ususret sezoni

UNATOČ LOCKDOWNU: TZ Istarske županije radi na promociji istarskog turizma. Realizirana tri vrijedna medijska projekta za njemačko tržište

  Posebno izdanje Meriana posvećeno Istri s headlineom "Za prave bonvivane" izlazi 15. veljače dok će poseban specijal o Istri u tiražnom mediju ADAC-a o biti objavljen početkom travnja. Realiziran je i projekt koji se odnosi na filmsku produkciju za TV kanale njemačkog govornog područja

| Autor: Milan PAVLOVIĆ
Merian Istrien

Merian Istrien


Iako je prošla godina bila izuzetno teška za hrvatski turizam, Turistička zajednica Istarske županije i PR agencija ART Redaktionsteam s kojom njeguje dugogodišnju suradnju, aktivno su tijekom lockdowna radile iza kulisa i uspješno realizirale tri vrijedna i učinkovita medijska projekta promocije istarskog turizma za predstojeću sezonu.

Prvi u nizu je posebno izdanje Meriana, trendsetera među časopisima za putovanja na njemačkom jeziku koji u drugoj polovici veljače kreće s posebnim izdanjem "Istrien". Časopis Merian objavljuje se u hamburškom Jahreszeitenverlagu, koji također objavljuje i vrhunske časopise Feinschmecker i Architektur & Wohnen. Priprema za ovaj iznimno veliki projekt, kako doznajemo u Turističkoj zajednici Istarske županije, počela je još u 2019. godini.

U društvu najboljih

- U nekoliko navrata smo putem našeg PR agenta „hvatali“ kontakt s glavnim urednikom da bi na vrijeme rezervirali mjesto za Istru. U ožujku 2020. dogovoren je prvi konkretan sastanak, aktualizirana je tema Istre te je započeo razvoj cijelog projekta. Organizirali smo istraživačka putovanja u Istru za novinare i fotografe tijekom jeseni. To je bilo vrlo komplicirano vrijeme za organizaciju njihova dolaska i boravka zbog ograničenih mogućnosti putovanja, brojnih otkazanih dolazaka u zadnji tren, otkazanih letova. U razdoblju od listopada prošle godine pa do kraja siječnja pomagali smo urednicima vezano uz sve upite o brojnim detaljima, kaže nam prvi čovjek TZ-a Istre Denis Ivošević.

Prema njegovim riječima Merian posvećen Istri s headlineom "Za prave bonvivane", sadržajno je uvjerljiv i predstavlja modernu, ugodnu i kvalitetnu gurmansku Istru s bogatstvom uzbudljivih pozadinskih priča i mnogim savjetima lokalnih ljudi, a koja se s pravom pojavila kao zvijezda među europskim turističkim destinacijama. Posebnost ovog izdanja je da u prodaji ostaje tri godine što znači da ova edicija nije tek za kratkoročnu, mjesečnu upotrebu, a cijena primjerka bit će 11,90 eura.

- Merian Istrien pojavit će se 15. veljače kao posebno izdanje časopisa za ožujak, a Istra se u njemu našla u najboljem mogućem društvu. Naime, izdanje za veljaču posvećeno je Salzburgu, a javnosti ga je predstavio sam gradonačelnik Salzburga, Harald Preuner, dok u izdanju za travanj slijedi Južni Tirol, jedno od najuspješnijih turističkih područja u Europi, kaže Ivošević. Dodaje da susjedna tržišta, posebno ona u Njemačkoj, Austriji i Švicarskoj, karakterizira činjenica da, osim TV-a, tiskani mediji igraju izuzetno važnu ulogu kada je riječ o imidžu turističke destinacije i učinkovitom oglašavanju. Upravo zato je, kaže, izlazak posebnog izdanja Merian Istrien od izuzetne važnosti za potvrđivanje reputacije destinacije Istra.

Drugo izdanje značajno za turističku promociju pred predstojeću turističku sezonu je poseban specijal u tiražnom mediju ADAC-a posvećen Istri koji će biti objavljen početkom travnja, dok se treći projekt odnosi na filmsku produkciju za TV kanale njemačkog govornog područja.

Koliko god se to činilo oprečnim, ali strogi lockdown, pored toga što s jedne strane ima destruktivan utjecaj na hibernaciju gospodarskog i svakog drugog oblika života, s druge strane definitivno utječe i pojačava motivaciju za putovanjima. To se najbolje može iščitati u rezultatima posljednjih istraživanja provedenih na našim najznačajnijim emitivnim tržištima, Njemačkoj i Austriji.

Medijska prisutnost

Poznati organizator putovanja Gruber Reisen proveo je u Austriji posebno tržišno istraživanje „Barometar putovanja u 2021. godini“ prema kojemu po potražnji nakon vodeće Hrvatske, koja je ostvarila udio od 36 posto, slijede Austrija s 33, Grčka s 30, Italija s 28 te Španjolska s 15 posto udjela. Istu informaciju objavio je i portal Online Traveller. Nedugo zatim i utjecajni Kronen Zeitung, čija naklada iznosi više od milijun primjeraka uz višestruko više čitatelja, objavljuje da Austrijanci uz još uvijek prisutnu veliku neizvjesnost imaju još veću želju za putovanjima. Nakon deset mjeseci korona krize, s ponekad drastičnim rezovima, Austrijanci čeznu za suncem, plažom i morem. Među više od 1.600 ispitanika starijih od 18 godina njih 78 posto planira privatno putovanje u ovoj godini, a više od polovice željelo bi otići na odmor u inozemstvo.

Korona mijenja ponašanje putnika, ali ne temeljno i ne u svim aspektima, pokazuje usporedba sa sličnim istraživanjem Corps Touristiquea iz 2018. godine. Kao i u prošlosti, prvih pet destinacija na listi za putovanja iz snova su Italija, Hrvatska, Njemačka, Grčka i Španjolska. Odmor na plaži ili kupanje i dalje je najčešće planirana vrsta putovanja za odmor u inozemstvu. Takvih sličnih, segmentiranih i ciljnih istraživanja u proteklom je periodu bilo jako puno i ona samo dodatno potvrđuju da će, jednom kada se sve otvori, trebati brzo i učinkovito reagirati. Samim time se automatski alimentira i potreba konstantne medijske prisutnosti.

Istra je u tom kontekstu vrlo dobro organizirana putem PR agencija koje redovno i pravovremeno objavljuju sve novosti i informacije o Istri. S jedne strane, to su kratke informativne objave u medijima, kao i objave putem newslettera, online portala i društvenih mreža. No, puno veću težinu imaju opsežne reportaže u specijaliziranim turističkim medijima, poglavito kada se radi o tzv. specijalima - posebnim izdanjima u kojima se prezentira Istra.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter