Najveći regionalni stručnjak za dječji razvoj

Dr. Ranko Rajović u Labinu: Maknite djecu s ekrana i mobitela, dajte im da se igraju, uče kroz igru a ne napamet

| Autor: Branko Biočić
Ilustracija (Pexels)

Ilustracija (Pexels)


Najveći regionalni stručnjak za dječji razvoj, autor NTC programa, član vijeća za darovitu djecu i predavač na čijim se predavanjima uvijek traži mjesto više dr. Ranko Rajović održao je ponedjeljak pred punim tribinama Sportskog centra Franko Mileta vrlo zanimljivo predavanje.

(Snimio Branko Biočić / Glas Istre)(Snimio Branko Biočić / Glas Istre)

Organizator predavanja bio je Grad Labin

-Prvenstveni razlog za organizaciju ovog predavanja je što se od ove pedagoške godine u Dječjem vrtiću Pjerina Verbanac provodi se projekt Vrtko a koautor tog projekta je dr. Ranko Rajović. To je projekt Hrvatskog rukometnog saveza a Grad Labin sa našim rukometnim klubom se kandidirao na taj natječaj.

(Snimio Branko Biočić / Glas Istre)(Snimio Branko Biočić / Glas Istre)

Glavni cilj tog projekta je suzbijanje pretilosti djece i zdravi stil života od najranije dobi o čemu će između ostaloga govoriti i dr. Rajović koji je jedan od najvećih stručnjaka u regiji za odgoj djece. Govoriti će i o vrloj aktualnoj temi, odgoju djece u digitalno doba, rekla je uvodno zamjenica labinskog gradonačelnika Federika Mohorović Čekada.

Besplatno predavanje je bilo interaktivno sa publikom među kojima su bili djelatnici u predškolskim ustanovama i školama sa područja cijele labinštine i šire ali i mnogi roditelji. Tema je bila vrlo zanimljiva i aktualna „Odrastanje u digitalno doba“. Dr. Rajović je između ostaloga rekao

-Vidimo svi zajedno da imamo problem sa učenicima. Skoro deset posto generacije u Hrvatskoj ne može upisati prvi razred. Mi već godinama to pratimo i vidimo da je svaka nova generacija sve slabija. Učenici sve teže uče, cijela Europa je u problemu. Fokus kod učenika se smanjio na 15, 20 minuta, oni ne znaju što da rade. Profesor Kinderman iz Engleske rekao je da u Engleskoj predlažu da se školski sat od 45 minuta čak smanji na 30 minuta. On je protiv toga jer šta nakon toga, da li za deset godina treba smanjiti školski sat na 20 minuta pa na kraju i ukinuti škole?

(Snimio Branko Biočić / Glas Istre)(Snimio Branko Biočić / Glas Istre)

Tražimo rješenje jer Europa je u problemu. Jedan od problema su mobiteli i nove tehnologije, djeca su zarobljena u tom virtualnom svijetu, imaju slabu koncentraciju, ne mogu učiti i pamtiti, fokus se skratio. To je nova pojava, zove se hiper pažnja. A da im damo video igricu mogu se igrati dva sata a 15 minuta im je puno kada moraju učiti. Ne možemo ni samo telefone okriviti za sve, tu je puno toga. Roditeljima poručujem da dijete mora biti spretno i okretno, da se što više kreće.

Do šeste godine mozak raste i razvijaju se duboke regije u njemu, stoga je za to najvažnije, trčanje, skakanje, igranje. Ako to nije razvijeno biti će smanjene duboke regije mozga i onda smo dobili, a to je pokazalo istraživanje, dijete sa smanjenim dubokim regijama u mozgu koje kada dođe u školu ne može sjediti, pisati, računati, učiti, ne može se koncentrirati.

Učiteljima savjetujem da preskoče učenje napamet, od deset najtraženijih zanimanja danas devet nije postojalo prije deset godina. Djecu moramo spremati za zanimanja koja postoje. Učenje napamet je prevaziđeno, djecu se može učiti i natjerati ih da pamte kroz igru koja će privući njihovu pažnju. Tada ćemo nešto napraviti, rekao je dr.sc. Ranko Rajović, specijalist interne medicine, magistar neurofiziologije i doktor sportskih znanosti. Suradnik je UNICEF-a za ranu edukaciju i gostujući predavač na fakultetima u nekoliko država, sa stalnim angažmanom na pedagoškom fakultetu u Kopru u Sloveniji.

(Snimio Branko Biočić / Glas Istre)(Snimio Branko Biočić / Glas Istre)

Dr. Rajović autor je NTC programa za edukaciju roditelja i učitelja koji se provodi u osamnaest zemalja Europe i jedan je od najvećih stručnjaka za rani razvoj inteligencije kod djece. Povezujući znanja medicine i pedagogije, stvorio je program koji razvija kognitivne sposobnosti djece, vrlo je dobro i detaljno razrađen, primjenjiv u obitelji, predškolskim ustanovama i u razrednoj nastavi osnovne škole o čemu je detaljnije govorio i u Labinu služeći se primjerima, usporedbama i dijapozitivima, za što je na kraju nagrađen velim aplauzom publike.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter









Web kamere

Pula

Pula: Golden Gate of
Pula: Golden Gate of

Pula

Pula: Amphitheater
Pula: Amphitheater