(Snimio Milivoj Mijošek)
Nakon što je saborski zastupnik IDS-a Dalibor Paus ponovno u Hrvatskom saboru upozorio na višemjesečni nemar nadležnih institucija kada je riječ o brodu Deala, koji je još u travnju 2024. nasukan nadomak obale na ulazu u Raški zaljev, poslali smo upit Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture što se trenutačno događa s odsukavanjem broda kojeg je napustio vlasnik, a preuzeo osiguravatelj. Brod dug gotovo 80 metara, pod tanzanijskom zastavom, koji je prevozio stoku, više je od godinu dana nasukan svega četrdesetak metara od obale i ulaska u Raški zaljev.
(Snimio Milivoj Mijošek)
U međuvremenu je, zbog juga i valova, doživio i znatna oštećenja na trupu. Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, nakon višekratnih prozivki građana, načelnika, općinskih vijeća i saborskih zastupnika, tek je 12. veljače ove godine sazvalo sastanak na kojem je obećano da će brod biti uklonjen do početka turističke sezone, ali brod je još uvijek na istom mjestu. Ministarstvo je još deset dana nakon nasukavanja u travnju 2024. godine izvijestilo kako se provodi nadzor broda te da se odsukavanje očekuje unutar trideset dana. Iz Ministarstva sada poručuju da su u ovom trenutku u tijeku pripremne radnje za odsukavanje broda koje uključuju tehnički zahtjevne i sigurnosno osjetljive aktivnosti što prethode podizanju broda na plutajući dok i njegovom dovođenju do rezališta.
– Kao što smo ranije izvijestili, tegljač Horoz, zajedno s potrebnom opremom, nalazi se na poziciji uz brod, dok su ostala plovila i plutajući dok privezani u Puli. Uklanjanje broda predviđeno je metodom uzgona pomoću cilindričnih modula te podizanjem na plutajući dok. Riječ je o iznimno kompleksnom i zahtjevnom poduhvatu, koji zahtijeva povoljne vremenske uvjete i specifična tehnička rješenja kako bi bio proveden sigurno i učinkovito. Stoga, uklanjanje broda započet će čim to dopuste vremenske prilike, s obzirom na to da je prioritet svih uključenih dionika sigurnost ljudi, očuvanje okoliša i zaštita plovidbe. Kada budemo imali točan datum početka odsukavanja, pravovremeno ćemo obavijestiti javnost. Međutim, kako su daljnje tehničke analize i procjene pokazale, riječ je o znatno složenijem i kompliciranijem zahvatu od inicijalno predviđenog. Stoga je odlučeno da se pristupi temeljitom i pažljivo isplaniranom uklanjanju broda, jer bi brzanje operacije, bez potpunog sagledavanja svih sigurnosnih, okolišnih i tehničkih aspekata, moglo dovesti do posljedica, kako za okoliš, tako i za sigurnost ljudi – poručuju iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture te ističu da su do sada provedene sve potrebne mjere preporučene od struke kako ne bi došlo do onečišćenja mora i morskog okoliša.
(Snimio Milivoj Mijošek)
Napominju da je takav pristup, iako vremenski zahtjevniji, jedini ispravan i odgovoran, osobito u kontekstu očuvanja osjetljivog morskog okoliša i sigurnosti lokalnog stanovništva.