ČELNIK ISTARSKOG HDZ-a

ANTON KLIMAN: Neke od državnih investicija u Istri nisu se dogodile zahvaljujući politici IDS-a, već unatoč njoj. No moramo surađivati, bez toga smo osuđeni na stajanje na mjestu

| Autor: Milan PAVLOVIĆ
Anton Kliman (M. MIJOŠEK)

Anton Kliman (M. MIJOŠEK)


Od zadovoljstva do uobičajenih poruga i skepse. Tako je u Istri dočekana informacija da bi nakon dovršetka izgradnje cestovne infrastrukture u Istri do konca ovog desetljeća trebala biti modernizirana i željeznička pruga čime ćemo dobiti još jedan prometni pravac kojim će Poluotok biti direktno povezan s najvažnijim europskim destinacijama. Zadovoljstvo je kod onih koji vjeruju da modernizacija pruge izgrađene prije 140 godina nije nedostižan, već uz dobro planiranje sasvim realan cilj. Skepsa i poruga se pojavljuje kod onih koji su sličnu priču do danas čuli možda i previše puta. Saborski zastupnik HDZ-a Anton Kliman ključni je zagovornik, uz Vladu RH, revitalizacije istarske željeznice. Ovoga puta, tvrdi, priča ide do samoga kraja.

- Inicijativa o modernizaciji pruge kroz Istru krenula je u razgovorima između mene i ministra Olega Butkovića, a zatim smo je u nekoliko navrata prezentirali premijeru Plenkoviću. On ju je zdušno podržao. Međutim, nisam želio da ostane na tome. Obzirom sam u politiku ušao iz privatnog sektora znam da je nužno apsolutno sve napraviti da se neka ideja ili plan što prije stave na papir. Jer, kad se to učini, onda ideje i planovi postaju dokument koji će garantirati i dinamiku razvoja tog projekta. Iz tog razloga iskoristili smo prvu priliku da potpisivanjem Sporazuma o izradi studije ovaj projekt oživljavanja istarske željeznice i formalno pokrenemo.

- Što se tom Studijom dobiva?

- Ona bi trebala definirati na koji će se način to dogoditi i poslužiti kao dokument kojim će se sredstva za realizaciju projekta tražiti i iz europskih fondova.

- Priča o modernizaciji pruge u Istri dugo je zapinjala na nužnosti izgradnje željezničkog tunela kroz Učku. Što se u ovom novom planu promijenilo?

- U ovom planu radi se isključivo o trasi Pula – Pazin – Buzet – državna granica. Iz fokusa smo izbacili gradnju željezničkog tunela kroz Učku koji se u kontekstu priče o ulaganjima u istarske željeznice dosad uvijek spominjao. Taj projekt bi bio izuzetno skup. Upravo je to dosad bio jedan od razloga što se nije ozbiljnije pristupalo razvoju našeg dijela željezničke infrastrukture. Takva razmišljanja o spajanju istarske pruge na nacionalnu mrežu, kroz tunel kroz Učku, imala su smisla dok Hrvatska nije integrirana u jedinstveni prostor Europske unije. Nakon što se to dogodilo, logičan korak je upravo ulaganje u ovu trasu jer nama najveći broj i roba i putnika dolazi iz onih zemalja koje su tom prugom, preko čvorišta Divača, direktno povezane s Istrom.

- U razgovorima o ovom projektu dosta je skepse u realizaciju. Zašto je to tako?

- Pa vjerojatno zato što je kroz povijest bilo jako puno inicijativa koje nisu nikad konkretizirane nego su otišle u zaborav.

- Ovo sada je ozbiljnije?

- Apsolutno! Mi smo ovaj projekt shvatili vrlo ozbiljno i mi ćemo ga odraditi! Plan modernizacije i stavljanja u funkciju željeznice je realan i ostvariv. Ono što je jednako važno, zaokružuje infrastrukturnu priču Istre. Plan oporavka i otpornosti Europske unije, ne bez razloga, naglašava nužnost prebacivanja što većeg dijela prometa upravo na željeznice. Moderna i funkcionalna željeznička pruga, u ne tako dalekoj budućnosti, bit će jedan od vitalnih interesa ovog područja i njegovog daljnjeg razvoja. Naša odgovornost i obaveza je pripremiti sve preduvjete za povlačenje europskih sredstava i što skoriju realizaciju ovog posla. I mi ćemo to učiniti.

- Bez obzira na značajna ulaganja u Istri, u predizborno vrijeme u pravilu zaiskri na relaciji lokalna – državna vlast. Prošlog tjedna za jezik su vas povukli iz Grada Pule. Na što ste točno reagirali?

- Mislim da su svi u Istri svjesni snažnog angažmana države i velikih investicija HDZ-ove Vlade na prostoru Istarske županije. Smatram da je u najmanju ruku nekorektno tu činjenicu zaobilaziti i negirati. Upravo to učinjeno je u brošuri u kojoj kandidat IDS-a za župana Boris Miletić rezimira svojih 15 godina mandata na čelu Pule. U njoj se bezrezervno preuzimaju zasluge za 15 vrijednih projekata realiziranih na području Pule, a ignorira činjenica da je većina od njih realizirana uz potporu, a neke i u potpunosti financirane od strane države upravo u mandatu HDZ-a. Držim da se veliki projekti i moraju tako realizirati, u sinergiji između lokalne i državne vlasti. Smatram da je krajnje nekorektno od pulskih vlasti što su u hvaljenju ovim projektima na tu ulogu države u potpunosti "zaboravili".

- Na što konkretno mislite?

- U brošuri se nalaze projekti poput pulske bolnice vrijedne 800 milijuna kuna za koju i vrapci na grani znaju da je investicija države, koja je doduše ugovorena u mandatu SDP-ove vlade, ali je novac za realizaciju dobila tek kada je HDZ došao na vlast. Tu su, nadalje, i veliki rotor u Šijani i spoj na istarski ipsilon. To su investicije Hrvatskih cesta i Hrvatskih voda, Hidrobaza se uređivala i sredstvima Ministarstva turizma, a tu je i Arheološki muzej za koji su isto tako uložena značajna sredstva iz državnog proračuna. Dakle, prisustvo HDZ-ovih vlada u investicijama u Istri je izuzetno snažno.

- Ne bi bilo dobro da sada zbog sukoba IDS-a i HDZ-a po tom pitanju dođe do zastoja!

- Neće doći, naravno. Kako je bilo dosad, tako će biti i dalje. A IDS-ovo prisvajanje isključivih zasluga za realizaciju pojedinih projekta u najmanju ruku nije korektno. Tim više što se neke od državnih investicija na ovom području nisu dogodile zahvaljujući politici IDS-a, već rekao bih prije - unatoč njoj.

- Za kakvu se političku kohabitaciju vi zalažete na ovim prostorima?

- Osobno smatram da bez obzira na našu političku pripadnost moramo surađivati i zajednički raditi, jer nam je svima u zajedničkom interesu dobrobit Istre i njenih građana. I mnogi akteri političkog života u Istri shvaćaju da smo bez suradnje osuđeni na stajanje u mjestu. Ja sam uvjeren da ću, bez obzira na ishod ovih izbora, već nekoliko dana nakon njih dobivati pozive IDS-ovih načelnika i gradonačelnika kojima će trebati lobiranje za neke projekte koji su izuzetno bitni za njihove sredine.

- Hoćete im se javiti na telefon? Pomoći unatoč neslaganjima u kampanji?

- Ja ću se na te pozive, kao što sam to činio i u prethodnih 4 ili 5 godina, javljati. Ni jednom projektu koji je važan za njih i njihove građane nikad nisam okrenuo leđa i uvijek sam bio spreman s njima kucati na ona vrata koja mogu voditi do njihove realizacije. To ću raditi i ubuduće.   

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter