AUTO E MOTO D’EPOCA

FOTO/Bili smo na čuvenom auto-sajmu u Padovi, jednom od najvećih u Europi: Automobil star 100 godina, automobil od milijun eura, automobil iz neke nedefinirane budućnosti…

  Iako se automobili i motori vezuju uz mušku populaciju koja je ipak dominirala enormnim sajmom, za čije bi detaljno razgledavanje na površini od 90.000 kvadrata trebalo i nekoliko dana, to je zapravo pravi međugeneracijski događaj koji može oduševiti i muškarce i žene, i mlade i stare, i obožavatelje i bilo koga tko je jednostavno znatiželjan

| Autor: Lara Bagar


Zamislite na jednom mjestu automobil star 100 godina, automobil od milijun eura i automobil iz neke nedefinirane budućnosti. Pritom na istom mjestu možete naći sve što poželite za motor, auto pa čak i za sebe, poput mekanih kožnih rukavica ili raritetnog sata. Tako nekako laik može opisati Auto e Moto d’Epoca, jedan od najvećih europskih sajmova oldtajmera i drugih značajnih automobila i motora. Zapravo, jedan je od onih događaja u svijetu koji bi svatko barem jednom trebao posjetiti, tako je bilo i s potpisnicom ovog teksta koja automobile promatra isključivo na estetskoj razini, no na ovaj auto-happening je otišla s članovima Moto vespa kluba Istra/Istria.

Iako se automobili i motori vezuju uz mušku populaciju koja je ipak dominirala enormnim sajmom, za čije bi detaljno razgledavanje na površini od 90.000 kvadrata trebalo i nekoliko dana, to je zapravo pravi međugeneracijski događaj koji može oduševiti i muškarce i žene, i mlade i stare, i obožavatelje i bilo koga tko je jednostavno znatiželjan. Događaj je to koji očarava ljepotom, snovima i kreativnošću. Svojevrstan vremeplov tehnologije i ljudske kreativnosti na kotačima.

Sve što je bilo ili što je značajno u svijetu automobila našlo se proteklog vikenda u Padovi. Od rijetkog talijanskog modela Chiribiri koji se u Torinu proizvodio od 1910. do 1930., a čiji je vlasnik, vremešni vitalni 90-godišnjak na sajam došao, naravno, nešto starijim automobilom - do čitave svite Ferrarija raznih modela. Neki su imali "smiješne" cijene i bili jeftiniji od raritetnih modela Renault Laguna, ili pak neodoljivog Wolkswagenovog kombija koji u vintage izdanju sa svim originalnim dijelovima drži cijenu od 130 tisuća eura.

Ferrarija je bilo najviše za, naravno, one nešto dubljeg džepa pa sve do modela California iz 2008. godine koji je tada stajao ni više ni manje nego milijun eura, a u Padovi nije bio na prodaju. Svoje mjesto na ovom sajmu su našli i Maserati, Pagani, Lamborghini, Jaguar, Alfa Romeo, MG, Mercedes, FIAT, Lancia, Bentley, kao i limitirana japanska serija Tom Super. Potonji je samo jedan od proizvođača automobila koji su napravili neki ekskluzivan, limitirani ili unikatni model, a svi njihovi izloženi modeli izgledaju baš onako kao što su izgledali kada su izašli ispod čekića. Osim izložbenog dijela, posjetitelje je privlačio i sajam s dijelovima za oldtajmere.

Posjetitelja je bilo iz cijeloga svijeta, a svi su najviše gravitirali automobilima iz "svoje" zemlje. Talijani talijanskim modelima od Ferrarija do Fiata, dok su se Nijemci raspoznavali najviše oko njemačkih automobila od kojih je Golf i dalje pojam dobrog njemačkog automobila koji je kao i svaki auto na ovom sajmu, dobra investicija za budućnost, ako se, naravno, pazi. Vrtoglave cijene samo dokazuju kako je auto ne samo potreba, već i dobra investicija ako je očuvan ili u malim serijama, koje si mogu priuštiti također oni koji su dio - malih serija.

Da je BMW uvijek dobra investicija, govori i podatak da je model iz 1957. koštao 90.000 eura, a model iz 1988. samo pet tisuća više, 95.000 eura. A tek Golf, taj simbol dobrostojeće njemačke srednje klase! GTI model, star 40 godina, sa 71.800 prijeđenih kilometara, može se dobiti za 29.900 eura i oko njega su pretežno stajali Nijemci.

OPŠIRNIJE U TISKANOM I GLAS ISTRE PDF ONLINE IZDANJU

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter