reSTART siSTEMa

Projekt buzetskih osnovnoškolaca koji žele uvesti STEM obrazovanje u svoju školu: "Mecha pingvini" prikupljaju sredstva

Donacijama se planira nabaviti dvadeset edukacijskih LEGO robotičkih setova kojima će se opremiti matična škola Osnovne škole "Vazmoslav Gržalja" u Buzetu, kao i područne škole Vrh, Roč i Lanišće. Već u ovoj školskoj godini kroz izvannastavnu aktivnost, STEM obrazovanje provodit će se u Buzetu i Vrhu, a od slijedeće školske godine i u Roču i Lanišću

| Autor: Gordana ČALIĆ ŠVEKO
Ilustracija

Ilustracija


Ekipa buzetskih osnovnoškolaca "Mecha pingvini", priprema se za sudjelovanje na FIRST LEGO League Challenge koje će se održati u veljači iduće godine u Zagrebu, a uz prikupljanje sredstava za odlazak na natjecanje, prikuplja i sredstva kako bi u svoju školu uvela STEM obrazovanje temeljeno na LEGO edukacijskim setovima. Buzetski "Mecha pingvini" okupljeni pod kapom Centra Pozitron iz Vižinade, jedan su od tri istarska tima koje će sudjelovati na ovom natjecanju.

Kao dio projektno-robotičkog natjecanja, deseteročlana ekipa učenika viših razreda Osnovne škole "Vazmoslav Gržalja": David Greblo, Emil Luka Ladović, Dora Majer, Fran Črnac, Heli Šavko, Lana Krbavčić Ratoša, Linda Kert, Marin Rehak, Marko Marušić i Mia Majcan, imala je zadaću razraditi način prikupljanja sredstava za potrebe natjecanja.

- Prilikom "oluje mozgova", brainstorminga, o načinu pokrivanja troškova kotizacije natjecanja, putnih troškova, okrijepe i slično, osnovci su došli do ideje koja je nadilazila samo natjecanje. Ideja je da se u buzetsku školu uvede STEM obrazovanje temeljeno na LEGO edukacijskim setovima, poput onoga na kojem se i sami pripremaju za natjecanje, te na razrađenom kurikulumu LEGO STEM obrazovanja, istaknuli su Martina Brojan i Dragan Kranjčić, mentori koji mlade Buzećane pripremaju za natjecanje.

Uz pomoć mentora, inovativni osnovci krenuli su u razradu projektnog proračuna, zamolbe za donacijom i sponzorstvom te su za ime projekta odabrali "BUZET - reSTART siSTEMa", na neki način aludirajući na potrebu promjena u školskom sustavu.

Prvog dana listopada pokrenuli su crowdfunding donorsku kampanju na digitalnoj platformi Gogetfunding ( www.gogetfunding.com/buzet-restart-sistema ), koju su usmjerili prema fizičkim osobama, poglavito sugrađanima. Kroz ovu je platformu do sada prikupljeno oko 10 posto potrebnih sredstava, u svega tridesetak uplata, većim dijelom Buzećana, ali i ljudi izvan Hrvatske koji su prepoznali značaj projekta.

Paralelno sa crowdfunding kampanjom zamolbe za donacijama i sponzorstvima poslane su na adrese većine buzetskih poduzetnika, ali i šire, a odaziv je odličan. U samo dva tjedna od početka kampanje prikupljeno je, što kroz donacije fizičkih osoba, što kroz donacije i sponzorstva poduzetnika, oko 70 posto potrebnih sredstava.

Akcija prikupljanja trajat će do kraja listopada, a "Mecha Pingvini" vjeruju da će uspjeti prikupiti sva potrebna sredstva i uvesti STEM u svoju školu. Jer riječ je o projektu koji je u interesu Grada Buzeta, svih sadašnjih i budućih osnovnoškolskih generacija, projektu koji je zalog uspješnosti budućeg Buzeta.

Sredstvima se planira nabaviti dvadeset edukacijskih LEGO robotičkih setova kojima će se opremiti matična škola u Buzetu, ali i područne škole Vrh, Roč i Lanišće. Već u ovoj školskoj godini, kroz izvannastavnu aktivnost, STEM obrazovanje provodit će se u Buzetu i Vrhu, a od slijedeće školske godine i u Roču i Lanišću.

- Bilo je komentara da je šteta da se škola nije uključila u nacionalni program uvođenja STEM obrazovanja u škole koji je bio aktualan lani, ali sreća je da su sada djeca pokrenula inicijativu i da nije kasno uhvatiti i taj STEM vlak, naglasio je Kranjčić.

STEM je pristup edukaciji, odnosno obrazovanju, koji se temelji na kombinaciji različitih područja, predmeta i načina razmišljanja, a prvi put se počeo spominjati još 1998. godine. Već su se tada, kažu Martina Brojan i Dragan Kranjčić, počele javljati inicijative nastavnika koji su željeli unaprijediti školske kurikulume i poboljšati položaj tog područja u obrazovnom sustavu. No ono što je još važnije od samih STEM područja je način primjene odnosno učenja tih područja što znači da se dijete potiče na interdisciplinarno učenje.

STEM pristup bi, kaže Kranjčić, trebao biti neizostavan dio odgoja djece i mladih. Taj pristup u odgoju znači poticanje djeteta na istraživanje, detaljnu analizu, logičko promišljanje, argumentiranu raspravu, učenje kroz metodu "pokušaja" i "pogreške", princip "uradi sam", kombiniranje znanja koje je dijete u određenoj dobi savladalo.

LEGO sustav učenja je nadogradiv sustav učenja, temeljen na poznatoj LEGO kocki, putem kojega djeca postaju samopouzdani doživotni učenici kroz neograničene mogućnosti za praktično, razigrano STEM učenje. Program je namijenjen djeci osnovnoškolskog uzrasta koja tek upoznaju pojmove iz STEM područja.

Učenici se kroz njima poznatu "igračku" brzo uključuju u vježbe i na praktičan način upoznaju principe rada strojeva i sustava koji ih okružuju. Praktični rad je zapravo suština ovog sustava učenja jer djeca aktivno primjenjuju stečeno znanje i tako usvajaju sadržaj predavanja.

Tijekom predavanja, veliki naglasak daje se na razumijevanju i raspravu o zadanoj temi, te uviđanju prednosti i mana određenog dizajna, odnosno rješenja. Djeca se tada uče primati i davati kritike, precizno i pošteno uspoređivati rezultate, te konačno odabrati najbolju ideju.

Učenici rade u paru ili u grupama, tako da razvijaju timski duh i vježbaju komunikaciju u kreativnim procesima i rješavanju problema. Glavni materijali rada su LEGO Education kompleti za edukaciju. Vježbe se razlikuju od vođenih lekcija do otvorenih projekata kako bi potakli učenje na svim razinama. Planovi učenja koncipirani su na metodologiji koja uključuje sve aspekte STEM učenja - od nacrta za izgradnju do alata za procjenu rada.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter