MEĐUNARODNO OFF ROAD NATJECANJE "WILD BOAR VALLEY CHALLENGE"

IZAZOV DOLINE VEPROVA Bez vitla i sajle nema im spasa

| Autor: Gordana ČALIĆ ŠVERKO
(G. Č. Š.)

(G. Č. Š.)


Ovogodišnje izdanje jedne od najtežih off road utrka, kako po konfiguraciji terena tako i po dužini trajanja, okupilo je trideset i šest prijavljenih posada iz gotovo svih europskih zemalja, ponajviše iz Italije, Francuske, Njemačke, a ima ih i iz Portugala kao i iz Izraela. Kao izvidnica, po prvi je puta stiglo i izaslanstvo iz Estonije, njihove krovne off road organizacije

- Odlično je. Jedno od najboljih takve vrste u Europi. Zahtjevno je, možemo voziti po cijele dane, dobro je organizirano, svi su jako gostoljubivi i zato mu se već petnaestak godina stalno vraćam. Siamo ormai diventati amici, nabrojat će Lorenzo Savini iz Milana, razloge koji su ga uvrstili među veterane međunarodnog off road natjecanja Wild Boar Valley Challenge koje je u organizaciji buzetskog off road kluba "Kamo oko vidi" upravo započelo u Buzetu.

Lorenzo je sa svojim četveročlanim timom dobro pripremljen za sve izazove koji ga očekuju. Konačno, kaže, postoje dvije kategorije, za one koje preferiraju ekstremnu vožnju i izazove, i one koji su nešto manje zahtjevni, pa svatko može izabrati po svim guštu.

Onima adrenalinski zahtjevnijima, vitlo i sajla neophodni su rekviziti. Bez njih im nema spasa. Stoga se upravo takva vrsta opreme najviše kontrolira pri izlasku iz parka vozača u Mašimovoj škuji, jer takvim vozačima terenskih vozila prevrtanje na krov nije nimalo strano, dapače čak je poželjno, a nepristupačni tereni pravi su izazov.

Ovogodišnje izdanje jedne od najtežih off road utrka, kako po konfiguraciji terena tako i po dužini trajanja, okupilo je trideset i šest prijavljenih posada iz gotovo svih europskih zemalja, ponajviše iz Italije, Francuske, Njemačke, a ima ih i iz Portugala kao i iz Izraela. Kao izvidnica, po prvi je puta stiglo i izaslanstvo iz Estonije, njihove krovne off road organizacije, a budu li utisci dobri, a nema razloga da ne budu, u Buzetu već iduće godine očekuju i natjecatelje iz Estonije. Za očekivati je da će i oni prepoznati atraktivnost terena i trud uložen u razvoj ovog ekstremnog sporta. 

Skup sport

- Naša off road utrka u Dolini veprova poznata je i priznata u cijeloj Europi kao jedna od tri najbolje europske off road utrke, zapravo slovi za najtežu i najatraktivniju u ovom dijelu Europe, reći će predsjednik off road kluba "Kamo oko vidi", organizator i direktor natjecanja Gordan Krota.

Vozila su podijeljena u dvije kategorije. Jedna obuhvaća "trophy" klasu, posade i vozila koja preferiraju što težu vožnju i uvjete, a druga "challenge", one koji izabiru ipak nešto manje težu vožnju, jednostavniju i manje kompliciranu. Hard klasu voze prototipovi koji se rade specijalno za utrke, dok light klasu voze konstrukcijski tvornički terenci. Skup je to sport ili hobi, kako god. Riječ je o vozilima kojima se cijena kreće i do 100.000 eura.

U šest dana off road utrke sudionike Wild Boar Valley Challenge, Izazova Doline veprova, čekaju roadbook u nekoliko etapa u koji je uključena i noćna vožnja, kružna utrka te super extreme. Izazov će vozačima biti savladavanje prepreka u situaciji kada će ih dan za danom sustići kvarovi, umor, neispavanost. Prava je to prilika za testiranje granica izdržljivosti.

Za gledatelje su najatraktivniji dani srijeda kada se na poligonu u Cunjskoj vali vozi kružna utrka i subota kada su na redu poligonske vožnje s uključenim super extreme vožnjama. Uz zahtjevnu terensku vožnju na rasporedu je savladavanje prepreka na poligonu gdje su ekstremne uzbrdice, jarci ispunjeni vodom i sklizavi blatnjavi putovi. Voze se okomice i vertikale, uzbrdo, nizbrdo, uz pomoć vitla za samoizvlačenje. 

Zatvoreni poligoni

Sportski dijelovi voze se na zatvorenim poligonima koji su predviđeni za to, a prometnice se koriste samo kao veza od jednog do drugog poligona. Terencima je na otvorenom putu ograničeno kretanje, limitirana im je brzina, prekoračenje se penalizira u trkaće vrijeme. Svako vozilo ima ugrađen GPS i u svakom trenutku poznata je njegova pozicija. Ukoliko je skrenuo na privatnu površinu momentalno se isključuje iz natjecanja, tu su pravila jako rigorozna.

Nije samo sportski predznak taj koji utrci daje na značaju. Jedna posada u terencu ima vozača i suvozača, a osim toga svatko ima barem četiri člana prateće ekipe i članove obitelji koji tijekom osam, devet dana na Buzeštini popunjavaju smještajne kapacitete i istražuju jesenju gastro ponudu. Utrka za Buzet znači puno, kaže Krota, jer off road natjecatelji iznimno su dobri potrošači. Što je najvažnije, svi se oni vraćaju nakon utrke kao turisti i to više puta kroz godinu.

OPŠIRNIJE U TISKANOM I GLAS ISTRE PDF ONLINE IZDANJU
Podijeli: Facebook Twiter