naplata cestarine u istri

Duplo kraća dionica, duplo skuplja vožnja – Istra i dalje ostaje najskuplja regija u državi

| Autor: Glas Istre
(Press IDS)

(Press IDS)


"Pred nama je zakon o naplati cestarine koji ne donosi rješenja, nego produbljuje nepravdu prema Istrijanima koja traje već desetljećima", poručio je danas u Saboru zastupnik IDS-a Dalibor Paus, upozoravajući da će Istra, po ovom prijedlogu, ostati jedina regija u kojoj se u cijeni cestarine ne mijenja baš ništa.

Naglasio je kako Zakon formalno uvodi jedinstveni sustav naplate, ali ga istodobno ruši izuzećima kojima se koncesionare oslobađa primjene jasnih kriterija i mjerila za određivanje cijena. "Tako dobivamo dvije Hrvatske: jednu u kojoj vrijede pravila i drugu u kojoj pravila ne vrijede jer se država boji dirati u stare koncesijske ugovore. A građani Istre nisu krivi za loše koncesije", rekao je Paus.

U raspravi je istaknuo drastične disproporcije između usporedivih dionica, navodeći primjer Sveti Rok – Rovanjska, dionice duge 37 kilometara s tunelom dužim od Učke, koja košta 2,30 eura, dok dionica Tunel Učka – Matulji, duga 17 kilometara, stoji 4,10 eura. "Duplo kraća dionica, duplo skuplja – gotovo 400 posto razlike. To nema veze ni s troškovima ni s prometnom logikom. To je čista nepravda", poručio je.

Podsjetio je i da građani Istre 44 godine plaćaju Učku, a puni profil još uvijek nije dovršen. "Plaćamo kao da je izgrađeno, a vožnja je desetljećima najskuplja u državi", rekao je Paus.

Osvrnuo se i na odredbu zakona koja Vladi omogućava izuzimanje pojedinih dionica od naplate cestarine, bez ikakvih propisanih kriterija. "To je netransparentno i opasno. U Austriji, Sloveniji, Italiji i Njemačkoj izuzeće od naplate odobrava se samo kad su ispunjeni jasni uvjeti – primjerice, kada ne postoji sigurna alternativa ili kad bi naplata previše opteretila lokalne ceste", istaknuo je. "Kod nas Vlada može izuzeti dionicu od naplate prema nahođenju, bez ikakvog kriterija. Takav model nije moderan sustav, nego poziv na arbitrarnost."

Naglasio je da u Istri ne postoji smislena, sigurna i protočna državna cesta koja može biti alternativa autocesti. Državna cesta D66, jedina ozbiljnija veza izvan Istarskog ipsilona, prolazi kroz naselja i turističke zone, infrastrukturno je neadekvatna, prometno opterećena i predstavlja sigurnosni rizik za masovno preusmjeravanje prometa. "Kada država zna da alternativa ne postoji, ali svejedno dopušta najviše cijene u državi, onda to više nije prometna politika – to je diskriminacija", poručio je Paus.

Zaključno je istaknuo da sustav naplate može biti pravedan samo ako ista pravila vrijede za sve upravitelje, razlike u cijeni imaju razumnu granicu te odluke o izuzeću od naplate počivaju na jasnim kriterijima. "Istra ne traži ništa što drugi već nemaju. Traži samo pravedan sustav, jasna pravila i prestanak prakse zbog koje je godinama najskuplje mjesto za vožnju u Hrvatskoj. Vrijeme je da se to ispravi", zaključio je Paus.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter








Trenutno na cestama