Novouređene ambulante u Rovinju (N. TODORIĆ)
Događale su se situacije da kao medicinska sestra trebam objasniti pacijentu koje pretrage mu trebaju, no jednostavno nisam znala kako mu reći jer su oko njega svi ljudi slušali, kaže medicinska sestra Edina Sofić Sošić
U rovinjskom Domu zdravlja, nakon duže od dva desetljeća, dva šaltera obiteljske medicine gdje su medicinske sestre komunicirale i kompjuterski 'obrađivale' pacijente, prenamijenjena su u prostor ordinacije. Učinjeno je to kako bi se zaštitila privatnost svakog pacijenta te olakšao i unaprijedio rad sestara. Šalteri medicinskih sestara kod ostalih šest ordinacija obiteljske medicine nisu se mijenjali jer za tim nije bilo potrebe.
Uloženo 99 tisuća kuna
- U Domu zdravlja Rovinj rad ordinacija obiteljske medicine bio je desetljećima koncipiran na način da su liječnici bili u svojim ordinacijama, a medicinske sestre su administrativni dio posla i komunikaciju s pacijentima obavljale na šalteru u čekaonici. Od trenutka kad su dvije ordinacije obiteljske medicine, odlaskom u mirovinu dotadašnjih koncesionara, prešle ponovno pod ingerenciju Istarskih domova zdravlja, odlučili smo to promijeniti radi zaštite privatnosti pacijenata, sigurnosti podataka i boljih uvjeta rada za sestre. Prostor šaltera je integriran u prostor ordinacije te sestra sada pacijente prima u svojoj prostoriji, ispričala nam je voditeljica Ispostave Doma zdrava Rovinj Karmela Bonassin.
Osim "ubacivanja" šaltera u ordinaciju, proširio se i prostor previjališta, postavljena su vrata i novi pod, napravljeni su zahvati vezani za električnu energiju, telefoniju i internet, na jednom dijelu zamijenjene su vodovodne cijevi te su obojani i zidovi. Trošak adaptacije za obje ordinacije iznosio je nešto manje od 99 tisuća kuna s PDV-om.
- Prije 20 godina, doktor Boljkovac i ja u više smo navrata od Doma zdravlja tražili ovakvu promjenu. Prvenstveno zbog toga što pacijenti na šalterima nemaju svoju privatnost. Događale su se situacije da kao medicinska sestra trebam objasniti pacijentu koje pretrage mu trebaju, no jednostavno nisam znala kako mu reći jer su oko njega svi ljudi slušali. Također, bilo je i onih koji su se ubacivali sa strane 'samo da mi nešto kažu'. To je bio užasan presing u radu, stres i nemogućnost adekvatnog obavljanja posla. Stoga je ova promjena za mene osobno fantastična. Moja štitnjača je odlična u zadnje vrijeme, smanjila sam tablete te dolazim kući gdje mogu nastaviti normalno funkcionirati. Ne treba mi sat vremena čistog mira da ne čujem i ne vidim nikoga, koji mi je inače trebao da bih došla k sebi, kaže nam medicinska sestra Edina Sofić Sošić.
"Privremeno" potrajalo 25 godina
- Promjena je odlična, voljela bih da se dogodi i drugim sestrama. Posao na šalteru bio je jako težak, odjednom radiš s pet osoba koje stoje za šalterom, od kojih neki samo gledaju u tebe, neki usput govore što im treba napraviti, rješavaš jednog pacijenta koji je izašao od doktora, rješavaš dva telefona odjednom, doktor ti sa strane ordinira i to sve u istom hodniku. Uza sve to, zimi je bilo i hladno. Isto tako bilo je teško profesionalno obratiti se pacijentima u vezi njihovih zdravstvenih problema jer su svi ostali pacijenti to slušali. Moram napomenuti kako su šalteri trebali biti privremeni no to 'privremeno' potrajalo je 25 godina, rekla nam je i medicinska sestra Elvina Marić te zahvalila svima koji su radili na ovom projektu i pacijentima koji su bili puni razumijevanja.
Upitali smo i pacijente koji su se u to vrijeme našli u čekaonici kako im se čini nova promjena. "Puno bolje je i za medicinske sestre i za nas. One su zaštićene od svih priča koje čuju naokolo i odsad se mogu usredotočiti samo na svoj posao, a za mene je bolje jer ne treba svatko čuti koji je moj problem kada moram razgovarati s medicinskom sestrom", rekla je tako jedna pacijentica. "Svakako je bolje nego što je prije bilo. Zadovoljan sam što svoje zdravstvene probleme ne moram više dijeliti s drugim pacijentima", nadodao je drugi pacijent.
- Ovaj zahvat je ogledni primjer i privatnim liječnicima i ako budu zainteresirani spremni smo ovakvu adaptaciju staviti u plan investicija za naredno razdoblje. Prioritet u ispostavi doma zdravlja Rovinj za 2020. godinu je rekonstrukcija krova na zgradi dječjeg dispanzera, kaže Bonassin.