(Foto Ester Richter Kontošić)
Novogodišnji koncert Riječkog simfonijskog orkestra Hrvatskog narodnog kazališta Ivana plemenitog Zajca svake je godine pravi glazbeni dragulj i u pulskoj kazališnoj kući. Ove je godine možda to i bio najbolji koncert, uz izvanrednig Valentina Egela koji je bio posebno inspiriran, energičan i strastven, i zahvaljujući čijoj snazi orkestar je dao ne samo najbolje od sebe, nego i više od toga.
Uz koncertnu-majstoricu Vivijanu Rogina krenulo je uz Glinku "Ouverture Ruslan and Ljudmila", da bi potom krenulo još energičnije s Faurom i "From Pelleas et Melisande, op. 80", odnosno "Sicilienne" i "Fileuse".
(Foto Georg Herceg)
Sasvim posebna, iznimno nadahnuta, puna energije bila je Dvorakova "Symphony Nr. 7: Scherzo (WP: 1885)", gdje je Egel pokazao svoju dirigentsku karizmu i snagu. Uslijedila su djela Geronima Gimeneza "La Boda de Luis Alonso: Intermedio",
Federica Chuece "El Bateo: Preludio", da bi onda uslijedio nezaobilazni tematski blok Straussovih - Johanna I., Johanna II., ali i Eduarda. Svojevrsno "zagrijavanje" i pokazivanje najboljeg od najboljeg krenulo je uz "Zigeunerbaron Ouvertüre" (WP 1885.), "Brautschau, Polka française, op. 417", "Vienna Bon Bons, Waltz", sve djela Johanna II., da bi uslijedila "Bahnfrei!, Polka", gdje je već došla još više do izražaja interakcija, koja je imala svoje vrhunce u djelima "Pizzicato-Polka", "Champagner-Polka op. 211" te uz legendarni "An der schönen blauen Donau" odnosno "Na lijepom plavom Dunavu", djelo koje, jednostavno svojom snagom, melodioznošću, strukturom potiče dobro raspoloženje.
(Foto Georg Herceg)
Energija je došla do maksimuma prilikom izvedbe djela "Radeztky-Marsch", koji je bio i bis i gdje je bila sjajn interakcija s publikom koja je tražila još i još. Ovacije nad ovacijama za predivan kraj godine u znaku neke od najupečatljivijih glazbenih partitura.
Riječki HNK priređuje te koncerte već više od 40 godina, a niz godina gostuje i u Puli, gdje je Egel i više nego miljenik publike.
(Foto Georg Herceg)