Mjesta ima još u svim razrednim odjelima, tako da pozivamo roditelje da dođu, da se informiraju, da otklone eventualne nedoumice * Upise dozvoljavaju i kasnije, pa i tijekom školske godine, ali mnogo je bolje polaznike upisati što prije, jer svakog učenika testira posebna ekipa i prema rezultatima priprema se program rada sa svakim učenikom
Roditeljski sastanak
Nakon opsežnih priprema na organizacijskom, kadrovskom i materijalnom planu počeli su i upisi u novoustanovljenu Waldorfsku školu u Brtonigli, koja će djelovati kao područna škola riječke Waldorfske škole, koja u tom gradu djeluje od 2000. godine.
Informativni sastanci s roditeljima bili su obostrano zadovoljavajući i, prema riječima jedne od inicijatorica osnivanja te škole u Brtonigli, Else Demark Mazalović već je upisano 30 učenika. U početku se mislilo da će biti samo prva dva razreda, ali sada je izvjesno da će se nastava organizirati od I. do V. razreda, u tri odjela. Prvi razred će biti čisti, samostalan, dok će u dva kombinirana odjela biti učenici II. i III., te IV. i V. razreda.
- Zadovoljni smo brojem upisanih učenika, od II. do V. razreda su učenici koji su do sada bili u državnim školama. Mjesta ima još u svim razrednim odjelima, tako da pozivamo roditelje da dođu, da se informiraju, da otklone eventualne nedoumice. Održali smo roditeljski sastanak s roditeljima već upisanih učenika, a nadamo se da ćemo do početka nastave imati još učenika. Iako upise dozvoljavamo i kasnije, pa i tijekom školske godine, mnogo je bolje polaznike upisati što prije kako bi se sve pripreme obavile na vrijeme. Naime, svakog učenika testira posebna ekipa i prema rezultatima testova priprema se program rada sa svakim učenikom. Zato, mnogo je bolje djecu upisati sada nego kada nastava počne. Inače, sve drugo teče po planu, pripremamo učionice, imamo sve stručne učitelje i tu nema nikakvih problema, poručuje Elsa.
Najavljuje da će ovih dana u Brtonigli boraviti koordinatorica i organizatorica edukacije za učitelje Marinka Špodnjak, koja će testirati djecu i razgovarati s roditeljima. Podsjetimo, poticaji za osnivanje Waldorfske škole u Brtonigli krenuli su od članova Udruge Inicijativa Waldorf SZ Istra i Waldorfske škole u Rijeci, jedne od tri takve hrvatske škole. Prvi razgovori s roditeljima pokazali su da ima zainteresiranih, a ideju je podržala i Općina Brtonigla koja je osigurala prostor za nastavu i rad nove škole.
Jedan od informativnih skupova održan je u Bujama, gdje su učitelji iz waldorfskih škola i neki roditelji prenijeli svoja iskustva u primjeni drugačijem pristupa odgoju i obrazovanju. Kroz razgovore s roditeljima pobornici waldorfske pedagogije žele ih uvjeriti da je ta pedagogija suvremena i svevremena jer uz intelektualno, akademsko obrazovanje, jednaku važnost daje emocionalnom, socijalnom i voljnom segmentu odgoja i obrazovanja.
Inače, kažu waldorfski pedagoški radnici, cijeli nastavni plan je koncipiran na način da se djetetu pristupa kao cjelovitom biću, odgajajući ih kao osobe koje će biti pokretači u društvu, samostalno donositi odluke i slobodno misliti. Kako u Hrvatskoj djeluju samo četiri osmorazredne takve škole, roditeljima je trebalo prenijeti prednosti takvog, u odnosu na konvencionalni sustav odgoja i obrazovanja, pa su inicijatori još u pripremnom razdoblju za djecu i roditelje organizirali razne i radionice, te predavanja o razvoju djeteta u važnom razdoblju od sedme do četrnaeste godine, o potrebi razvoja dječjih sposobnosti realističnog doživljavanja svijeta. Pored toga, organizirane su radionice pjevanja, sviranja, plesa i ritmičkih vježbi, te blagdanske svečanosti, sve u cilju promocije i vrednovanja waldorfske pedagogije.
Prema dostupnim podacima u stotinu zemalja svijeta djeluje više od 1.100 waldorfskih škola i 2.000 vrtića, te studiji na svim kontinentima. Zbog kažu da je waldorfski pokret najveći slobodni pedagoški pokret u svijetu. Škole u Hrvatskoj su javne (osnivači su udruženja roditelja i učitelja), a plan i program rada verificira Ministarstvo znanosti i obrazovanja.