PROJEKT OD 1,5 MILIJARDI KUNA

Na istarskoj strani uspješno odrađena faza testnih miniranja: PROBIJENO PRVIH 90 METARA DRUGE CIJEVI TUNELA UČKA

| Autor: Marinko GLAVAN
(V. KARUZA, Novi list)

(V. KARUZA, Novi list)


Na probijanju druge cijevi tunela Učka trenutačno je angažirano 400 radnika, a dosad je probijeno prvih devedeset metara tunela s istarske strane dok na kvarnerskoj strani traju testna miniranja, potvrđeno je iz Bina Istre, koncesionara Istarskog ipsilona. Radovi na tunelu, koje izvodi Bouygues TP, isti glavni izvođač radova kao i na dionicama od Pazina do tunela, ujedno i većinski vlasnik Bina Istre, službeno su započeli još u prosincu prošle godine, kad je počeo teći i ugovorni rok za završetak radova od 42 mjeseca, na dionici od čvora Vranja do izlaza iz tunela i novog odmorišta s kvarnerske strane tunela, ukupne vrijednosti milijardu i pol kuna.

Ove je godine u promet već puštena dionica Istarskog ipsilona, u punom profilu, od Cerovlja do Lupoglava, a ovih se dana očekuje i otvaranje dionice do budućeg čvora Vranja, pri čemu su obje dionice izgrađene prije ugovornog roka pa direktor Bina Istre Dario Silić očekuje da će i radovi na drugoj cijevi tunela biti završeni na vrijeme.

- Naše su ekipe započele proboj s istarske i kvarnerske strane istovremeno te bi gradnja trebala trajati 42 mjeseca. Naše tehničke službe pripremaju i dokumentaciju i dozvole za dovršetak izgradnje Ipsilona sve do spoja s riječkom zaobilaznicom, odnosno spoja s čvorom Matulji, što bi moglo biti spremno u roku od dviju godina. Riječ je o fazi 2B2 u što je uključena i izgradnja drugog vijadukta Limska Draga i mosta Mirna, rekao je Silić.

- Na kvarnerskoj strani nalazimo se u testnom razdoblju miniranja, ovo je razdoblje tehnički vrlo osjetljivo jer kroz nekoliko testnih eksplozija radimo na preciznom podešavanju kako bismo postigli najučinkovitiji proces proboja tunela. Na istarskoj se strani uspješno odradila faza testnih miniranja te se trenutačno provodi više dnevnih miniranja. Sveukupno je dosad probijeno punih devedeset metara nove tunelske cijevi. Kako bismo postigli ubrzani tempo gradnje, tunel se probija s obje strane. Probijanje bi trebalo biti dovršeno za dvije godine do kraja 2023. dok opremanje, testiranje i puštanje u promet do polovice 2024. godine, ako svi uvjeti gradnje budu realizirani, kazao je Silić.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter