PREDSTAVLJANJE

STRATEGIJA BRENDIRANJA ISTRE KAO ICT REGIJE Prvi korak je stvaranje i privlačenje informatičkih i komunikacijskih stručnjaka

| Autor: Zvjezdan STRAHINJA
Leon Korošec predstavlja strategiju brendiranja (Dejan ŠTIFANIĆ)

Leon Korošec predstavlja strategiju brendiranja (Dejan ŠTIFANIĆ)


 Svi zajedno, s predstavnicima gradova i Istarske županije, fakulteta, srednjih škola, možemo utjecati na stvaranje kadra, da ga zadržimo u Istri. I ne samo to, nego da i mlade ICT profesionalce dovedemo u Istru. To nam je prvi korak, rekao je Dean Verbanac, novi predsjednik Strukovne grupe IT Istre

 

Istra ima jake tvrtke iz sektora informatičke i komunikacijske tehnologije (ICT) poput Inter Soft Technologies, Infosita, Infobipa i još mnogih. Ima i potencijala da kao regija konkurira na svjetskom tržištu. No, nedostaje joj stručnog kadra, kompetentne radne snage.

Čulo se to jučer na predstavljanju Strategije brendiranja Istre kao ICT regije u sjedištu HGK-Županijske komore u Puli. Čulo se i da se brendiranjem želi postići pozitivno poslovno okruženje u kojem će kompetencije sektora stvoriti značajne koristi, ne samo za ICT tvrtke već i za gospodarstvo cijele županije.

Prednosti i problemi

- Glavno je fokusno pitanje kako možemo iskoristiti svoje kompetencije da bismo učinili Istru poželjnom regijom za ICT profesionalce. Došli smo do naših ključnih vrijednosti, što to Istra može ponuditi kao ICT destinacija, ali i koje su nam mane i problemi. Konkretno, mana nam je stručni kadar koji nedostaje. Zato mi je drago da su se skupu odazvali i predstavnici gradova i Istarske županije, fakulteta, srednjih škola. Svi zajedno možemo utjecati na stvaranje kadra, da ga zadržimo u Istri. I ne samo to, nego da i mlade ICT profesionalce dovedemo u Istru. To nam je prvi korak, rekao je Dean Verbanac, jučer izabrani novi predsjednik Strukovne grupe IT Istre koji je na tom mjestu zamijenio dosadašnjeg predsjednika Gorana Mrvoša, koji je pak nedavno imenovan na čelo udruženja na državnom nivou. Novost je i da će se udruženje od nadalje zvati Strukovna grupa ICT Istre.

Strategiju je izradio porečki studio Sonda, a u izradi je sudjelovao stručnjak za brendiranje Leon Korošec, inače direktor zimske divizije Elana. Korošec je naveo da je dokument od 40-ak stranica nastajao tako što su predstavnici firmi iskazivali svoje potrebe i isticali svoje prednosti.

- Odredili smo pet vrijednosti Istre kao brenda. To su odvažnost, u smislu da su ovdašnje firme svjesne da mogu igrati na svjetskoj razini, a zatim izvrsnost jer se ne zadovoljavaju prosječnošću. Treća je lokalna vrijednost, proizvod koji nastaje ovdje, na domaćem tlu. Četvrta je otvorenost, čak i među konkurencijom, a peta lakoća življenja, odnosno prostor koji omogućuje ugodniji život profesionalcima. Problematične su točke nedostatak kompetentne radne snage, i u smislu obrazovanja i u smislu migracija. Problematičan je smještaj, koji bi bio na raspolaganju profesionalcima, ne samo na šest, sedam mjeseci. A zadnja je birokracija, odnosno neprilagodljiv institucionalni okvir, rekao je Korošec.

Umrežavanje

Mogućnost ublažavanja posljednjeg problema neki na skupu vide i u imenovanju Mrvoša predsjednikom Udruženja IT Hrvatske HGK-a, što bi moglo rezultirati bržom komunikacijom i vjetrom u leđa za ovu branšu.

Strukovna grupa si je pri osnutku prije dvije godine zacrtala četiri strateška cilja - umrežavanje, brendiranje, ljudske resurse i izvoz. Na umrežavanju, čulo se jučer, puno se radilo kroz suradnji firmi sa Sveučilištem u Puli, lokalnom i regionalnom samoupravom. Brendiranje je pak krenulo odlukom da se izradi strategija, što je povjereno nagrađivanom i uspješnom studiju Sonda. Od lipnja prošle godine ostvareno je više radionica i sastanaka s ljudima iz sektora, rezultat je strategija završena ovog mjeseca.

- Ove godine ćemo sigurno početi s prvim implementacijama, boljom suradnjom s fakultetima, izradom promo-materijala kako je to živjeti i raditi u Istri, osvještavanjem o čemu se radi. Ideja je da budemo brzi i fleksibilni, da iskoristimo neke prečace da bismo išli ukorak sa zapadnim zemljama, rekao je Verbanac.

Ekonomija i imidž

Sljedeći korak na Sondi je da izradi vizualni identitet brenda.

- Sonda je pozvana da napravi vizualni identitet, ali ispostavilo se da takvo udruženje s više autonomnih subjekata mora imati proces brendiranja kroz strateško pozicioniranje. Da se osvijeste koji su im ciljevi, vrijednosti, koji su problemi i jedini ispravan put da se dobro napravi brendiranje. Sada, kada je ovaj strateški dokument napravljen, slijedi nam rad na vizualnom identitetu. Stvarno vjerujemo da brendiranje Istre kao ICT regije može postati jak generator uspjeha, i ekonomskog i po potanju imidža, zaključila je Jelena Fiškuš, kreativna direktorica studija Sonda.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter