Trgovačka društva i javne ustanove Grada Pula prilagodili su svoj rad aktualnoj epidemiološkoj situaciji kako bi osigurali funkcioniranje grada, pazeći pritom na zdravlje i dobrobit djelatnika i građana.
- U gradu postoje veliki dijelovi sustava koji, bez obzira na trenutnu situaciju, moraju redovno obavljati svoj posao. Herculanea mora odvoziti otpad, održavati, čistiti i dezinficirati javne površine još većim intenzitetom nego u redovnim uvjetima. Monte Giro mora obavljati ukope. Kaštijun zbrinjavati otpad, a Pragrande mora održavati sustav javne odvodnje. Castrum mora rješavati hitne i nužne popravke, pojašnjava pročelnik Ureda grada Aleksandar Matić.
Ipak, vodeći računa o uputama nadležnih tijela, te prema preporukama i uputama Civilne zaštite, radi mjera zabrane njihovih djelatnosti trenutno ne rade trgovačka društva Pula sport, Pulapromet i Fratarski, dok su ostali, kao i gradska uprava, reorganizirani na način da i dalje budu funkcionalni i građane mogu opskrbiti svim svojim uslugama, navodi nam Matić.
- Drugim riječima, u ovom trenutku fokus gradskih službi je da nastavi nesmetano pružanje svih usluga kroz kvalitetnu privremenu reorganizaciju poslovanja, posebno jer je veliki broj gradskih djelatnika angažiran na poslovima vezanim uz epidemiju. Dio djelatnika gradske uprave angažiran je tako na poslovima triju pozivnih centara (stožera Civilne zaštite Istarske županije, Grada Pule i Gradskog društva Crvenog križa) i na izdavanju propusnica. Tu su i djelatnici komunalnog i prometnog redarstva koji su angažirani na kontroli poštivanja mjere privremene zabrane korištenja dječjih i sportskih igrališta, odnosno posebnih regulacija prometa, pojašnjava Matić.
Pročelnik napominje kako su, obzirom na nastale posebne okolnosti, u Gradu promptno uvedene i inicijalne mjere štednje, kako u radu gradske uprave tako i društva i ustanove u njihovu vlasništvu.
- U ovoj izvanrednoj situaciji broj djelatnika u Gradu Puli ostaje nepromijenjen, što znači da je zaposleno ukupno 180 djelatnika, a rad u upravnim tijelima je, temeljem preporuke Ministarstva uprave reorganiziran na način da su oni podijeljeni u timove (tim A i tim B) koji naizmjenično rade po 15 dana. Oni koji ne rade, za to vrijeme koriste stare i nove godišnje odmore, pojašnjava Matić, dodajući da je izvršena i privremena preraspodjela posla među djelatnicima, čime je organizacija posla optimizirana.
Matić naglašava kako je, temeljem naredbe gradonačelnika o mjerama racionalizacije poslovanja za trgovačka društva i javne ustanove, izričito navedeno da se poslovni procesi moraju obavljati i organizirati učinkovito s postojećim ljudskim potencijalima bez dodatnih zapošljavanja. Iznimno se, pojašnjava Matić, u slučaju potrebe dodatnog kadra može razmotriti mogućnost privremenog preuzimanja zaposlenika odgovarajuće stručne spreme iz drugih trgovačkih društava ili javnih ustanova u kojima je, u ovoj situaciji, došlo do smanjenja obujma poslovanja.
Na pitanje o plaćama i mogućim smanjenjima onima koji rade smanjenim intenzitetom, ali i obrnuto, Matić napominje da još uvijek nije poznato koliki će u konačnici biti stvarni efekti ove epidemije jer to ovisi o puno faktora, a prije svega o dužini trajanja ove situacije, i to će biti presudan element kad je riječ o plaćama.
- Na svim razinama gradskih službi za mjesec ožujak plaća nije umanjena, međutim solidarnosti radi, niti u Gradu kao niti u trgovačkim društvima i ustanovama nije bilo uskrsnica. Što se tiče sljedećih mjeseci, svi smo svjesni težine situacije i donosit ćemo odluke koje će biti u skladu s razvojem situacije. U tom dijelu svakako očekujemo konkretne poteze i preporuke s nacionalne razine kako bi se potezi povlačili uravnoteženo na svim razinama sustava, zaključuje Matić.
Jedno od društva koje trenutno ne obavlja svoju primarnu funkciju jest Pulapromet koji ima 124 zaposlenih. Kada je 13. ožujka obustavljena nastava u školama i fakultetima obustavili su polaske dodatnih autobusa na pojedinim linijama da bi, od 16. ožujka, prešli prvo na reducirani red vožnje, pri čemu su znatno smanjili broj polazaka i broj potrebnih vozača s 55 (inače radnim danom) na 33 vozača autobusa, a zatim od 22. ožujka skroz zaustavili autobuse.
Što se tiče same organizacije poslova unutar tvrtke, direktor Igor Škatar navodi da svi vozači, čistačice, blagajnice, točioci goriva, djelatnici u servisnoj radionici u pravilu koriste godišnji odmor. Na remizi su ostali samo prometnici radi čuvanja imovine dok se financijsko-računovodstveni poslovi u sjedištu društva redovno obavljaju kao i poslovi koje provodi rukovodni tim, navodi nam direktor Pulaprometa Igor Škatar.
- Budući da još uvijek nije poznato do kad će trajati zabrana rada, u suradnji s ostalim javnim gradskim prijevoznicima u Hrvatskoj, sindikalnim organizacijama i našim suvlasnicima, a sve temeljem Zakona o radu, kolektivnih ugovora ili nekih novih odluka nacionalnog stožera, prilagodit ćemo se na sva pitanja nastala tijekom izvanrednih okolnosti radi pandemije, zaključuje direktor Pulaprometa.