KAMENOLOM KRASE

Uništenu cestu renovirat će po završetku Ipsilona: PRVO AUTOPUT PA CESTA OD LINDARA DO BAZGALJI

| Autor: Mirjan RIMANIĆ

S početkom gradnje drugog kraka Istarskog cestovnog ipsilona počela je eksploatacija kamenoloma Krase nedaleko Lindara. Budući da teški kamioni kamenje prevoze dijelom ceste Lindar - Bazgalji - Žminj, vijećnik Valter Žgrablić (IDS), na posljednjoj sjednici Gradskog vijeća podsjetio je da je županijskom cestom Lindar - Žminj zabranjen promet teških kamiona.

Nova cesta široka šest metara

Budući da se spomenutom prometnicom u posljednje vrijeme kreće veliki broj teških kamiona punih kamenja, zanimalo ga tko će sanirati ovu cestu nakon završetka radova na Istarskom cestovnom ipsilonu. Cesta koja nije građena za takav promet, nakon gradnje drugog kraka Ipsilona bit će uništena, smatra Žgrablić, dodajući kako ne bi bilo korektno da trošak sanacije ceste u konačnici padne na teret lokalne uprave.Elvis Kliman, pazinski gradski komunalni pročelnik odgovorio je da je poduzeće Cesta Pula započela eksploataciju kamenoloma Krase pa je iz smjera Bazgalja, odnosno od Lokvine prema Lindarskom Križu, već započeo promet teških kamiona koji razumljivo prekomjerno opterećuju spomenutu prometnicu. Stoga je s Cestom Pula sklopljen ugovor prema kojem će ovo poduzeće, nakon izgradnje Ipsilona 2021. godine, rekonstruirati spomenutu cestu i proširiti je na širinu od šest metara. Uz to tijekom eksploatacije cesta će se konstantno održavati, a potencijalno opasna mjesta, pogotovo zavoji uredit će se i proširiti na optimalnu širinu. Nakon izgradnje Istarskog cestovnog ipsilona izgradit će se zapravo nova cesta od Križa Lindarskog prema Bazgaljima.

Spojna cesta duga oko četiri kilometra

Kliman je dodao da svaki kamion koji vozi kamenje za gradnju Ipsilona ima istaknut broj, kako bi se mogla prijaviti nesavjesna vožnja vozača teških kamiona koji prevoze mineralnu sirovinu iz kamenoloma Krase. Do kamenoloma Krase izgrađena je nedavno pristupna cesta duljine 1,5 kilometra, a cijelom tom trasom položen je asfaltni zastor kako kamioni ne bi raskopali makadam. Naime, Ceste Pula ima rudarsku koncesiju u kamenolomu Krase do 2031. godine, stoga je i izgradila cestu u koju je uložila znatna financijska sredstva za otkup zemljišta, projektiranje i gradnju prometnice koja je sada javna cesta koja se može koristiti i kao veza prema selima Jadrohi i Katunu Gračaški na području općine Gračišće.

Ceste od Krase do Lokvine i od Lokvine do Križa Lindarskog imat će značajnu ulogu i pri planiranoj gradnji ceste Križ Lindarski - Rogovići, do spoja na Istarski cestovni ipsilon. Za gradnju ove spojne ceste duge oko četiri kilometra, zaobilaznice Pazina iz smjera Rogovića prema Labinu, zacijelo će se koristiti kamen iz kamenoloma Krase koji je od te buduće ceste udaljen tek nešto više do dva kilometra. To je još jedan razlog potrebe, zapravo nužnosti rekonstrukcije ceste Lokvina - Križ Lindarski. Zanimljivo je da ova cesta prolazi područjem na kojem se dodiruju siva i crvena Istra.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter