KAKO DO SIGURNIJEG CIKLOTURIZMA U JUŽNOJ ISTRI

Iz godine u godinu sve ih je više. U ljetnim mjesecima na cesti Bale - Rovinj biciklisti usporavaju i promet. IMA LI RJEŠENJA?

Ako se izgradnja biciklističkih staza postavi kao zajednički cilj, to se može vrlo brzo realizirati, a i to nisu tako nedostižna sredstva. Na kraju krajeva, može se dionica podijeliti i raditi u dijelovima, a i postoje projekti sufinanciranja koji se mogu iskoristiti, a za koje se lako može riješiti dokumentacija, smatra baljanski načelnik Edi Pastrovicchio

| Autor: Helena MOSTARKIĆ GOBBO
Ilustracija

Ilustracija


"Ako biciklistička staza nije šira od jednog metra, ona ulazi u takozvani koridor ceste i za njenu gradnju nisu potrebna nekad vrlo komplicirana izvlaštenja. Smatram da je to puno primjerenije i kvalitetnije rješenje nego da se biciklistima zabrani vožnja po cesti koju sada prakticiraju". Rekao nam je to baljanski načelnik Edi Pastrovicchio kad smo ga upitali što misli o trenutnoj situaciji, posebno u sezoni, kada brojni biciklisti na dionici Bale-Rovinj na određeni način, prije svega usporavanjem prometa, ugrožavaju svoje živote i na nekim dionicama otežavaju normalno odvijanje prometa.

Pitanje je da li takve ceste zadovoljavaju uvjete sigurnog prometovanja svim sudionicima. Ovaj dio ceste poželjan je za sve veći broj poklonika cikloturizma, čiji broj iz godine u godinu vidljivo raste. Na nedavnoj sjednici rovinjskog Gradskog vijeća vijećnik IDS-a Predrag Mamontov aktualizirao je to pitanje, navodeći da je jednog srpanjskog poslijepodneva u razmaku od samo pola sata nabrojao čak 74 biciklista na toj dionici. Predložio je da se rješenje nađe suradnji s Turističkom zajednicom.

Višegodišnji problem

- Problem prometovanja biciklista na spomenutoj dionici postoji već duže vrijeme. Iz godine u godinu je sve više prisutan jer bilježimo povećanje broja biciklista, što je nesumnjivo odličan trend, ali mislim da bismo kao zajednica morali poraditi više na sigurnosti biciklista i drugih sudionika u prometu, ističe Predrag Mamontov koji se dvadesetak godina svakodnevno vozi na relaciji Rovinj - Pula - Rovinj. Moj prijedlog bi svakako išao u smjeru značajnog povećanja broja biciklističkih staza. Kompetentni za realizaciju projekta su isključivo stručnjaci, inženjeri cestogradnje i prometa ) koji bi u suradnji s lokalnom upravom i državnim tijelima trebali napraviti sve da to bude u skladu sa svim važećim propisima. Smatram da bi bicikliste koji se voze dionicom Bale - Rovinj bilo bolje preusmjeriti na alternativne putove, točnije biciklističke staze koje je potrebno adekvatno obilježiti i pripremiti. Biciklističkim stazama može se doći iz Rovinja do Bala, Vodnjana, Fažane, Peroja, pa čak i do Pule, na puno sigurniji i ugodniji način, kroz prekrasnu prirodu i uz more. S druge strane, imamo i dionicu preko Limskog kanala koja je ljeti značajno opterećena i lokalnim prometom i sa biciklistima ,a gdje nemamo alternativne putove. Budući da je Limski kanal vrlo atraktivna turistička točka, možda bi se tu trebalo promišljati u smjeru izrade biciklističke staze uz cestu kojom bismo cestu proširili i povećali stupanj sigurnosti svih sudionika. Možda bi se u suradnji okolnih gradova i općina, Rovinja, Poreča, Bala i Vrsara moglo nešto dobroga napraviti putem EU fondova, kazao je Mamontov.

Zajednička akcija okolnih gradova i općina rješenje je koje dobrim smatra i načelnik Bala. Prema njegovim riječima, u priču treba uključiti Županijsku upravu za ceste, a zapreka za realizaciju mogu biti jedino financijska sredstva. Načelnik Pastrovicchio ne misli da je rješenje preusmjeravanje biciklista na alternativne putove, jer oni su uglavnom makadamski, a većina biciklista koja se time bavi rekreativno naviknuta je na betonirane staze.

- Ako se izgradnja biciklističkih staza postavi kao zajednički cilj, to se može vrlo brzo realizirati, a i to nisu tako nedostižna sredstva. Na kraju krajeva, može se dionica podijeliti i raditi u dijelovima, a i postoje projekti sufinanciranja koji se mogu iskoristiti, a za koje se lako može riješiti dokumentacija, smatra Pastrovicchio.

 

OPŠIRNIJE U TISKANOM I GLAS ISTRE PDF ONLINE IZDANJU

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter