razglednice iz mrtvog grada 

Izložba Đanija Celije u Galeriji Makina. Ostaje otvorena do 2. lipnja

| Autor: Mladen Radić / Glas Istre
(Snimila Leona Teodorović / Glas Istre)

(Snimila Leona Teodorović / Glas Istre)


Galerija Makina i dio trga oko nje opet su bili krcati posjetiteljima u petak navečer kada je
otvorena izložba pulskog fotografa Đanija Celije nazvana »Kartoline Al-Qarafa & Co« snimljene u Kairu, u dijelu poznatom kao Mrtvi grad.

Radi se o razglednicama, polaroidima koje je Celija napravio s fotoaparatom kojim je voditelj Makine Hassan Abdelghani poklonio Celiji za rođendan. Iako su u pitanju fotografije za koje sam Celija kaže da nemaju neku umjetničku težinu, izložba ima jedan
malo širi kontekst u kojem je došlo do njene realizacije.

(Snimila Leona Teodorović / Glas Istre)(Snimila Leona Teodorović / Glas Istre)

(Snimila Leona Teodorović / Glas Istre)(Snimila Leona Teodorović / Glas Istre)

Izložba je posvećena Abdelghaniju i Makini, ali i Puli, a krenulo je od toga da je Abdelghani želio da Celija opet ima izložbu u Makini. Pritom je ideja bila da izložba bude u veljači kada je u gradu sve prazno. Celija se složio, no zima je prošla i došlo je proljeće da bi se Celija na koncu prihvatio nečega što je Abdelghaniju blisko s obzirom je ovaj fotograf i voditelj galerije odrastao u glavnom gradu Egipta.

- Ove fotografije koje vidite na zidu su sve snimljene 1998. godine, tako da su zapravo čamile u mojoj arhivi 26 godina. One nemaju neku umjetničku težinu, zato se zovu kartoline, jer zapravo svaki turist koji dođe u Kairo, da se malo potrudi može napraviti takvu fotografiju. Al Qarafa, Mrtvi grad, teritorij je na kojem službeno živi 319 tisuća ljudi, neslužbeno kaže netko da ih je 2 milijuna, netko kaže 4, a ako pitate Hassa reći će vam da ih ima barem 8 milijuna.

Od toga pola mu je rod, a pola su njegovi jako dobri poznanici, našalio se Celija čije je snimanje u ovom području u kojem turisti baš i nisu rado viđeni, trajalo 5-6 sati. Vidio je tako Celija tu i neke stvari koje su ga pogodile poput ljudi koji životare među grobovima i
leševima. Osim fotografija iz Grada mrtvih tu su i fotografije slavnih egipatskih piramida, a Celija napominje i da je Hasan proveo djetinjstvo na Verudi blizu tamošnje piramide, što je još jedna poveznica s Kairom.

(Snimila Leona Teodorović / Glas Istre)(Snimila Leona Teodorović / Glas Istre)

Najvažnija veza ipak je u tome što, kako kaže Celija, ova pulska okolina tone u to jedno crnilo i postaje sama mrtav grad, no to crnilo ubijaju pojedinci u ovom gradu
koji održavaju tu neku urbanu priču, pa je u tom kontekstu spomenuo neke od njih
poput Vedrana Šilipetra koji vodi Galeriju Hermana, tu je i cijela ekipa oko HUiU-ja,
Galerija Novo, pa Bojan Šumonja s Poolom, muzeji...

- Hassan je taj koji je dao dušu i srce, on i i klinci i Brankica, koji su odlučili živjeti u
Puli i po meni su veći Puležani nego neki Puležani koji su rođeni ovdje. Svaki put kada uđete u Makinu dobijete osmijeh, dobijete zagrljaj.

Ja ne znam kako to da taj čovjek pamti svima imena, ali on stvarno svima zna imena, a
napravio je za hrvatsku fotografsku scenu strahovito puno, kazao je Celija koji je
imao jedno iznenađenje za posjetitelje i voditelja Makine objasnivši da je izložba prodajna a sav novac ide galeriji, što je Abdelghanija dirnulo. Izložba ostaje otvorena do
2. lipnja. 

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter