U kompaniji su posebno ponosni na činjenicu da su usprkos nedaćama očuvana materijalna i ostala prava djelatnika, odnosno što se tijekom krize nisu smanjivale plaće zaposlenika ACI-ja. Sigurnost je u protekle dvije godine definitivno u vrhu prioriteta prilikom odabira destinacije za odmor, te su i na tom polju u ACI-ju bili vrlo proaktivni i napravili značajne korake
Kristijan Pavic (Tomislav Kristo / CROPIX)
U moru loših stvari koje su se u pandemijskom razdoblju događale globalnom, pa tako i hrvatskom turizmu, pomalo nestvarno djeluju priče o uspjesima koje su minule sezone pristizale iz gotovo svih segmenata nautičkog turizma. Nautički turizam se već i lani, a pogotovo ove sezone, pokazao otpornim i na najveće izazove koje je globalnoj industriji putovanja, odmora i zabave natovarila na leđa pandemija koronavirusa. Spremnost, upornost i hrabrost domaćeg nautičkog sektora da pogleda u oči i ovako velikom izazovu usmjerila je pozornost nautičara prema našem moru i obali, a kad je probuđen interes stigli su, naravno, i rezultati.
Očekivanja
Na rezultate se osvrnuo i predsjednik Uprave ACI-ja Kristijan Pavić koji je na tradicionalnom predblagdanskom druženju s medijima kazao da je poslovanje najvećeg lanca marina na Mediteranu, unatoč izazovima pandemije, bilo gotovo na razini rekordne 2019. godine. Zasluge za to najviše pripadaju odličnoj sezoni, koja je uspjela pokriti nešto slabiji ulazak u godinu i skromne rezultate predsezone.
- Rezultati ove godine bude optimizam da smo ovu pandemiju kao društvo prošli i da smo ipak napravili korak naprijed. Nadam se da će naredna godina biti još bolja i da o toj temi više nećemo morati razgovarati, kazao je Pavić. Posebno se osvrnuo na ljetnu sezonu i na treći kvartal u kojem je ACI ponovio poslovne rezultate iz najboljih godina.
- Treći kvartal je pokazao pun potencijal hrvatskog turizma pa tako i nautičke ponude. Mi smo u tom kvartalu ostvarili veće prihode nego rekordne 2019. i sada čekamo završni obračun kako bismo sumirali što nam je ova godina u financijskom smislu ukupno donijela. No već sad je izvjesno da je ona puno bolja nego prošla godina, te stoga s optimizmom gledamo u 2022., kazao je predsjednik Uprave ACI-ja.
Naime, sve ACI marine dio su projekta Safe stay in Croatia koji jamči da se u njima poštuju sve epidemiološke preporuke, uoči sezone cijepljeno je 70 posto djelatnika, a u marinama su postavljeni i punktovi za testiranja kako bi svi gosti mogli brzo i efikasno kontrolirati svoje zdravstveno stanje, te dobiti covid potvrde koje su nekima bile potrebne za povratak svojim domovima. Od poslovnih poteza koji su obilježili godinu na izmaku svakako je važno izdvojiti suradnju s njemačkom grupacijom Lürssen s kojom je osnovana zajednička tvrtka ACI–Gitone.
Investicije
Ta će tvrtka kroz jednu od najvećih investicija u nautički turizam u Hrvatskoj uložiti više od 363 milijuna kuna u izgradnju marine za megajahte Porto Baroš u Rijeci. Marina će imati više od 260 vezova i direktno generirati više od 1.390 radnih mjesta, a u investiciju će se krenuti s ciljem da nakon dovršetka izgradnje to bude jedna od najelitnijih marina na Jadranu. Buduća luka nautičkog turizma pružat će usluge veza i smještaja gostiju na plovilima, a na kopnenom obalnom pojasu nudit će ugostiteljske i trgovačke sadržaje te uslugu parkiranja. Početak rada morskog dijela marine predviđen je za 2024., a početak rada kopnenog dijela, za 2025. godinu. Govoreći o tom projektu Pavić je kazao da su investitori trenutno u fazi izrade projektne dokumentacije, odnosno da se izrađuju studije utjecaja na okoliš, maritimne studije i sve ostale pripremne radnje kako bi se moglo kvalitetno sagledati prostor koji je dobiven na raspolaganje i napraviti kvalitetan projekt. “Ovo je ona faza radova koji se ne vide, ali su vrlo bitni i cilj nam je do konca iduće godine ishoditi lokacijsku dozvolu”, kazao je Pavić. I u 2021. godini kompanija je dobila niz nagrada i priznanja.