Rovinj (D. MEMEDOVIĆ)
Za neuobičajen način dopiranja do javnosti ovih se dana odlučio Grad Rovinj. Naime, oko obalnih kandelabara i oluka zgrada ovješena je informacija vezana za tijek uređenja središnjeg gradskog Trga maršala Tita i okolnih trgova kojim se, usput govoreći, građanstvo informira o tome do koje je faze projekta Grad stigao.
U plastificiranoj košuljici nalazi se "javni poziv za uvid u spis predmeta u postupku izdavanja lokacijske dozvole za zahvat u prostoru javne i društvene nabave - uređenja Trga maršala Tita i okolnih trgova u Rovinju". Dakle, riječ je o informaciji vrijednoj pažnje i interesa javnosti koja se ovakvim načinom prezentacije pokazala daleko zanimljivijom i čitanijom nego kada se poruke i obavijesti za građane nalaze na službenoj i oglasnoj ploči Grada ili njegovim web stranicama. I u situaciji kada se od strane komunalnih redara slične takve obavijesti sa za to neprimjerenih mjesta skidaju, a vlasnici "štiva" kažnjavaju, ove su obavijesti ipak postigle cilj i zainteresirale građane. Nametnulo se stoga pitanje hoće li i ubuduće ovakav način komuniciranja s građanima biti praksa, odnosno koji su razlozi doveli do toga da se službeni spisi vješaju po gradu.
- Naravno da neće. Slažem se da neka od mjesta njihovog postavljanja (ukupno sedam) nisu bila najs(p)retnije odabrana. No, kad su u pitanju lokacijske dozvole, a sukladno Zakonu o gradnji poznato je da se ostavljaju na katastarskim česticama, odnosno građevinama o kojima se radi, veli gradski pročelnik Ivan Begić, dodavši da je u ovom slučaju ta građevina bila širok lokacijski prostor tj. Trg maršala Tita i njegovi okolni trgovi.
Unatoč tome što je ovaj način informiranja izoliran, i što ima logično objašnjenje Grada, moramo upozoriti druge da se ne povedu istim primjerom. Naime, po gradskoj odluci lijepljenje obavijesti na za to neprimjerenim mjestima ima svoje posljedica. Kazne koju će vam "prilijepiti" komunalni redari za obavijesti izvan oglasnog mjesta za pravne je osobe 7,5 tisuća kuna (plus 1,5 za odgovornu osobu), obrtnika će koštati 3.750 kuna, a fizičku osobu tisuću i pol kuna.