Snimio M. MIJOŠEK
Zašto je odbijen zahtjev hotela Duga Uvala da dobiju plažu, pitali smo i Općinu Marčana. Načelnik Općine Predrag Pliško potvrdio je da su pojedina koncesijska odobrenja za plažu izdana 2018. i 2019. godine potvrđujući da odobrenje imaju tvrtka iz Marčane i jedan obrt. Godišnja naknada iznosi između 400 do 3.600 kuna. Pliško je detaljno objasnio razloge odbijanja hotela Duga Uvala, a mahom je razlog što traženi sadržaji već imaju nositelji koncesijskog odobrenja.
Pojasnio je da na navedenim mikrolokacijama već postoje važeća koncesijska odobrenja koja su u skladu s važećim Planom upravljanja pomorskim dobrom te se nova odobrenja ne mogu izdavati. Što se pak djelatnosti ugostiteljstva i trgovine tiče, na jednoj su mikrolokaciji odbili hotel jer navedeni zahtjev nije u skladu s Planom upravljanja pomorskim dobrom.
- Plažu u blizini hotela osim hotelskih gostiju koristi i dio gostiju u 662 apartmana koji se nalaze u Dugoj Uvali, korisnici Dječjeg odmarališta Cvrčak u vlasništvu Zagrebačkog holdinga te znatan broj stanovnika Općine Marčana i gostiju koji su smješteni izvan područja Duge Uvale. Ovih drugih korisnika, posebice ove godine je znatno više nego hotelskih gostiju. Pristup plaži je slobodan za sve, pa i hotelske goste. Koncesijsko odobrenje daje isključivu ovlast njegovim ovlaštenicima da na dijelu plaže smjeste sredstva za iznajmljivanje i da ih iznajmljuju zainteresiranima. Hotel za svoje goste može i s tim koncesionarima urediti odnose oko korištenja pojedinih sredstava ili svih sredstva za svoje goste. Hotel Duga Uvala podnio je zahtjeve za dodjelu koncesijskih odobrenja i za susjednu mikrolokaciju te joj je za tu mikrolokaciju izdano koncesijsko odobrenje za iznajmljivanje 50 ležaljki i 50 suncobrana, istaknuo je Pliško.
Tvrdi da se Plan upravljanja pomorskim dobrom mora donijeti prije kraja godine za iduću godinu, te nakon njegova stupanja na snagu, mogu se podnositi zahtjevi za dodjelu koncesijskih odobrenja, te se ona daju redom podnošenja. Tvrdi da je Općini Marčana u interesu da hotel poboljša kvalitetu svoje usluge.
- Hotel upravlja prostorom izvan plaže na kojem može nuditi besplatne sadržaje za svoje goste. I sada sadržaji na plaži mogu biti besplatni za goste, ali taj trošak treba hotel regulirati sa koncesionarima. I kada bi hotel davao besplatne sadržaje za goste na plaži, to ima svoju cijenu kroz nabavu opreme, troškove zaposlenih, naknade za koncesijska odobrenja i dr. U svakom slučaju, hotel ima puno prostora da u raznim drugim segmentima poboljša svoju ponudu, uređenost i okoliš, istaknuo je Pliško.