NAJNOVIJE


IZRAĐEN OPERATIVNI PLAN RAZVOJA CIKLOTURIZMA ISTARSKE ŽUPANIJE 2019.-2025.

ULAGANJA VEĆA OD 256 MILIJUNA KUNA Gradit će se cestovne biciklističke trake, downhill staze, bike parkovi i pumptrack


Planira se razvoj alternativnih pravaca, osnaživanje klastera bike&trail povezivanjem uređenih biciklističko-pješačkih staza s Parenzanom te međunarodnim rutama EuroVelo 8 i 9, nabava bicikala i stalaka, stanica i punionica za e-bicikle. Najviše ulaganja planiraju gradovi Rovinj, Poreč, Umag, Labin, Novigrad i Pula te Hrvatske ceste

U narednih sedam godina, do 2025., u razvoj cikloturizma u Istri planiraju se ulaganja od gotovo 256,3 milijuna kuna. Prema očekivanju, kažu iz Odjela za turizam Istarske županije, najviše se planira uložiti u biciklističku infrastrukturu, u uređenje postojećih i novih, prvenstveno cestovnih biciklističkih traka i downhill staza. Najavljene su i nove atrakcije poput bike parkova i pumptracka, novi sadržaji, razvoj alternativnih pravaca, osnaživanje klastera bike&trail povezivanjem uređenih biciklističko-pješačkih staza s Parenzanom te međunarodnim rutama EuroVelo 8 i 9.

Značajna ulaganja se planiraju i za unaprjeđenje standarda na razini destinacije, poput nabave bicikala, stalaka i druge tehničke opreme, izgradnje stanica za električne bicikle u gradovima i postavljanje punionica. Najviše ulaganja planiraju gradovi Rovinj, Poreč, Umag, Labin, Novigrad i Pula te Hrvatske ceste.

Razvoj od kraja 90-ih

U Institutu za poljoprivredu i turizam iz Poreča naručen Operativni plan razvoja cikloturizma Istarske županije za razdoblje 2019.-2025. prošao je proces savjetovanja s javnošću i sada će se potpisivati sporazumi o njegovoj provedbi sa svim dionicima.

- Operativni plan razvoja cikloturizma u županiji strateški je dokument, izrađen ponajprije radi stvaranja baze razvojnih projekata svih uključenih u razvoj bike proizvoda u Istri, za koje će se moći dobiti sufinanciranje iz proračuna Ministarstva turizma, Istarske županije te fondova. Glavni cilj bio je dobiti cjelovit dokument na temelju kojeg bi se i dalje podizala razina kvalitete cikloturizma u Istri, što je ujedno i jedna od smjernica operativne strategije razvoja proizvoda iz Master plana razvoja turizma Istre do 2025., kaže Nada Prodan Mraković, županijska pročelnica za turizam.

U biciklističku infrastrukturu u sljedećih sedam godina u Istri se planira uložiti 193,7 milijuna kuna, gotovo 6,9 milijuna u razvoj bike-share sustava bicikala i električnih bicikala, oko 34,4 milijuna kuna u unaprjeđenje organizacije, standarda i upravljanja na razini destinacije, oko 2,6 milijuna u edukaciju o sigurnosti u prometu i razvoj proizvoda, oko 10,1 milijun u unaprjeđenje cikloturističke ponude te oko 8,6 milijuna kuna u unaprjeđenje informativnih sadržaja i promocijske aktivnosti.

Važan proizvod

Anketiranjem i organizacijom radionica za sve ključne dionike, analizirano je postojeće stanje, projekti, zakonska regulativa i ostali aspekti koji utječu na razvoj ovog specifičnog turističkog proizvoda, te su definirani vizija i ciljevi daljnjeg razvoja. Bike proizvod u Istri počeo se razvijati od kraja 90-ih. Operativni plan objedinjava svu postojeću biciklističku infrastrukturu, sadržaje, usluge, ponudu i potražnju te planira projekte u narednom srednjoročnom razdoblju radi daljnjeg pozicioniranja Istre kao prepoznatljive cikloturističke destinacije u Europi.

- Cikloturizam je važan turistički proizvod koji privlači sve veći broj posjetitelja i turista u Istru. Stoga uključivanjem što većeg broja dionika želimo kvalitetno planirati razvoj ovog segmenta turizma te time utjecati na održivi razvoj proizvoda, zadovoljstvo turista, ali i lokalnog stanovništva te podignuti razinu sigurnosti na cestama, kaže Prodan Mraković. Operativni plan razvoja cikloturizma Istarske županije može se preuzeti na www:istra-istria.hr, pod UO za turizam IŽ. (Duška PALIBRK)

OPŠIRNIJE U TISKANOM I ONLINE IZDANJU
Podijeli: Facebook Twiter