U ambijentu Muzejsko-galerijskog prostora Sveta Srca zvukovi violina, violončela, flauta, čembala i klavira "izranjali" su zahvaljujući umijeću violinistice Natalije Čabrunić Pfeifer, violinista Danijela Zeljka, violončelista Ivice Šoštariča, flautista Edoarda Milanija, te pijanista Marca Alesija i Tatiane Šverko, koja je i umjetnička ravnateljica ove manifestacije
Premda je ova godina posebna po mnogočemu, a to se odnosi i na održavanje glazbenih događanja, koncert Arene International je svejedno održan. Glazbene radionice u sklopu te manifestacije nažalost nisu održane, no koncert koji je predstavio vrsne glazbenike, inače mentore tih radionica i posve nove suradnike, upriličen je u muzejsko-galerijskom prostoru Sveta Srca, gdje je predstavljena istarska glazbena riznica kroz povijest.
Bogata i raznolika je glazbena baština koju svaki puta iznova organizatori Arene International otkrivaju kada pripremaju repertoar.
- Ove smo godine željeli krenuti od baroka da bismo stigli do današnjih dana s imenima koja su poznata u skoro dva desetljeća rada Arene International, ali uvijek nam donose i pokoje iznenađenje. Počet ćemo uz dvije sonate Giuseppea Tartinija (Piran, 1692. – Padova, 1770.), velikog piranskog skladatelja koji je već tada znao ujediniti europski glazbeni svijet. Ove godine obilježavamo 250. godišnjicu njegove smrti, i željeli smo odati hommage ovome skladatelju sa sonatom za dvije violine i violončelo, kako je tada bilo svojstveno za sonate koje nisu istovjetne današnjem obliku, kazala je muzikologinja Orietta Šverko o odabiru repertoara.
U ambijentu Muzejsko-galerijskog prostora Sveta Srca zvukovi violina, violončela, flauta, čembala i klavira "izranjali" su zahvaljujući umijeću vrsnih glazbenika - violinistice Natalije Čabrunić Pfeifer, violinista Danijela Zeljka, violončelista Ivice Šoštariča, flautista Edoarda Milanija, te pijanista Marca Alesija i Tatiane Šverko, koja je i umjetnička ravnateljica ove manifestacije.
Nakon Tartinijeve sonate, uslijedila je Vivaldijeva "La follia", a ova tema s varijacijama je već poznata po Arcangelu Corelliju, znana prije svega po elaboriranju varijacija.
Budući da je večer bila posvećena istarskim skladateljima, ali ne samo njima, već jadranskim kompozitorima na širi način, prikazavši kako glazba spaja a ne razdvaja, ravno iz Splita stigla je skladba Ive Tijardovića "Istarsko kolo", varijacije za violinu i klavir za istarski ples, briljantna partitura autora djela kao što su "Mala Floramy" i "Splitski akvarel". Dakako da je neizostavna bila ovdje i glazba Antonia Smareglie, čije se stvaralaštvo revalorizira od samoga početka ove manifestacije. Ovoga su puta četveroručno njegovu skladbu "Barcarola", odnosno "Inno dei canottieri istriani" interpretirali pijanisti Tatiana Šverko i Marco Alesi. Ova je glazbena partitura poznata prije svega zbog izražavanja maestrove ljubavi prema Istri.
Budući da se ove godine obilježava 150. godišnjica rođenja velikog mađarskog skladatelja Franza Lehara (Komaron 1870. - Bad Ischl-Linz, 1948.) koji je dvije godine (1894. – 1896.) bio je dirigent Mornaričkog orkestra u Puli i koji je ovdje skladao valcer "Le belle polesane", odnosno "Adria Waltz" i "Klänge aus Pola", nije mogao izostati s repertoara i valcer kao žanr, odnosno skladateljev hommage našem gradu.
Pošto su svi izvođači afirmirani umjetnici i glazbeni pedagozi, uspjeh nije mogao izostati, te premda manifestacija nije upriličena u klasičnom obliku, održan je kontinuitet.
Nazočne su na koncertu pozdravili pulska dogradonačelnica Elena Puh Belci i Maurizio Tremul u ime Talijanske unije, a pozdravne riječi i kratki opis djela izrekla je i Tatiana Šverko.
Koncert je označio nastup iznimnih, afirmiranih umjetnika. Violinistica Natalija Čabrunić Pfeifer rođena Puljanka već dvadesetak godina stalno je zaposlena članica na prvim violinama u orkestru SNG Opere i baleta Ljubljana. Danijel Zeljak od 2012. djeluje kao učitelj violine i viole pri Musikakademie Waldkirchen u Bavarskoj. Ivan Šoštarić zaposlen je kao zamjenik voditelja sekcije violončela u orkestru Slovenske Filharmonije. Marco Alesi docent je klavira na Univerzitetu u Passau, a započet će i rad na konzervatoriju u Bresciji. Edoardo Milani rođen je u Trstu. Diplomirao je flautu, klavir, oboe, glazbu i nove tehnologije, kompoziciju elektronske glazbe na Konzervatoriju "Giuseppe Tartini" u Trstu. Pijanistica Tatiana Šverko rođena je u Puli. Pedagoškim radom bavi se od 1994. godine. Podučava u glazbenim školama u Puli, Brtonigli i Rovinju. Od listopada 2018. docent je klavira na Pedagoškom Fakultetu na Univerzitetu u Passau i od 2019. na Univerzitetu u Regnsburgu, Njemačka.
Orietta Šverko provela je radni vijek kao nastavnik glazbene kulture i talijanskog jezika, te radi kao zborovođa, predaje klavir pri centru "Luigi Dallapiccola"…