Trio Adriatico čine mladi, ali već afirmirani glazbenici koji već nastupaju s brojnim sastavima specijaliziranim za izvedbu rane glazbe u Hrvatskoj i u inozemstvu, a za svoje rovinjsko predstavljanje odabrali su tematski program pod nazivom "The Bells" (Zvona). Nit vodilja ovog koncerta bio je zvuk zvona, a zvona, kako oni ističu mogu šaptati, odzvanjati u melankoliji noći ili na dan slavlja, mogu slaviti uspjeh kralja ili najaviti smrt
Trio Adriatico - Helga Korbar (barokna violina), Mauro Colantoni (viola da gamba) i Franjo Bilić (čembalo)
Koncertni program rovinjskog BaRoMus Festivala nastavljen je nastupom Helge Korbar (barokna violina), Maura Colantonija (viola da gamba) i Franje Bilića (čembalo) u crkvi Sv. Franje. Gostujući glazbenici nastupaju pod nazivom Trio Adriatico budući da svi žive na obalama Jadrana, a okupili su se u Amsterdamu gdje su nakon završenih akademija usavršavali svoje poznavanje i izvedbu glazbe starih majstora.
- Ovim koncertom BaRoMus Festival je odlučio dati priliku glazbenicima mlađe generacije da predstave svoj rad, a koncert je bio i svojevrsno podsjećanje na početke ovog Festivala kada je program bio usmjeren isključivo na koncerte rane glazbe. S vremenom je BaRoMus Festival svoje programe proširio i usmjerio ka izvedbi glazbe različitih stilskih razdoblja, kao i na izvedbu suvremene glazbe, no unutar svojih koncertnih sezona uvijek nastojimo ugostiti i izvođače koji glazbu starih majstora izvode na povijesnim instrumentima njegujući tzv. povijesno osviješten pristup izvedbi i interpretaciji djela kasne renesanse i baroka, kazao je Domagoj Terzić, umjetnički ravnatelj BaRoMus Festivala.
On naglašava da Trio Adriatico čine mladi, ali već afirmirani glazbenici koji već nastupaju s brojnim sastavima specijaliziranim za izvedbu rane glazbe u Hrvatskoj i u inozemstvu, a za svoje rovinjsko predstavljanje odabrali su tematski program pod nazivom "The Bells" (Zvona). Nit vodilja ovog koncerta bio je zvuk zvona, a kako su i sami glazbenici najavili tijekom nastupa, ona mogu šaptati, odzvanjati u melankoliji noći ili na dan slavlja, mogu slaviti uspjeh kralja ili najaviti smrt. Nekoć sastavni dio života u gradu kao i na selu, nažalost, prolaskom vremena zvona gube svoje značenje i njihova funkcija gotovo napuštena i zaboravljena. Namjera gostujućih glazbenika bila je publici približiti značenje zvona u glazbi prošlih stoljeća i upoznati ih s profinjenim zvukom zvona kao glazbenog instrumenta raznih izražajnih mogućnosti i simboličkog značenja.
Trio Adriatico je uspio u svom naumu i okupljenima poklonio vrlo sugestivnu koncertnu večer izvedbom djela skladatelja koji su inspiraciju za pisanje svojih skladbi našli u zvuku zvona. Arhaični zvuci barokne violine, viole da gamba i čembala ispunili su koncertni prostor, a svaku je izvedbu publika toplo primila.
Na repertoaru koncerta bila su djela: Thomasa Robinsona (Twenty Ways Upon the Bells), Thomasa Prestona (Upon La Mi Re), Johna Playforda (St. Paul’s Steeple Division), Pietra Locatellija (Capriccio br.23 u D – Il labirinto armonico), Françoisa Couperina (Le Carillon de Cithère), Antoinea Forquerayija (Le Carillon de Passy) i Marina Maraisa (Cloches ou carillon i La Sonnerie de Saint-Geneviève du mont de Paris). Osim glazbe starih majstora čembalist Franjo Bilić je na koncertu izveo i vlastitu kompoziciju pod nazivom Fuga a due soggetti con imitazione di campanelli.
Trio Adriatico je prvi put nastupio na BaRoMus Festivalu i odmah je osvojio srca posjetitelja svojom mladenačkom energijom, ali i poznavanjem odabranog repertoara. Zahvaljujući uvjerljivim i stilski vjerodostojnim izvedbama te odlično koncipiranom programu sastav je u potpunosti zadovoljio profiliranu BaRoMus-ovu publiku pa je na kraju koncerta nagrađen dugim aplauzom i pozivima na bis.
Koncert je održan zahvaljujući potpori Ministarstva kulture i medija RH.