Ilustracija (Snimio M. Mijošek)
Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju objavila je u prosincu prošle godine natječaj za mjeru Informiranje u državama članicama i mjeru Promidžba vina na tržištima trećih zemalja iz Nacionalnog programa pomoći sektoru vina 2019. – 2023.
Rok za podnošenje prijava je do 5. veljače. Razina potpore iznosi do 80 posto ukupno prihvatljivih troškova i odnosi se na sredstva EU. Najviši iznos ukupno prihvatljivih troškova po projektu za mjeru promidžba iznosi 250.000 eura, a za mjeru informiranja 100.000 eura.
Korisnici mjere Promidžba i Informiranje su stručne organizacije uključene u sektor vina, organizacije proizvođača vina, udruženja organizacija proizvođača vina, privremena ili stalna udruženja dvaju ili više proizvođača, sektorske organizacije uključene u sektor vina, javna tijela utemeljena zakonom koja predstavljaju proizvođače vina, osim korisnika Državnog proračuna, privatna poduzeća (fizičke ili pravne osobe) registrirana za proizvodnju vina. Privatna poduzeća, odnosno fizičke ili pravne osobe, registrirana za proizvodnju vina prihvatljivi su korisnici samo u mjeri promidžba.
Javno tijelo ne smije biti jedini korisnik potpore u mjeri informiranje. Prihvatljivi troškovi za mjeru promidžbe su označeni u pet točaka. To su objavljivanje reklama u medijima (tisak, televizija, radio, internet, društvene mreže), ulaganja u odnose s javnošću, promociju i marketing, uključujući organizaciju informativnih putovanja u Hrvatsku, promociju imidža Hrvatske, promotivne prodaje, ulaganja u izradu i distribuciju promotivnih materijala za tržišta trećih zemalja te ulaganja u sudjelovanje na sajmovima i drugim događanjima na tržištima trećih zemalja i na posljetku administrativni troškovi i troškovi osoblja korisnika.
Prihvatljivi troškovi za mjeru informiranja su obuhvaćeni također u pet skupina. To su informativne kampanje, sudjelovanje na događanjima, sajmovima i izložbama od nacionalnog značaja ili od značaja za EU, oglašavanje u medijima na tržištu država članica, te izrada i distribucija informativnih materijala za tržište država članica i na koncu administrativni troškovi i troškovi osoblja korisnika.
Informativne aktivnosti su prihvatljive ukoliko se provode u okviru informativnih kampanja koje se mogu provoditi u institucijama, a mogu biti i audio-vizualne i događaja, sajmova i izložbi koje okupljaju barem sudionike iz države članice na koju se projekt odnosi i na kojima korisnik sudjeluje, u vidu informativnih štandova ili organiziranja konferencije.
Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju će uskoro objaviti javni natječaj za podnošenje prijava za dodjelu sredstava iz Nacionalnog programa pomoći sektoru vina 2019.-2023. za mjeru restrukturiranja i konverzije vinograda. Plan Agencije je da se ovaj natječaj objavi idućeg mjeseca.
Predmet tog javnog natječaja je dodjela sredstava iz Nacionalnog programa pomoći sektoru vina za razdoblje od 2019.-2023. sukladno uvjetima propisanim pravilnikom o provedbi mjere restrukturiranja i konverzije vinograda iz Nacionalnog programa pomoći sektoru vina za razdoblje do 2023. godine. Korisnici mjere restrukturiranja su vinogradari upisani u Vinogradarski registar. To su fizičke ili pravne osobe čije se gospodarstvo nalazi na području Republike Hrvatske i koji posjeduju površinu zasađenu vinovom lozom gdje se proizvodi tog područja upotrebljavaju za komercijalnu proizvodnju vinskih proizvoda, a površine vinograda su upisane u Vinogradarski registar.
Prihvatljivi troškovi unutar mjere restrukturiranja su ulaganja vezana uz zamjenu sorata ili premještanje vinograda i ulaganja prihvatljiva u okviru poboljšanja vinogradarskih tehnika upravljanja vinogradom. Razina potpore iznosi do 75 posto od ukupno prihvatljivih troškova za aktivnosti dokumentirane računima ili drugim dokumentima jednake dokazne snage te za troškove doprinosa u naravi. Najviši iznos ukupno prihvatljivih troškova po projektu iznosi 1.000.000 eura.