Uljanik (Snimio Milivoj Mijošek)
Točno u sedam sati Uljanikova sirena pet dana u tjednu najavljuje početak još jednog radnog dana. Simbol je to opstanka jedne djelatnosti koja nakon kalvarije koju je prolazila od 2018. godine danas opet ima nekakvu perspektivu opstanka i zapošljava značajan broj ljudi.
Prema riječima direktora Uljanik Brodogradnje 1856 Samira Hadžića danas je to već brojka od oko 400 radnika koji su se nakon buđenja i ponovnog oživljavanja djelatnosti ponovno polako vratili u Arsenal, na Otok i u donedavno opustjele Uljanikove hale. Navozi još miruju jer za najveći planirani projekt, dovršetak gradnje famoznog stočara, za sada još uvijek nema konkretnog dogovora, ni sklopljenog ugovora.
"Mi od tog projekta ne odustajemo i vjerujem da će, kad za to budu stvoreni uvjeti, taj brod i biti izgrađen. Neki procesi u tom smjeru se dešavaju, ali bi neozbiljno bilo da bilo što o tome kažem prije sklapanja nekakvog konkretnog dogovora", kaže Hadžić.
U iščekivanju ugovaranja prvog velikog posla u Uljanik Brodogradnji 1856 nastavlja se paralelno raditi na nekoliko manjih projekata. Uz prvi brod koji je brodogradilište ugovorilo od kad posluje pod novim imenom, ribarsku brodicu duljine 22 metra koja se gradi za norveškog naručitelja, u tijeku je izgradnja specijalnog plutajućeg doka sa šest pontona ugovorenog za izraelskog naručitelja. Tu su naravno i poslovi koje pulski brodograditelji odrađuju prema narudžbi talijanskog brodogradilišta Fincantieri, a radi se o sekcijama i cijevima koje se nakon dovršetka ugrađuju u kruzere koji se grade na drugoj obali Jadrana.
"Radimo na još nekoliko projekata koji bi nam trebali osigurati ovu razinu zaposlenosti i u budućnosti, no više riječi o njima kad budu sklopljeni ugovori jer bez toga sve što se govori o mogućem poslu u današnje vrijeme zapravo su samo lijepe želje", zaključuje Hadžić.