Ovogodišnji Forum studenata održan je online
Prvi su puta u realizaciju Foruma bili uključeni studenti svih smjerova pulske Muzičke akademije: osim glazbenih pedagoga uključili su se i solo pjevači, klaviristi i harmonikaši, a svoje su mjesto našli i polaznici izbornih kolegija Orgulje i Gitara
Forum studenata glazbene pedagogije Muzičke akademije u Puli, nakon nekoliko uspješnih međunarodnih izdanja, ove je godine zbog specifične situacije izazvane koronavirusom održan online. Pred brojnim studentima Sveučilišta predstavilo se osmero studenata – izlagača i šestero studenata – izvođača. Prvi su puta u realizaciju Foruma bili uključeni studenti svih smjerova pulske Muzičke akademije: osim glazbenih pedagoga priključili su se i solo pjevači, klaviristi i harmonikaši, a svoje su mjesto našli i polaznici izbornih kolegija Orgulje i Gitara.
U ulozi organizatorica bile su dvije studentice prve godine diplomskog studija Glazbene pedagogije Ana Bučko i Leonarda Romić, te su uz moderatoricu Foruma Anu Žauhar, tehničkog urednika Matiju Vabeca i uz koordinatoricu i utemeljiteljicu Foruma izv. prof. dr. Sabinu Vidulin, uspješno realizirali još jedno od važnih događanja kojima je Odsjek za glazbenu pedagogiju, obilježio 55 godina studija glazbe u Istri i 40 godina visokoškolskog glazbenog obrazovanja.
Kroz teme koje su se dotakle pitanja osuvremenjivanja nastave, opisa realiziranih projekata, predstavljanja istarskih skladatelja te iskustava Erasmus + mobilnosti, svoje vještine i kompetencije predstavili su Daniela Zgrablić, Ema Ulemek, Leonarda Romić, Ana Bučko, Dajana Burić, Marta Šarec, Matea Dujmović i Valentina Božac, te izvođači, solo pjevači i svirači na klaviru, orguljama, harmonici i gitari Andrea Rojnić, Ema Delač, Martina Kurelić, Paulo Rušnov, Branimir Oršolić i Toni Cukon.
- Velik broj online pratitelja Foruma, kako studenata, tako i profesora, ali i gostiju, dokaz je da je Forum u potpunosti uspio, a pozitivne reakcije i podrška koje su pristizale chat porukama tijekom trajanja Foruma, bile su izlagačima i izvođačima iznimno snažan "vjetar u leđa", kazala je izv. prof. dr. Sabina Vidulin.
Prvi Forum održan je 2011. godine i imao je nacionalni karakter, dok je drugi, održan 2013. godine, poprimio međunarodna obilježja. Budući da je prepoznat i izvan državnih okvira, svaki je sljedeći forum (2015., 2017., 2019. godine) obilježen međunarodnim sudjelovanjem studenata iz regije i Europe.
Osim međunarodnog obilježja, pulski je skup postao specifičan i po zbornicima studentskih radova koji se tiskaju u izdanju Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli. Zbornik uređuju uvijek po jedan profesor i jedan student četvrte godine preddiplomskog studija ili prve godine diplomskog studija. Nakon recenziranja i lektoriranja, objavljuju se radovi studenata koje mentoriraju profesori s matične ustanove.
Prvi je zbornik objavljen 2015. godine, a uredile su ga dr. Sabina Vidulin i Marina Dadić. Drugi zbornik objavljen 2017. godine, a uredile su dr. Lada Duraković i Vinka Bedeković, dok su treći zbornik (2019.) uredile dr. Dijana Drandić i Tena Andrijević.
Do sada su Forumi studenata glazbene pedagogije okupili 83 studenta iz Hrvatske (Pula, Zagreb, Split, Osijek), Slovenije (Ljubljana, Maribor), Bosne i Hercegovine (Sarajevo, Mostar), Srbije (Beograd, Novi Sad), Crne Gore (Cetinje), Poljske (Gdansk) i Austrije (Salzburg).
Izloženo je 39 tema, a objavljeno 35 radova studenata, jedan rad studenta i profesora, četiri rada profesora na temu Foruma ili projekata s Foruma. Tri su studentice bile kourednice zbornika. Pozvanih predavanja ili radionica profesora bilo je devet, uglavnom iz međunarodnoga okružja, a na Forumu su sudjelovale i dvije alumne Muzičke akademije u Puli.
Idejnost, cilj, svrha i rezultati Foruma studenata prikazani su 2018. godine na Muzičkoj akademiji u Sarajevu, a potom i na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu. Kako pokazuju teme predavanja izložene prethodnih godina, Forum studenata glazbene pedagogije proširio se i na srodne glazbene smjerove.
Uspjeh foruma, prema riječima utemeljiteljice Sabine Vidulin, ovisi o interesu, motivaciji, želji, sposobnostima, radnim navikama, unutarnjoj snazi i ustrajnosti studenata te stručnoj i nesebičnoj pomoći i potpori mentora. Točna procjena vlastitih mogućnosti, izvrsna organizacija slobodnog vremena i iznimna profesionalna i ljudska suradnja, uvjeti su uspjeha. Mogućnost da Forum personalizira svaki novi naraštaj studenata koji ga organizira, znači otvorenost samog događanja prema budućnosti, novim idejama i formama te stvaranju nečeg, uz postojeći idejni format, specifičnog i životnog.