NOVA RJEŠENJA Istrani se promoviraju na sajmu u Londonu

Ako Booking.com dođe u krizu, TU JE POREČKI INFOSIT

| Autor: Chiara BILIĆ
Jelena Ivković, Goran Mrvoš i Marko Plovanić u Londonu

Jelena Ivković, Goran Mrvoš i Marko Plovanić u Londonu


U Hrvatskoj su hotelski lanci prije dosta godina shvatili da moraju razvijati svoj kanal. Mi im pomažemo. Turističke tvrtke kao i svi biznisi trebaju rasporediti svoj portfelj na više dijelova. Jedan dio su im velike kompanije poput Booking.com i slično, a drugi dio su klasične turističke agencije preko kojih prodaju svoj smještaj. Treći dio je jako bitan, a to je ono što mi radimo, pružamo im vlastiti kanal prodaje, objašnjava direktor Infosita Goran Mrvoš

Porečka IT tvrtka Infosit nije bila na štandu Hrvatske turističke zajednice. No, to ne znači da nije bila u Londonu, i to u društvu najvećih svjetskih turističkih igrača. Smješteni u posebnom IT sektoru, na relativnom malom prostoru, unapređuju i razvijaju svoj biznis.

        - Infosit razvija softver za turizam koji pokriva prodajni i marketinški dio, odnosno mrežne stranice kojima ljudi kupuju svoje godišnje odmore, vikende i slično. To je glavni produkt, ali imamo i neke druge proizvode, kao što je aplikacija za kampove. Njome pomažemo kampovima da ostvare bolji odnos sa svojim gostima, razumiju servise koje oni koriste i ponude im nešto novo. Time zapravo upravljaju kampom na bolji i kvalitetniji način, pojašnjava nam osnivač i direktor te tvrtke Goran Mrvoš.

        Osim što mu je drago što je tvrtka situirana upravo u Poreču, on smatra da je to na neki način razumljivo samo po sebi.

- Poreč je glavni grad turizma u Hrvatskoj, kaže Goran.

20 ljudi

S njim su na štandu kolege Jelena Ivković i Marko Plovanić. Infosit zapošljava 20 ljudi. No, Goran je skroman. Prije nego li je nastavio priču, proveo nas je kroz cijeli IT sektor, natanane pojasnio nama nerazumljive, nepoznate termine, ali i upoznao nas s ostalim hrvatskim IT predstavnicima, Lemaxom i DeltaRealityjem iz Zagreba.

Cijena štanda na londonskom sajmu nije sitnica. Goran je morao izdvojiti čak 50.000 kuna. A internet su si, govori, osigurati morali sami. Ali ne žali se. Vidi se da uživa u svom poslu. Pokrenuo ga je prije 17 godina. Točnije, kako kaže, iduće godine Infosit slavi punoljetnost. A to, dodat ćemo, nije mala stvar na žestoko konkurentnom turističkom tržištu. Treba se izboriti za svoj dio kolača. Infosit je svoj pronašao u Valamaru, Aminessu i Remisens grupaciji.

- U Hrvatskoj su hotelski lanci prije dosta godina shvatili da moraju razvijati svoj kanal. Mi im pomažemo. Turističke tvrtke kao i svi biznisi trebaju rasporediti svoj portfelj na više dijelova. Jedan dio su im velike kompanije poput Booking.com i slično, a drugi dio su klasične turističke agencije preko kojih prodaju svoj smještaj. Treći dio je jako bitan, a to je ono što mi radimo, pružamo im vlastiti kanal prodaje. Time dobivaju direktnog svog kupca. Ako to nemaju, u slučaju da se dogodi kriza, kao što je nedavno bilo s turističkim gigantom Thomasom Cookom, ostaju bez gostiju. To su hoteli u Španjolskoj iskusili na svojoj koži, kaže Goran.

Hrvatski produkt

Čitav je proces, govori Goran, od privlačenja gostiju na mrežne stranice hrvatskih kompanija, do softvera i bukiranja, hrvatski produkt, a u velikoj mjeri i istarski. Kako onda jedna takva firma, koja sudjeluje u poboljšanju i optimizaciji turističke ponude, nije u većoj mjeri prisutna u javnom prostoru?

- Mi kao tehnološke kompanije orijentirane smo da pružimo servis našim kupcima i ne znamo o tome pričati izvan tog kruga, iskren je Goran.

Infositovi klijenti, kaže, dovlače dobre, kvalitetne goste. Kao rizik u turizmu Goran vidi vrstu apartmanizacije koja se trenutno događa u Hrvatskoj. Svaka garaža je danas, veli, apartman. To, pojašnjava, nije loše samo za njihov posao, dapače, na Infosit to gotovo niti ne utječe, no posljedice se mogu ugledati u jednom širem društvenom kontekstu. Ljudi, recimo, ne mogu pronaći stan za najam tijekom cijele godine, niti je infrastruktura gradova prilagođena tim velikim kapacitetima.

Privatnici ne koriste Infositove usluge već razvijaju vlastiti kanal prodaje jer se, pojašnjava Goran, služe online alatima kao što je Facebook. Iako se, naglašava, radi o gotovo jednakom modelu. Upozorava da se niti oni ne bi trebali oglašavati samo kroz jedan sustav. Neće se lijepo provesti, ako, recimo, Booking.com jednoga dana upadne u krizu.

Goran priča i da su turističke hotelske kompanije koristile i američka rješenja, softvere, ali da su se na kraju hrvatske IT tvrtke puno spremnije i agilnije prilagodile te pripremile tržištu.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter