Svoj prvi blog otvorila sam prije skoro deset godina, i tad je nas blogera na hrvatskoj sceni bilo jako malo. Instagram uopće nije postojao, a kamoli riječ influencer. U to vrijeme bloganje u Hrvatskoj bilo je isključivo hobi, započinje svoju priču Martina Friganović, žena koja na svom portalu potiče majke na iskren i otvoren dijalog
Jedna je istarska nevista, a druga Puljanka. Obje su majke sinova, Martina Friganović ima jednog, a Nina Vučetić dva. Martina je suvlasnica portala Supermame, a Nina Blogerica u pelenama. Ovo su njihove Instagram i internet priče.
- Svoj prvi blog otvorila sam prije skoro deset godina, i tad je nas blogera na hrvatskoj sceni bilo jako malo. Instagram uopće nije postojao, a kamoli riječ influencer. U to vrijeme bloganje u Hrvatskoj bilo je isključivo hobi, započinje svoju priču Martina Friganović, žena koja na svom portalu potiče majke na iskren i otvoren dijalog.
Drukčije o majčinstvu
- Za mene je Instagram postao mjesto gdje sam pronašla grupicu žena s kojima me povezalo majčinstvo. Tako sam i upoznala svoju prijateljicu i poslovnu partnericu Sonju Švajhler. Kako smo obje postale majke, tako su nas sve više interesirale teme povezane s majčinstvom. Od lifstyle i modnih blogerica postale smo mame blogerice. No i tad - Instagram je bio daleko od ovoga što je danas, kaže Martina.
Mame influencerice nisu postojale, barem u Hrvatskoj. zaključile su, a nedostajalo je i blogova i portala o majčinstvu gdje je fokus isključivo na majke i sve ono kroz što one prolaze, gdje se o majčinstvu priča otvoreno, bez cenzure i bez osuđivanja. Stoga su Martina i Sonja odlučile pokrenuti svoju malu virtualnu zajednicu. Isključivo kao hobi. Rodile su se Supermame. Oživjele su na Instagramu, ali i kao portal na internetu.
- Okupile smo lijepu zajednicu žena i općenito bile prva zajednica mama na Instagramu. I baš u to vrijeme dogodio se i boom, Instagram je bio sve popularniji, ljudi su počeli masovno otvarati profile, brojke su rasle, lajkovi su rasli, a s njima i influenceri. Rasla je i naša zajednica. Sonja i ja hobi smo pretvorile u posao i dan danas se time bavimo, govori nam Martina.
One ne žive od Instagrama, to je samo mali dio njihovog posla. Ipak, Martina smatra da se od Instagrama može živjeti, ali da to ne može svatko.
Pokretanje pravog biznisa
- Većina ljudi misli da je dovoljno "ufotkati" jednu fotku, provući je kroz filter i objaviti. Ljudi koji su uspjeli od Instagrama stvoriti biznis zaista na tome rade, ne par tjedana, ne par mjeseci, već godinama. I kad kažem stvoriti biznis od Instagrama pod tim mislim da je Instagram nekima zaista poslužio za pokretanje pravog biznisa, kaže Martina Friganović, te ističe da je slava na Instagramu kratkog vijeka, ali može biti odskočna daska za budućnost. Treba raditi na sadržaju, fotografijama, treba biti prisutan, komunicirati sa svojim pratiteljima, educirati se. U Italiji tako nedavno na jednom privatnom fakultetu otvoren trogodišnji smjer - influencer. To je budućnost.
Činjenica jest da danas puno ljudi otvara profile jer misle da će im donijeti laku zaradu i lagodan život, pa se bacaju u kupovanje lažnih "followera", telegram grupa, nude hrpu beskorisnih darivanja kojima privlače publiku….i na kraju krajeva nemaju ništa od toga. Za Instagram je osim kreativnosti, potrebno ipak i malo (puno) pameti, objašnjava Martina.
Slična su i iskustva Nine Vučetić - Blogerice u pelenama. Objašnjava da se u današnje vrijeme marketing preselio na društvene mreže. Samim time otvorila se i neka nova sfera za one koji se bave promocijom. I tu su negdje svoje mjesto našli influenceri.
- Nije bitna i potrebna škola - bitan je sadržaj, način na koji se taj sadržaj prezentira, kao i da dođe do što šireg dijela publike. Kako se društvo moderno razvija, razvijaju se i ti alati, objašnjava Nina.
Pakiranje za rodilište
- Ime influencerica čula sam prije par godina. Zapravo i nije potrebno imati puno pratitelja ako je poruka koju šalješ ispravna, rekla nam je Nina Vučetić. Ona svoje objave ne kreira ciljano, nego kada osjeti potrebu, a one su tijek dnevnih događanja u obitelji.
- Tu spada i ono za što me najviše ljudi pitalo - gdje sam kupila ili što sam nosila u rodilište, ili kako se pakiram za ljetovanje, ili koju robu kupujem za malce za vrtić i slično…. Voljela bih istaknuti da sve što objavim kao recenziju ili preporuku nekog proizvoda bude zato jer stvarno vjerujem u taj proizvod, kaže Nina.
Kako je po struci nastavnica informatike zanimljivo joj je popratiti i istražiti algoritme društvenih mreža i principe na kojima rade. Kupnja pratitelja nikako ne dolazi u obzir, rezime je svega.
Promocijom u vidu suradnje s brojnim lokalnim obrtnicima Nina dobiva pozitivne povratne informacije, ali i buduće klijente što je bitno u internetskom svijetu.
- Ne promoviram idealno - jer idealno ne postoji! Moje objave su realne. U mojim tekstovima pročitat ćete kako je majčinstvo teško ponekad. Fotografije mi nisu editirane i provučene kroz filtere. Na njima se često vidi nered i zidovi koje su moji malci obojili s pastelima dok nisam gledala. U njima često objavim kako nešto radim, ali i pitam za savjet kako to netko drugi radi. Objavim i kad pronađem neku super odjeću koju je moguće kupiti na akciji za sebe i djecu, ili sam je ja kupila, cijela je instagram filozofija Nine Vučetić.
Kod objava treba biti autentičan i pokušati iskrenim stavovima stvoriti autentičnost, dati vjerodostojnu recenziju, te predstaviti realan omjer cijene i kvalitete.
- Uz to, ako nešto staviš javno - budi spreman da možeš dobiti i pozitivan i negativan komentar. Budi u stanju nositi se dostojanstveno s time. Ljudi su različiti i samim time što dijeliš nešto javno time daješ svim tim ljudima za pravo da i oni napišu javno što god oni žele, iskreno će Nina.
- Neiskrenu suradnju, ili, onu koja je rađena bez talenta, kreativnosti i ljubavi prema poslu i proizvodu prepoznaju pratitelji i na Instagramu, ali i u životu, istaknule su obje sugovornice.