućih kutova promatranja. Takvim postupkom nastaje vrlo vrijedna dokumentarna i umjetnička fotografiju kojoj će njen kulturološki supstitut evaluirati vrijeme, kao što se dogodilo i sa fotografijama iz 19. stoljeća. 360 fotografija je u biti "equirectangular" projekcija stvarnosti poput "merkator" projekcije kugle na ravnu površinu. Total sferičnog prostora kada se svede na ravninu vizualno je zbunjujući, kubistički kaotičan, gotovo apstraktan, jer ljudsko oko nije pripremljeno za takve perspektive koje oko onda ne prepoznaje u realnom prikazu. Stoga je takve fotografije potrebno hostati (učiniti dostupnima) na servisima koji pružaju pregled 360 kao "cube face", odnosno potrebno je koristiti software koji projektira tu fotografiju i konvertira u plohe kocke kako bismo se mi kao gledatelji prividno našli unutar zamišljene kocke i uspjeli doživjeti fotografiju onako kako ju je zamislio autor, veli kustosica.
Govoreći o takvoj vrsti uradaka, ona je istaknula da postoji više vrsta projekcija, a najzanimljivija je stereografska projekcija odnosno "mali planet" u kojem su fotografije tiskane na 2D površini te se pored fotografija nalazi "qr code" koji učitavanjem na mobitel omogućava interaktivno gledanje dotične fotografije i manipulaciju projekcije u njenoj kaleidoskopskoj mobilnosti. Tom tehnikom fotografija dobiva dvije dimenzije više, prividan prostor i vrijeme u kojemu se transformira u različite forme stvarnosti".
Također je napomenula da ovim izborom medija Martinčić se svrstava u pionire tehnospiritualne umjetnosti hrvatske umjetničke scene – pojave u postmodernoj umjetnosti koja simboličke ili arhetipske simbole umjetnosti ili okruženja istražuje, simulira i interpretira pomoću novih medija, tehnika i materijala.
Navela je da ovaj autor najčešće poseže za kulturološki prepoznatljivim motivima Istre, prezentira ih na jedan inovativan način koji pruža drugačiji način gledanja objektivne stvarnosti kojoj time dodaje jednu svježu, razigranu dimenziju više.
- Zahvaljujući njegovim intervencijama pulsku Arenu, panoramu medulinske place i brendirane ladonje, portrete ljudi, maslina ili ovaca možete doživjeti na jedan inovativan način i pritom se dobro zabaviti, jer ste upravo vi taj konačni dizajner idealnog kadra Diegovih fotografija, zaključila je.
Diego Martinčić rođen je 1985. godine u Puli, a po zanimanju je strojarski tehničar i grafički dizajner. Trenutno se u vlastitom obrtu Di360 bavi video-produkcijom, fotografijom i 360 fotografijom po kojoj je prepoznat u Europi. U početku poslovne karijere radio je kao konstruktor strojarnice i izradom montažnih nacrta u brodogradilištu Uljanik. Uz redovni posao, bavi se i 360 fotografijom kojoj je posvećen već 11 godina. Prije desetak godina počeo je eksperimentirati s tom tehnologijom fotografiranja uz pomoću alata ribljeg oka kako bi napravio jedinstvene fotografije, odnosno projekcije fotografija unutar sfere koje se mogu gledati pomoću mobitela i kompjutera, a time dobivamo iluziju kao da se nalazimo unutar prostora koji je fotografiran.
U sve ove godine producirao je i objavio više od tri tisuće "360" panorama koje je objavio na poznatim fotografskim platformama roundme.com i kuula.co gdje se mogu naći svi njegovi radovi.
Sam je autor istaknuo prvenstveno povijesno-dokumentarnu funkciju fotografija, a tek potom umjetničku vrijednost.
Njegov hobi je sve što je kreativno poput 3D tiskanja, programiranja IoT aplikacija ili foto-opreme i elektronike. Prije 14 godina osnovao je Facebook grupu "Disleksija" s ciljem umrežavanja roditelja djece i ljudi koji poput Diega imaju taj problem, a mogu si međusobno pomagati savjetima. Grupa broji više od 1.600 članova iz svih područja bivše države.