Obiteljski kamp Polidor s četiri zvjezdice radi cijelu godinu
Hrvatski kampovi lani su imali najbolju turističku godinu uopće. Kamping se tako ni ne treba uspoređivati s prijepandemijskom 2019. jer je lani na valu dobrih trendova srušio sve rekorde. COVID-19 je »pogurao« interes za kampingom te su tako mnogi gosti ustvari u novim okolnostima otkrili kampiranje kao način odmora, a paralelno se jača svijest o održivosti i ekološki prihvatljivijem odmoru, u čemu kampovi itekako imaju što za reći. Hrvatski kampovi na ovogodišnjoj su listi najvećeg europskog autokluba, njemačkog ADAC-a, ponovo drugi po kvaliteti u Europi što dokazuje koliko se posljednjih godina ulagalo u ponudu. Doduše, u prosjeku su na listi najskuplji.
Ova sezona počela je dosta kišno, međutim, prema podacima Kamping udruženja Hrvatske (KUH), do kraja lipnja, točnije do 25. lipnja, kampovi i dalje drže rezultat bolji nego lanjske rekordne godine. Adriano Palman, direktor KUH-a, pojasnio je da su kampovi u ovom razdoblju ostvarili osam posto više noćenja nego lani, odnosno čak 23 posto više nego 2019.
- Nažalost u lipnju, u odnosu na lani, imamo manji minus od nekih tri posto čemu je razlog rupa u drugoj polovici lipnja, a koja će se nastaviti i u prvu polovicu srpnja. Moramo uzeti u obzir da u Njemačkoj, koja nam je glavno emitivno tržište, školske ferije počinju od sredine srpnja nadalje, ovisno o saveznoj pokrajini, rekao je direktor KUH-a dodajući kako u strukturi tržišta nema nekih većih promjena. Uz Njemačku koja je za hrvatski kamping najjače tržište, tu su i Austrija, Slovenija i Nizozemska. U pandemiji se, dodao je, dogodio pomak u smislu da je promet s talijanskog tržišta dodatno pao tako da su Italiju »preskočile« Češka i Poljska. Gosti iz ovih zemalja tako su počeli otkrivati kampiranje, a i porasla im je i kupovna moć pa biraju kvalitetniju ponudu i sve više dolaze na Sjeverni Jadran gdje je veća koncentracija kvalitetnih kamping objekata. Palman je isto tako dodao kako domaće tržište čini nekih tri posto udjela u kampingu.
Zanimljivo je kako je pandemija na neki način Hrvatima otkrila kamping pa su u pandemijskim okolnostima neki kampovi koji su bili otvoreni cijelu zimu, u zimskom periodu povoljnih cijena imali samo domaće goste i dobro radili. No, u globalu domaće tržište ima mali udio u ukupnom prometu, a i kamping je cjenovno u špici cjenovno u višem rangu ponude te je iluzorno očekivati da će se taj udio drastično povećati. A ovogodišnj špica sezone i u kampovima je ove godine nešto neizvjesnija nego lanjska.
- Što se tiče ostatka sezona, najave jesu nešto ispod očekivanja, međutim, obzirom da je kampingu lanjska sezona bila najbolja godina uopće, ne radi se o nekom ozbiljnijem poremećaju. Hoće li last-minute to popraviti i popuniti kapacitete do kraja ili ćemo ostati nekoliko postotaka ispod lanjskog rekorda, vidjet ćemo, no to nije ništa kritično. Ne može svaka godina biti rekordna, a i cilj nam je produljenje sezone što naši kampovi sve više postižu upravo zbog svoje doista visoke razine kvalitete, istaknuo je direktor KUH-a.
Inače, cjelokupan hrvatski kamping sektor ima kapacitet kao talijanska regija Veneto u Italiji. U Hrvatskoj najveće kamping kapacitete ima Istra, dok je je Kvarner drugi. U Istri se, pojasnio je direktor KUH-a, ostvaruje 52 posto svih kamping noćenja u Hrvatskoj. Zanimljivo je kako je u samoj Istri udio kampinga u noćenjima lani porastao na 40 posto, i to sa 37 posto udjela koliko je kamping imao udjela u županijskim noćenjima 2019.
O tome kakva je sezona ove godine razgovaralis smo s Giuliom Ukušić, voditeljicom Polidor Family Camping Resorta. Polidor, je naime, mali obiteljski kamp s četiri zvjezdice smješten u mjestu Funtana u Istri. Otvoren je tijekom cijele godine, može primiti do 300 osoba, a ističe se ulaganjem u kvalitetu same ponude što prepoznaju i gosti te je kamp nagrađen brojnim nagradama. Rezultati su za sada na razini lanjske godine, no ova je godina ipak donijela neke promjene.