U PROSTORIMA UDRUGE MONTEPARADISO

ANTIFA FESTIVAL: Kraljevačka punk scena od apolitičnosti do zauzimanja čvrstih stavova

| Autor: Mladen RADIĆ

Punk scena ovog grada u središnjoj Srbiji najpoznatija je po grupi Hoću? Neću!, a Trifunović, koji je o ovoj sceni napisao još neobjavljenu knjigu, je nabrojao skoro sve punk i bendove sličnih stilova koji su se pojavili na pozornicama ovoga grada

Drugog dana 16. Antifa festivala u prostorima Udruge Monteparadiso u Rojcu povjesničar Vojkan Trifunović govorio je o kraljevačkoj punk sceni i predstavio sedmi broj fanzina Out of the darkness u kojem se između ostalog piše o ovoljetnom Monteparadiso festivalu te o 30 godina Atheist Rapa.

Već mašina

Punk scena ovog grada u središnjoj Srbiji najpoznatija je po grupi Hoću? Neću!, a Trifunović, koji je o ovoj sceni napisao još neobjavljenu knjigu, je nabrojao skoro sve punk i bendove sličnih stilova koji su se pojavili na pozornicama ovog grada, neki samo jedan put. Počelo je 1977. s bendom KV Ekspres koji je održao samo jednu svirku i bili su poznati po pjesmi "Veš mašina", nastavilo se s Otpadnim vodama, Vatrenom vodom, The Fuckersima i Sexmenima. To su bendovi prve generacije kraljevačkog punka koje karakterizira apolitičnost, jer su to uglavnom bila djeca oficira i direktora kojima nije padalo na pamet da udaraju po vladajućim strukturama.

Drugi val koji kreće krajem osamdesetih i traje do 2000. obilježavaju politizacija i širenje radikalnih ideja pa se pojavljuje i prvi kraljevački hardcore bend Raped Youth, čiji je bubnjar osnovao Hoću? Neću! Tu su još i Talasi mržnje kada Kraljevo doživljava svoj prvi stage diving na koncertu, Pinhead, Totalni promašaj, zatim grindcore death metalci Mortuus te konačno Hoću? Neću!, politički vrlo angažirani bend koji je po Trifunovićevim riječima "definirao kraljevačku scenu" i napravio je popularnom diljem bivše države, a sam Trifunović svirao je u jednoj od postava benda.

Zanimljivo je bilo kada je Trifunović govorio o njihovom "antibeogardskom sentimentu" koji se tih godina osjećao u cijeloj Srbiji pa se govorilo da sav novac odlazi u glavni grad, što je bilo sažeto u opasci "Srbija radi, Beograd se gradi". Gdje smo li tako nešto već čuli?

Fanzinska scena

Govoreći o fanzinskoj sceni, iznio je broj od desetak fanzina koji su devedesetih izlazili u ovom gradu te je Trifunović dio predavanja posvetio političkom aktivizmu, primjerice kada je 30 tisuća ljudi u Srbiji dalo potpis da se prizna prigovor savjesti kod regrutiranja u vojsku, što je kasnije ubačeno u zakon.

Govorio je Trifunović i o podjeli na ljevičarsku i desničarsku, odnosno naci punk scenu u Kraljevu.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter