Predstavljen priručnik Školske knjige
Na prosinačkoj "Jesenskoj školi" Hrvatskog pedagoško-književnog zbora održanoj u Opatiji predstavljen je priručnik "Igrifikacija" u izdanju Školske knjige koji podrobno objašnjava što je to igrifikacija (eng. gamification) i kako je uvesti u nastavni proces. Priručnik je namijenjen svim odgojno-obrazovnim djelatnicima koji u svojem radu koriste digitalne alate ili koriste igrifikaciju kao jednu od obrazovnih metoda rada.
Doktorica znanosti Ivana Medica Ružić željela je priručnikom približiti učiteljima spoznaje proizašle iz njenog dugogodišnjeg rada na temu igrifikacije, a uz nju autorice su također učiteljice razredne nastave Ksenija Lekić, Kristina Čobanković, Nevena Petrović i Angelina Jakopin Vuk koje svakodnevno u svom radu koriste metode igrifikacije i koje su kao članice tima Webučionice provele istraživanja. U istraživanju su sudjelovali učitelji razredne i predmetne nastave, a analizom rezultata izdvojeni su najučestaliji digitalni alati razvrstani prema kategorijama: komunikacija i suradnja, prezentacije, igrifikacija i mali alati.
Priručnik se sastoji od dva dijela. U prvom dijelu opisana je definicija igrifikacije, teorija igrifikacije te teorija primjene igrifikacije u nastavi, dok su u drugom dijelu navedeni i opisani alati koji se mogu primjenjivati u nastavi. U tom dijelu u suradnji s timom Webučionice provedeno je istraživanje najčešće korištenih digitalnih alata u Hrvatskoj.
U Školskoj knjizi vjeruju da će ovaj priručnik pridonijeti boljem razumijevanju važnosti igrifikacije u nastavi i pomoći u osmišljavanju dinamičnog i privlačnijeg sadržaja, primjerenog interesima i potrebama učenika 21. stoljeća.
- Ovim priručnikom je dan naglasak na teoriju igrifikacije i na primjenu digitalnih alata koji su zapravo dobri počeci kako bi se u bliskoj budućnosti igrifikacija u njenom pravom i potpunom značenju počela primjenjivati u nastavi, izjavila je Ivana Medica Ružić.
Upravo je ova Buzećanka s adresom u Taru, mlada učiteljica razredne nastave u Osnovnoj školi Jože Šurana u Višnjanu, Područnoj školi Kaštelir, prvi puta u Hrvatskoj primijenila pojam igrifikacije i to u znanstvenom članku 2015. godine (Ivana Medica Ružić, Mario Dumančić: Igrifikacija u odgoju i obrazovanju). Obranom znanstvenog doktorskog rada "Mogućnosti primjene igrifikacije u nastavi primarnog obrazovanja" u lipnju prošle godine, postala je doktorica odgojnih znanosti, prva u Istri, a tom je obranom uspjela ući i u povijest hrvatskog školstva jer je prva u Hrvatskoj uvela novu nastavnu metodu - metodu igrifikacije.