(A. BRATTONI)
Rovinjci i Varaždinci udružili su se da bi unaprijedili kvalitetu poučavanja i učenja u nastavi STEM predmeta. U sklopu projekta unapređenja kvalitete poučavanja i učenja u nastavi STEM predmeta u prvim razredima gimnazije kao dio eksperimentalnog programa "Škola za život", profesori kemije, fizike i biologije Druge gimnazije Varaždin ovog su četvrtka posjetili rovinjsku Srednju školu Zvane Črnje.
Rad u grupama (ni)je igra
Cilj projekta jest povećati učinkovitost usvajanja nastavnih sadržaja na satu kroz grupni rad i općenito kvalitetnije učenje i poučavanje. Aktivnost se ostvaruje kao dio projekta podrške Ministarstva znanosti i obrazovanja u provođenju kurikularne reforme koji financira Europska unija putem Službe za potporu strukturnim reformama Europske komisije, a provodi British Council.
- Uvidjeli smo kako učenici uče isključivo nakon što dođu kući i malo se odmore. Zanimljivo je kako školu ne doživljavaju kao mjesto učenja i to želimo promijeniti, objašnjava ravnateljica Druge gimnazije Varaždin Zdravka Grđan.
- U školi učenici najčešće samo slušaju svoje profesore, dok rad u grupama smatraju igrom, dodaje ravnateljica Srednje škole Zvane Črnje Rovinj Ingrid Sau.
Uvidjevši navedeno, ove su dvije ravnateljice odlučile pričati o problemu učenja i koristeći različite metode rada "naučiti" učenike kako učiti. Najveći je problem, kažu, područje kemije, fizike i biologije, poznatiji kao STEM predmeti, jer se radi o apstraktnim sadržajima, pa su tako osmislile strukturu projekta i odredile operativne ciljeve, a u projektu sudjeluju nastavnici spomenutih predmeta, kao i stručni suradnici, psiholozi i pedagozi.
Gostovanje na nastavi
Projekt traje šest tjedana tijekom kojih se naglasak stavlja na grupni rad kojim se doprinosi kvaliteti učenja uz, naravno, puno sastanaka na kojima profesori iznose svoja mišljenja. Osim toga, gostuje se na nastavi pa su tako prošlog utorka profesori i vanjski suradnici SŠ Zvane Črnje bili u gostima kod Varaždinaca i obrnuto. Kako saznajemo od ravnateljice Druge gimnazije Varaždin, radi se o pedagoško-instruktivnom radu, nakon čega slijede analize i opservacije.
Službeni kraj projekta bit će 8. ožujka, nakon čega će se doći do određenih zaključaka i uvesti takav način poučavanja u daljnji rad te ga implementirati i u ostale predmete. (A. BRATTONI)