(Snimio: Branko Biočić)
Komunalno poduzeće 1. maj Labin nastavilo je s potrebnim ulaganjima u obnovu voznog parka i nabavu novih kamiona te je tako nabavljen novi kiper s dizalicom Iveco Eurocargo vrijedan 164 tisuće eura koji ima nadogradnju zapremnine 16 m3 s mogućnošću kipanja, a dizalicom kojom je opremljen može prazniti polupodzemne spremnike, ali i nositi košaru za radove na visini što je od velike potrebe za brojne poslove ovog društva.
- Nabavljena je i nova autočistilica vrijedna oko 190 tisuća eura, dok je za zimsku službu nabavljeno vozilo s 4x4 pogonom Iveco vrijedno 120 tisuća eura. Uz razne alate za rad, poput kosilica, dijagnostičkog uređaja, dizalice i sl. uloženo je oko 44 tisuće eura. Sva ova ulaganja iznimno su potrebna kako bi se mehanizacija i vozni park doveli u zadovoljavajuće stanje, a posljednjih nekoliko godina ulaže se u obnovu zastarjelog voznog parka što na kraju rezultira boljim poslovanjem, odnosno manjim brojem kvarova, manjim troškovima održavanja, ali i kvalitetom pružene svakodnevne usluge, kaže direktor poduzeća Dorijano Bažon te ističe i ulaganja u groblja odnosno ulaganja u izgradnju novih grobnih mjesta, kako prošle godine, a tako i u ovoj.
- Tijekom prošle godine na labinskom groblju izgrađeno je dodatnih 20 grobnica i 60 metara kvadratnih staza. Pristupilo se i preuređenju uredskih prostora u Komemorativnom centru i pripremama za daljnja proširenja. Na groblju Skitača uređeni su betonski okviri na novom dijelu groblja dok su na mrtvačnici Sv. Martin, Mali Golji, sanirani svi oluci te je oličen unutrašnji prostor. Što se tiče labinskog groblja, ove se godine grade nove 32 dvostruke i 32 jednostruke niše i osam grobnica, govori direktor labinskog komunalca te navodi jedan poseban problem, a to je sustav zbrinjavanja plastike koji je izrazito skup pa će nekućanstva plaćati odvoz reciklabilnog otpada, Bažon pojašnjava
- Pokriće troškova za sustav prikupljanja i zbrinjavanja reciklabilnog otpada definirano je zakonskim propisima. Tako je Zakon o gospodarenju otpadom kategorizirao samo dvije vrste korisnika i to kućanstva i nekućanstva. Mi kao pružatelj javne usluge prikupljamo miješani komunalni otpad i reciklabilni komunalni otpad i od korisnika koji nisu kućanstva, dakle od pravnih osoba, obrtnika i iznajmljivača. Troškovi nastali prikupljanjem i zbrinjavanjem reciklabilnog otpada od takvih korisnika sukladno Zakonu neće se financirati od strane Fonda te se ti troškovi moraju nadoknaditi, ističe Bažon.
- Bitno je u cijeloj priči reći da od prodaje prikupljenog papira i kartona dobijemo jako malo prihoda s obzirom na to da je otkupna cijena na tržištu mizerna. Cijena zbrinjavanja plastične ambalaže se povećala u 2023. godini za 66,70 posto. Za reciklabilni otpad prikupljen od građana je to donekle regulirano jer Zakon obvezuje Fond da nam nadoknadi nastale troškove njegovog prikupljana i zbrinjavanja. To nije zaživjelo u stvarnosti, ali konačno se ide u tom smjeru te je najavljeno da će Fond započeti s nadoknadom nastalih troškova. Za reciklabilni otpad koji prikupljamo od pravnih osoba, obrtnika i iznajmljivača nije predviđena nadoknada nastalih troškova. Zbog toga uvodimo sustav naplate kako bismo smanjili nastale troškove. Određena je cijena za mjesečno preuzimanje reciklabilnog otpada u programu redovnog odvoza sukladno grupama odnosno vrstama djelatnosti za pojedine korisnike. Iznajmljivačima ćemo to obračunavati za četiri mjeseca tijekom sezone. To ne bi smjelo biti preveliko opterećenje. Recimo, iznajmljivaču koji ima osam ležaja naknada će iznositi manje od 35 eura godišnje s PDV-om. Tko ima apartman s četiri ležaja, naknada će iznositi manje od 18 eura godišnje s PDV-om. Drugim pravnim osobama i obrtnicima usluga će se naplaćivati svih 12 mjeseci, kaže Bažon, ali napominje da oni uvijek mogu dogovoriti da im tu uslugu pruža neko drugo poduzeće ili prijevoznik.