(Snimio Mladen Radić)
Sedmi Reli po galerijama održan je u petak u 12 pulskih galerija, što je bila prilika onima koji redovito prate događanja u galerijskim prostorima, ali i još više onima koji to ne čine, da pogledaju ili se podsjete što se nudi u centru Pule. Zapravo je to prilika da se Puljani podsjete čega sve ima u jednom gradskom radijusu, unatoč tome što nisu sve galerije, kojih u Puli zbilja ne nedostaje, uključene.
Neslužbeni početak i neformalna prva stanica kao i uvijek bila je HUiU galerija, ovaj put s izložbom Ane Grubić "Otpornost i suživot", u Galeriji Studentski izložba je Breze Žižović, u Rock galeriji izložba "Od fanzina do filma", dok je u Galeriji C8 "Sjeti se mene" Andreja Janeša i Jasne Ujčić Grudenić, Galerija Novo otvorila je vrata da bi se mogla razgledati izložba "FLUX: Female digital creativity" vezana uz Bijenale industrijske umjetnosti, a galerija Makina predstavlja već neko vrijeme otvorenu izložbu "Face the wall" čiji su autori Nino Pušija i Savo Spasojević. Zidove Gradske galerije krase radovi prije tjedan dana otvorenog Bijenala crteža dok galerija u predvorju Kina Valli nudi izložbu "Balikbayan" a Prozor u prošlost u galerije C4 prikazuje "Umivaonik kao svjedok vremena – nasljeđe obitelji Gavardo" Aleksandre Mahić Sinovčić.
(Snimio Mladen Radić)
Oni koji nisu stigli, a takvih nije bio mali broj, mogli su konačno pogledati vrlo zanimljivu izložbu "Vidi umjetnost – umjetnost promjene" Mihaele Cik i Vjerana Juhasa u Svetim srcima. Nekako po tradiciji, Srpski kulturni centar bio je te večeri mjesto gdje je predstavljena nova serija "Made in Fabrika fotografa 12" kustosice Aleksandre Popović Petković, a na izložbi se predstavljaju radovi 30 autora različitih generacija i stilova, a izložba je nedavno premijerno otvorena u Beogradu. Iako najavljena u programu, Galerija Amfiteatar je nažalost morala otpasti iz itinerera zbog više sile.
Kao i uvijek u ovoj kombinaciji umjetnosti i igre, što uopće nije toliko kontradiktorno, trebalo je sakupiti naljepnice na letku s mapom ili na digitalnoj mapi i odnijeti na završnu poziciju koja je ovaj put bila pomalo skrivena, a to je Tiskara Škarti u samom prizemlju Rojca, dostupna kroz unutrašnje dvorište, gdje je Raoul Marini, uz pomoć Dore i jednog od organizatora Dana Paulette, otisnuo Povelju za spas kulture, koja je ovaj put bila inspirirana igrama u kazinu, odnosno jack potom.
(Snimio Mladen Radić)
Naravno, tko je htio, mogao je to i sam učiniti. Na kraju, tu jedinstvenu prigodu da u jednoj večeri obiđu galerije i dobiju zasluženu potvrdu iskoristilo je 80-ak posjetitelja, od oko 150 koji su se odazvali manifestaciji. Neovisno o broju, i ovaj put je Reli po galerijama uspio u pulske galerije privući nova lica i posjetitelje koji inače baš i nisu česti gosti ovakvih mjesta.
Uz tiskane mape, posjetitelji su mogli obilaziti galerije i pomoću web aplikacije, koja omogućuje digitalno označavanje posjećenih galerija, dodatno naglašavajući interaktivni karakter događanja. Ovogodišnja novost bila je kustoska vođena tura i digitalni alat za izradu kolaža impresija koji omogućavaju dublji doživljaj Relija po galerijama. Također, prvi put je organizirana i vođena kustoska tura kroz četiri galerije uz stručno vodstvo povjesničarke umjetnosti Roberte Tomičić na koji se odazvalo 15-ak zainteresiranih.
Manifestaciju, koja je već 11 puta održana i u Zagrebu, organizirala je udruga Atanor.