Detalj s ovogodišnjeg Promohotela (D. ŠIŠOVIĆ)
Neke je posjetitelje zanimala ponuda ugostiteljske opreme na štandovima, neki su došli zbog stručnih predavanja, neki pak zbog cooking showa u gastro-kutku, a sva tri segmenta zajedno bila su lijepa, zaokružena priča, kazala je direktorica sajma Ivana Štiković
Jedna je učenica porečke Turističko-ugostiteljske škole Antuna Štifanića koja je pomagala profesionalnim chefovima koji su nastupali u gastro-kutku porečkog sajma Promohotel dobila je ponudu za posao u jednom istarskom restoranu! Ovu nam je vijest s veseljem prenijela Ivana Štiković, direktorica netom završenog četverodnevnog sajma prehrane, pića i opreme za turizam Promohotel, koji je ove godine održan 34. put.
- U tom događaju je simbolična poruka našeg sajma: usprkos modernim tehnologijama i komunikacijskim tehnikama, neposredni kontakt najviše vrijedi, ljudi se vole družiti i upravo zbog toga ljudi dolaze na naš sajam i svake mu se godine vraćaju. Kao i izlagači, proizvođači ili distributeri, kao i posjetitelji. Svi da bi u neposrednom susretu dogovorili poslove, vidjeli što ima novog i procijenili treba li im to za njihovo bolje poslovanje, rekla je Štiković rezimirajući ovogodišnje izdanje sajma.
Zaokružena cjelina
- Neke je posjetitelje zanimala ponuda ugostiteljske opreme na štandovima, neki su došli zbog stručnih predavanja, neki pak zbog cooking showa u gastro-kutku, a sva tri segmenta zajedno bila su lijepa, zaokružena priča. Potvrdilo se da je Promohotel pravo mjesto gdje se mogu vidjeti i upoznati nove brendovi i trendovi, a okupljanje svega toga na jednom mjestu kao što je ovaj sajam uvelike olakšava posao našim ugostiteljima i turističkim djelatnicima, istaknula je direktorica Štiković.
Na ovogodišnjem Promohotelu nastupilo je dvjestotinjak izlagača iz Hrvatske, Italije, Slovenije, Španjolske, Srbije, Makedonije, Belgije, Njemačke, Austrije i Litve, nudeći veliki spektar proizvoda za HORECA sektor iz asortimana više od 500 poznatih svjetskih brendova. Sajam je maksimalno iskoristio potencijale koje nudi dvorana Žatika, gotovo bez "praznog hoda" u prostornoj organizaciji. Iako je primarno namijenjen vlasnicima i menadžerima hotela, vlasnicima vila i kuća za odmor te privatnim iznajmljivačima, vlasnicima kafića i restorana te svima ostalima koji se poslovno pripremaju za nadolazeću turističku sezonu pa im treba odgovarajuća oprema ili repromaterijal, Promohotel je zainteresirao i posjetitelje koji se ne bave turističkim ili ugostiteljskim biznisom.
- Vrlo smo zadovoljni kako je sve prošlo, svi su jako dobro odradili svoj posao. Već primamo rezervacije za sljedeću godinu, kazala je direktorica Promohotela, procjenjujući da je ovogodišnji sajam posjetilo oko 6.000 ljudi, naglasila je Štiković.
Da potražnja i ponuda jednako mogu sudjelovati u kreiranju novog proizvoda ili nove svrhe postojećeg proizvoda, svjedoči informacija koju smo čuli na štandu proizvođača uređaja za pripremu sorbetta, prvi put predstavljenog u Hrvatskoj. Iako je namijenjen prvenstveno za restorane i kafiće, za njegovu su se nabavu zanimali i vlasnici apartmana koji su takvo što poželjeli ponuditi svojim gostima kao svakako neuobičajen dodatni standard.
U atraktivnom programu gastro-kutka sudjelovali su renomirani hrvatski chefovi Dragan Jovanović, Ivan Pažanin, Dean Gluhak, Željka Klemenčić, Jan Medak, Gianpaulo Sardot i Mate Janković, čije kreacije nisu služile samo za okrjepu posjetiteljima sajma, nego i promicanju u svjetskoj gastronomiji sve obaveznijeg trenda snabdijevanja namirnicama iz neposredne okolice.
Teorija i praksa
Stručni sadržaji ovogodišnjeg Promohotela bili su također posvećeni aktualnim turističkim trendovima, propitujući teorijske i praktične okolnosti stvarnosti i perspektiva istarskog turizma, od onog elitnog pa do "turizma doživljaja". U suradnji s Turističkom zajednicom Grada Poreča održan je i dvodnevni seminar za iznajmljivače u privatnom smještaju, čiji su polaznici zaslužili certifikat "Educirani domaćin/Educated host 2019".
Sve u svemu, ovogodišnji je Promohotel, prema dojmovima i organizatora i posjetitelja, bio sadržajno vrlo svestran, kreativno i poslovno vrlo poticajan i informativan, a prema odazivu izlagača vidno zanimljiv i poslovnom svijetu izvan Hrvatske. Dogodine će Promohotel svojim 35. izdanjem slaviti jubilej, pa će se za tu prigodu, najavljuje direktorica Štiković, "opet smisliti nešto novo". To je Promohotel: sajam na kojem uvijek ima nečeg novog. (Davor ŠIŠOVIĆ)