STANCIJA MENEGHETTI

5 ZVJEZDICA U BALAMA. MIRO PLIŠO: "Izgradili smo modernu vinariju, završavamo gradnju nove rezidencije, ali najveći uspjeh nam je čovjek"

Ako želimo razvijati vrhunski turizam i imati vrhunske goste, ako od toga želimo ostvarivati prihode kakve zaslužujemo i možemo, nije dovoljno napraviti luksuzne objekte koje će se lijepo urediti. Iznimno je važno da imamo prvorazredne ljude koji mogu odraditi taj servis. A da bi ih imali, moramo ih dobro platiti. Kroz godine vođenja Stancije Meneghetti, shvatili smo da kroz usku, kvalitetnu i obostranu iskrenu suradnju poslodavca i radnika postižemo toliko potrebnu sinergiju, ističe direktor Stancije Miro Plišo

| Autor: Robert FRANK
Stancija Meneghetti

Stancija Meneghetti


Stancija Meneghetti je bez sumnje u Istri najekskluzivniji turistički objekt u svojoj kategoriji. I na državnoj razini osvojila bi visoko mjesto, sam vrh. Meneghetti je brend, snaga, sinonim za dašak toliko potrebnog glamura. Meneghetti je vrhunski smještaj i top usluga na najvišoj razini. Krajnje reprezentativan objekt u okviru kojeg se ovaj mjesec formalno otvara prestižna vinara, kao rezultat velike investicije dijelom naslonjene i na EU financiranje.

S preko 70 stalno zaposlenih i van sezone, i to u punom iznosu plaće, a ne na izmišljenim, demotiviranim i zastarjelim minimalcima, Stancija Meneghetti je najveći poslodavac u Balama, pitoresknom gradiću u okviru kojeg je i kamp Mon Perin, tu je i hotel Lagrisa, u svojoj kategoriji jedan od najboljih. Tri atraktivna sadržaja, svaki u svojoj niši, nadopunjuju se odlično. Na karti poželjnih mjesta za odmor Bale su, upravo zbog ova tri turistička proizvoda koji čine razliku naspram ostalih, destinacija koju se mora posjetiti. Direktor stancije Meneghetti Miro Plišo, nekad poznati zagrebački odvjetnik, čovjek je koji osmišljava i godinama nadograđuje ovaj projekt. Od sredine svibnja i završetka gradnje dodatnih objekata, hotel s dvadesetak ležaja i okolne rezidencije s njih 90 preći će brojku od stotinjak. U naravi se radi o imanju koje se prostire na gotovo 40 hektara u što su uključeni i nasadi vinove loze, ali i ulika.   

Miro Plišo kaže da ciljano, smišljeno i s punim uvjerenjem da su u pravu u onome što rade, Stanciji Menegetti stvaraju imidž poželjnog poslodavca. S velikim životnim i poslovnim iskustvom Plišo u hodu mijenja, nadograđuje i inovacijama kreira novu, drugačiju i poželjniju filozofiju rada Stancije Meneghetti. U prvom planu je čovjek, ali ne samo turist, što je tako logično, već i zaposlenik. Našim poduzetnicima ljudi su ponekad višak, opterećenje i potrošna roba. Plišo priču okreće naopako.

Miro Plišo

„Ako želimo razvijati vrhunski turizam i imati vrhunske goste, ako od toga želimo ostvarivati prihode kakve zaslužujemo i možemo, nije dovoljno napraviti luksuzne objekte koje će se lijepo urediti. Iznimno je važno da imamo prvorazredne ljude koji mogu odraditi taj servis. A da bi ih imali, moramo ih dobro platiti. Kroz godine vođenja Stancije Meneghetti, shvatili smo da kroz usku, kvalitetnu i obostranu iskrenu suradnju poslodavca i radnika postižemo toliko potrebnu sinergiju. Sada znamo da je iznimno važno da dobar radnik ima dobrog poslodavca, jer će onda i dobar poslodavac imati dobrog radnika. Taj međuodnos je, posebno u turističkoj branši, gdje postoji kontakt čovjeka s čovjekom, iznimno važan. Nije dovoljno izgraditi najbolji hotel, stanciju ili restoran. Kvalitetni ljudi čine razliku između loših i osrednjih i osrednjih i najboljih. Mi želimo biti najbolji i zato nam je čovjek u prvom planu.

Razmišljajući upravo na ovaj način poželjeli smo, i u tome uspijevamo, imati što više zaposlenika iz samih Bala gdje se nalazimo, Istre kojoj pripadamo i Hrvatske čiji smo neizostavni dio. Mislim da je od naših 70 stalno zaposlenih, njih bar 50 iz Bala i Istre. Ostatak je iz Rijeke, Zagreba, Karlovca i unutrašnjosti. Imamo i značajan broj ljudi iz Srbije. Oni su na stalnoj, 12-mjesečnoj plaći, iako nisu u stalnom radnom odnosu. Radi se o kvalitetnom kadru koji želimo zadržati i koji je s nama kao poslodavcima jako zadovoljan. Svi imaju pravo kod nas na besplatan smještaj i obroke. Zadovoljstvo je obostrano i ono je pokazatelj da radimo dobro“, kaže Plišo. Sve izraženiji problem nedostatka radne snage u Stanciji Meneghetti su odlučili riješiti najpravednijim i jedinim mogućim kvalitetnim rješenjem – zapošljavanjem u stalni radni odnos, i to na punu plaću tijekom cijele godine, neovisno radi li hotel u nekoj fazi zime ili je stancija zatvorena zbog novih ulaganja i uređenja.

„Nastojali smo dobrim plaćama i poslom za stalno ljude ne samo privući nego i zadržati. Ustrojili smo jako dobar menadžment. Dio tih ljudi smo sami školovali, a dio nam je prešao iz drugih firmi. To je danas standard u hotelijerstvu. Postoje transferi u kojima ljudi ne mijenjaju poslodavce samo zbog više plaće, već i zbog boljih uvjeta rada i mogućnosti bržeg napredovanja. Kod nas se znalo dogoditi da netko u par godina od pomoćnika na doručku postane menadžer sa 100 posto većom plaćom. Konobar koji je bio servir ili runer može postati drugi konobar po rangu. Takvo napredovanje mu garantira veću odgovornost, ali i nosi puno veću plaću. Dobar konobar kod nas ima neto plaću od tisuću eura pa naviše, menadžer i dvostruko više. Naravno da kao poslodavac poštujemo sve norme iz radnog odnosa. I zato smo bez ikakvih problema uspjeli posložiti organizaciju na način da osoblje tijekom sezone pretjerano ne preopterećujemo i trošimo. Trudimo se, naime, da zaposlenici dobiju slobodne dane i da se unatoč sezoni mogu odmoriti i posvetiti i sebi i obitelji.

Stancija Meneghetti

Zadovoljan radnik je najbolji radnik koji onda daje svoj maksimum. S dobrim plaćama i dobrim sistemom rotacije postigli smovisoku razinu zadovoljstva. Kod nas nema minimalaca. Ako radimo s gostima velike platežne moći koji si za godišnji odmor mogu omogućiti Stanciju Meneghetti, onda će na toj destinaciji dobiti i najbolju moguću uslugu u svakom aspektu. Jedno veže drugo, to su neodvojivi procesi. Obzirom na klijentelu i standard hotela s 5 zvjezdica podrazumijeva se da istu takvu kvalitetu moramo imati i u kadrovima. Siguran sam da smo u servisu i svemu drugom i iznad 5 zvjezdica. Zato toliko i inzistiramo na ljudskom faktoru, prije svega svojim zaposlenicima kojima osiguravamo stalno stjecanje novih znanja zbog čega angažiramo konzultante koji nam dolaze četiri puta godišnje: dva puta provode edukacije, dva puta ukazuju na nedostatke koje moramo ispravljati. Ove smo godine, dodatno, dio našeg osoblja poslali u top restorane van Hrvatske. Radi se o kuharima i konobarima koji su usvojili nove trendove i rješenja“, kaže Plišo. Uz dobar odnos prema ljudima, što je osnova funkcioniranja u Stanciji Meneghetti, odmah izdvaja i važnost edukacije. Sve je sveo na jednostavnu, ali mnogima nedostižnu formulu uspjeha - ako su elementi oko zadovoljstva zaposlenika ispunjeni, gosti će biti zadovoljniji, a firma će ostvarivati još bolje rezultate.

Plišo navodi još jedan podatak po kojem je Stancija Menegheti gotovo jedinstvena i jedan od rijetkih hotelsko-turističkih subjekata u kojem popularna „manča“ ili napojnica nije isključivo i jedino pravo konobara, već se dijeli na sve zaposlenike u proizvodnom procesu. „Manča“ se tako daje na račun koji gost potpisuje.

„Odlučili smo se za takvo rješenje smatrajući ga solidarnim i pravednim. Naši menadžeri je dijele po određenim kriterijima između kuhara, konobara, ali i onih koji peru suđe. Zadovoljstvo takvim dogovorom, unatoč malim otporima, sada je veliko. Nekad su postojali stereotipi da kuhari imaju dobre plaće pa im „manča“ ne treba. No i konobari imaju dobre plaće pa im temeljem ovog načina razmišljanja „manča“ isto nije potrebna. Nijedno ni drugo nije ni krivo ni točno. Logično je da svi koji su ionako dobro plaćeni, zajednički i po unaprijed određenom kriteriju, participiraju u podjeli „manče“ koju zadovoljan gost nikada neće platiti u vrijednosti manjoj od pet posto ukupnog računa. Izuzetno mi je drago što je u slučaju „manče“, osim solidarnosti, pobijedila i pamet, a kroz još veću motiviranost zbog ove odluke dobili smo dodatnu prednost“, kaže Plišo.       

Stancija Meneghetti     

Ne manje bitnim ističe da su u Stanciji Meneghetti odlučili koristiti prvorazredne namirnice koje nisu jeftine. Žele, kaže, postići da što više toga što se priprema bude lokalnog porijekla.

„Namjeravamo primijeniti politiku „zero kilometri“, što znači da sve što koristimo bude iz našeg ili eventualno susjedovog vrta. To je princip po kojem možemo biti različitiji od ostalih, a samim time i bolji“, zaključio je Miro Plišo.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter