DVA DESETLJEĆA DJELOVANJA

NA MALOM BRIJUNU ODRŽAN PRVI SAIL-IN KONCERT U HRVATSKOJ: Emotivno, sjetno, nadahnuto i strastveno za okruglu godišnjicu kazališta Ulysess

| Autor: Vanesa BEGIĆ


S velikog ekrana uz pozornicu na Malom Brijunu publika koja je koncert pratila s brodova mogla je vidjeti najznačajnije trenutke ovoga kazališta - sve do sada odigrane predstave, od legendarnog, najdugovječnijeg "Kralja Leara" s kojim je sve počelo 2001. godine, a potom i inserte iz "Medeje", "Play Becketta", "Tesle", "Kaligule", i svih drugih naslova koji su ovdje upriličeni kroz godine

Rođendanski spektakli su uvijek posebni, posebice kada je riječ o okruglim godišnjicama. Kazalište Ulysses sasvim je posebnim spektaklom proslavilo dva desetljeća rada, korona-krizi unatoč. U nedjelju navečer održan je veliki koncert na pozornici u uvali Sveti Nikola na Malom Brijunu na kojem su Ulyssesovci i njihovi prijatelji i gosti priredili više od tri sata glazbe, a publika ih je gledala s brodova - kako s onih koji su doplovili iz Fažane u organizaciji ovoga kazališta, tako i s vlastitih brodova. Bio je to, kako su organizatori rekli, prvi sail-in koncert u Hrvatskoj.

"Morska" obljetnica

Dok je prva okrugla obljetnica Kazališta Ulysses, deseta, održana uz veliki koncert u Areni, ova je prava, morska obljetnica bila još emotivnija. Kada pomislimo da su do prije par mjeseci sva kulturna zbivanja bila vrlo neizvjesna, kada se nije znalo hoće li se upriličiti bilo kakav koncert, te imajući u vidu koliko je događanja odgođeno, svakako veseli da je jedna važna godišnjica tako lijepo, svečano i emotivno obilježena.

(Dejan ŠTIFANIĆ)

Čestitke su pristizale sa svih strana: brojni glumci, umjetnici, prijatelji su kratkim, a neki i u vrlo originalnim porukama, izrekli najljepše želje za ovaj teatar. Njihove su snimljene poruke emitirane na video-zidu, smještenom uz pozornicu. Na velikom ekranu mogli su se vidjeti i najznačajniji trenutci ovoga kazališta. Prikazivani su inserti iz svih do sada odigranih predstava, od legendarnog, najdugovječnijeg "Kralja Leara" s kojim je sve počelo 2001. godine, potom isječaka iz "Medeje", "Play Becketta", "Tesle", "Kaligule", i brojnih drugih naslova koji su u tvrđavi Minor uprizoreni kroz godine.

Rade Šerbedžija ovoga puta nije toliko govorio, kao na proteklim koncertima, no on i Lenka Udovički -   koji su Kazalište Ulysses osnovali 2001. zajedno s Borislavom Vujčićem - zahvalili su svim prijateljima, suradnicima i publici na divnih 20 godina, a učinili su to na vrlo emotivan način, i pustili da glazba govori o ovoj godišnjici, teatru i otoku.

Glazbe je bilo za sve generacije - bilo je tu hitova uz koje su se zaljubljivali ljudi prije više od 50 godina, ali i recentnijih stvari, vrlo dinamičnih. Bio je to splet različitih glazbenih žanrova, vrsta, nadahnutih i strastvenih nastupa uz puno emocija, ljubavi, nostalgije, čežnje, ali i prisjećanja na protekle sezone ovoga kazališta.

(Dejan ŠTIFANIĆ)

Uz nastup Rade Šerbedžije i Zapadnog kolodvora, nazočni su mogli poslušati brojne glazbene goste - Darka Rundeka, Damira Urbana, Gabi Novak i Matiju Dedića, Vlatka Stefanovskog, Maju Posavec, Putokaze, Nigela Osbornea, Mimi i Ninu Šerbedžija i druge vrsne umjetnike.

Sve je počelo Šerbedžijinim neizostavnim hitom za tradicionalne koncerte ovoga teatra - "Imam pjesmu za tebe", a bila je to pjesma za svu publiku, glumce i suradnike, izvedene na još emotivniji način nego ranijih godina.

Maja Posavec prisjetila se kako su Brijuni otok energije i glazbe, Prosperovog vrta i jednog sasvim posebnog nastupa Vanesse Redgrave, kada je to kazalište službeno otvoreno.

Potom je nazočne pozdravio Duško Ljuština iz vodstva kazališta, parafrazirajući Federica Garciu Lorcu o tome kako je kazalište i najbolji pokazatelj duha jedne zemlje ili klonulosti, zahvaljujući svim umjetnicima i publici što je to kazalište sve življe i aktivnije unatoč teškim vremenima.

(Dejan ŠTIFANIĆ)

I na to se nadovezao Šerbedžija uz stihove "Meni se od tebe ne rastaje". Potom je publiku razveselila jedna romska pjesma u Šerbedžijinoj izvedbi, a Nigel Osborne, engleski glazbenik prisutan ovdje od samog početka rada Kazališta Ulysses predstavio je projekte koje je radio zajedno s djecom s posebnim potrebama, kako im je pomagao uz glazbu i glazbenu terapiju, ali pokazao je i sve bolje znanje hrvatskog. Uz nevjerojatan glas Leonarde Budija, upriličena je zanimljiva glazbena točka.

Nisu izostali niti Putokazi i "mama" Putokaza Miranda Đaković, a znamo da su Putokazi imali veliku ulogu u predstavama i koncertima ovoga teatra.

(Dejan ŠTIFANIĆ)

Rundek je izveo neizostavnu "Apokalipso", Urban, nakon solističkog koncerta od prije par dana, opet je izveo nekoliko svojih hitova, a potom je nastupila jedna dama hrvatske pjesme, kako ju je Šerbedžija nazvao - kraljica. Neponovljiva i jedinstvena Gabi Novak, uz Matiju Dedića i naravno, pamtila je samo sretne dane. Publika je vrlo emotivno reagirala na njezin nastup, a ona i Matija bili su naprosto izvrsni.

Puna je Pula

Stefanovski je potom "probudio" publiku iz nostalgičnih promišljanja uz sedam-osminski takt, a Šerbedžija, ovoga puta uz pomoć kćerke Nine, otpjevao je "Eleno".

Sjajni su bili i Mauro Giorgi i Irena Kuhar Giorgi uz Daria Marušića, i cijeli bend Livia Morosina, taman prije emotivnog govora Lenke Udovički za kraj jedne koncertne večeri prepune emocija. Za kraj svi su zajedno izveli "Puna je Pula", a potom je Šerbedžija slavljenički koncert zaključio s "Ne daj se Ines".

(Dejan ŠTIFANIĆ)

Koncert je bio prilika za prisjećanje na protekle sezone, uz puno emocija, dobre glazbe, umjetnosti, pozdrava i lijepih želja. Dvadeset godina Ulysses plovi Malim i Velim Brijunom, uz brojne goste, predstave, koncerte, poetske večeri i druge sadržaje. Ovaj je koncert bio kruna dvadesetogodišnjeg rada, najavljujući, korona-krizi unatoč, još i druge sadržaje do kraja ove sezone.


Podijeli: Facebook Twiter







Vremenska prognoza

Podaci preuzeti sa: www.yr.no


Web kamere

Pula

Pula: Golden Gate of
Pula: Golden Gate of

Pula

Pula: Korzo, Giardini
Pula: Korzo, Giardini