Organizacija jedne takve utrke iziskuje puno truda i vremena. Potrebno nam je cijelo ljeto vikendima da bi je sproveli u djelo, ali smo postigli to da smo postali cijenjeni u cijeloj Europi. Uz atraktivnu stazu, tome zasigurno doprinosi to što je Istra prestižna turistička destinacija. Vozači terenskih vozila nisu došli samo radi utrke, već i turističkih sadržaja kao eno i gastro ponude. Sve su to gosti više platežne moći, naglasio je Gordan Krota, organizator i direktor natjecanja
Izraelski dvojac (gore lijevo), Gordan Krota (dolje lijevo) i talijanska ekipa - dolje desno (Snimila Gordana Čalić Šverko)
Zahtjevna konfiguracija terena i gostoljubivost motiv su dolaska izraelskog dvojca na prestižno međunarodno off road natjecanje Wild Boar Valley Challenge koje je u organizaciji buzetskog off road kluba "Kamo oko vidi", u Buzetu, gradu oktana, službeno otvoreno jučer i trajat će do subote.
Moti Shitrit iz grada Nili i Zahi Madhala iz Bnei Re'ema iz dalekog su Izraela potegnuli sve do istarskog sjevera. Zahi dolazi od 2015. godine, a Moti mu se ove godine pridružio po prvi puta.
- Inače se natječemo isključivo u Izraelu, a Hrvatska nam je u tome za sada jedina iznimka, povjerio nam je Moti Shitrit.
Među veteranima Izazova Doline veprova, talijanska je ekipa koja u Buzet dolazi od 2005. godine, a u natjecanju sudjeluje od prvog izdanja off road utrke pokrenute daleke 2007. godine. To se zove lojalnost, ali ne bez pokrića.
- Okušali smo se na nekoliko europskih off road utrka, no nigdje nam nije kao ovdje. Ovo je najljepša utrka, prepreke na poligonu su najbolje, a ni društvo ne zaostaje, izjavio je oduševljeni Talijan Sandro Moni iz Firence, i dodao da je buzetski off road prvi na njihovoj top listi na kojeg uvijek najradije dolaze.
Natjecanje je to "samo za hrabre", barem se tako reklamira, a svima koji su došli na sjever Istre cilj je pokazati svoje off road vještine, ali i testirati izdržljivost vozila. Prepoznatljivo u europskim off road krugovima, po konfiguraciji terena, tako i po dužini trajanja, najteže i najatraktivnije, jedino je takvo međunarodno natjecanje u Hrvatskoj i najjače u ovom dijelu Europe, pa je tako ovogodišnje izdanje okupilo rekordnih pedesetak posada iz europskih zemalja: Italije, Slovenije, Mađarske, Francuske, Njemačke, Belgije, Nizozemske... Iz Izraela su dvije ekipe. Terenci se u pravilu dovoze na prikolicama. Cijena im se kreće od 50.000 pa i do 200.000 eura, a izvan natjecateljskog dijela programa parkirani su u Mašimovoj škuji gdje je sjedište natjecanja i privlače pažnju prolaznika, ali i putnika namjernika.
- Najviše je Francuza. Desetak je ekipa samo iz Francuske što je iznimno dobro jer prethodnih je godina znala doći ekipa ili dvije, reći će organizator i direktor natjecanja Gordan Krota. Iz perspektive trideset godišnjeg off road staža dodat će da je posebnost natjecanja što se natječu najbolji europski off road vozači terenskih vozila.
Utrka je postala prepoznatljiva u europskim off road krugovima i po odličnoj organizaciji iako je vodi jedan mali, volonterski tim entuzijasta, off road klub "Kamo oko vidi".
- Organizacija jedne takve utrke iziskuje puno truda i vremena. Potrebno nam je cijelo ljeto vikendima da bi je sproveli u djelo, ali smo postigli to da smo postali cijenjeni u cijeloj Europi. Uz atraktivnu stazu, tome zasigurno doprinosi to što je Istra prestižna turistička destinacija. Vozači terenskih vozila nisu došli samo radi utrke, već i turističkih sadržaja kao eno i gastro ponude. Sve su to gosti više platežne moći, reći će Krota.
Većina natjecateljskog dijela odvija se na poligonu u Cunjskoj vali gdje su ekstremne uzbrdice, jarci ispunjeni vodom i sklizavi blatnjavi putovi. Prepreke su tako napravljene da su teško prohodne. Voze se okomice i vertikale, uzbrdo, nizbrdo, uz pomoć vitla za samoizvlačenje. To bude atraktivno za gledatelje, a u ovogodišnjem se izdanju u Cunjskoj vali može pogledati u srijedu ili u subotu, od 10 do 15 sati. Sportski dijelovi voze se na zatvorenim poligonima koji su predviđeni za to, a prometnice se koriste samo kao veza do poligona.
Posade i vozila podijeljena su u dvije kategorije: Wild Trophy za one koji preferiraju što težu vožnju i Challenge za i one koji izabiru nešto jednostavniju i manje kompliciranu. U šest dana off road utrke sudionike Izazova Doline veprova, čekaju: roadbook u nekoliko etapa u koji je uključena i noćna vožnja, kružna utrka te super extreme.
U ponedjeljak je natjecatelje dočekao start na prolog kako bi se odredile startne pozicije za utorak, odnosno prvu etapu roadbooka. U srijedu će se voziti kružne vožnje na poligonu, a nakon večere čeka ih još i noćni roadbook. U četvrtak i petak vozit će ono što svi najviše vole: etape roadbooka, a u subotu su opet na poligonu gdje će se pokazati na završnom ispitu pod nazivom "super xtreme", a koji će biti prilagođen svakoj kategoriji kao i svake godine. Tako će Wild klasa imati nešto zahtjevniju trasu od klase Challenge. Kako je subota zadnji dan WBVC-a , po završetku vožnji na poligonu svi će se okupiti na svečanoj večeri gdje će proglasiti najbolje po klasama i podijeliti nagrade najboljim posadama ovogodišnjeg izdanja.
- Desetak stranih zastava vijori se u Mašimovoj škuji. Utrka pridonosi vidljivosti Buzeta i njegovom pozicioniranju na međunarodnoj sportskoj karti. Svaka posada u terencu ima vozača i suvozača, a njima valja pribrojiti članove prateće ekipe i obitelji, što znači da tih pedesetak vozača prati četiristotinjak ljudi pa u Buzetu i okolici u ovom trenutku nema slobodnih smještajnih kapaciteta. Utrka doprinosi ne smo turističkoj popularizaciji buzetskog područja, nego u konačnici oni koji se bave turizmom, iznajmljivanjem soba i slično, mogu nešto od nje kapitalizirati, izjavio je buzetski gradonačelnik Damir Kajin koji je na otvaranju utrke svima zaželio dobrodošlicu. Rekao je da je Buzeštinu krajem rujna zahvatilo veliko nevrijeme. - Do iduće godine sve ćemo prometnice i lokalne putove vratiti u prvobitno stanje, a ove ćete godine uživati u posebnim uvjetima, poručio je Kajin vozačima.