(Snimila Vanesa Begić)
Zvijezde zagrebačke Opere i dirigent Pier Giorgio Morandi priredili su vrlo kvalitetan glazbeni događaj u Malom rimskom kazalištu gdje su u ponedjeljak navečer izveli neke od najljepših opernih arija, glazbenih partitura velikana što su ispisali glazbenu povijest.
Univerzalnost glazbenog jezika, prekrasni glazbeni motivi čija snaga ne blijedi niti kroz godine, desetljeća, stoljeća, prikazujući atemporalnost vrijednosti takvih melodija i vrsna imena solista bili su "sastojak" za predivnu večer.
Na koncertu su nastupila neka od najprestižnijih imena iz ansambla Opere zagrebačkog HNK. Morandi je specijalist za talijansku operu i redoviti gost najvažnijih europskih i svjetskih kazališta. Pod ravnanjem maestra Morandija nastupile su sopranistice Darija Auguštan i Valentina Fijačko Kobić, kao i mezzosopranistica Sofija Petrović, te bariton Ljubomir Puškarić, tenor Stjepan Franetović i Ivan Čikeš, bas.
Ruggero Leoncavallo, glavni je predstavnik talijanskog opernog verizma. Glavno djelo mu je opera "Pagliacci" gdje na vlastiti libreto prikazuje istiniti događaj iz života putujuće kalabrijske družine. Upravo iz ove opere izvedena je arija "Si puó? Signore! Signori!", što je interpretirao Ljubomir Puškarić.
Samim spominjanjem opere Giacoma Puccinija "La Bohème", pomislimo odmah na ariju "Che gelida manina", odnosno na ariju Rodolfa, ovoga puta u interpretaciji Stjepana Franetovića.
Opera "Carmen" Georgesa Bizeta sinonim je za strast, nadahnute interpretacije, snažne motive, a tako je bilo i u "Ouverture", a i u "L'amour est un oiseau rebell" - ariji Carmen koju je otpjevala Sofija Petrović.
U tom odabiru, nije mogao izostati niti Giuseppe Verdi te dvije njegove najpoznatije opere – "Nabucco", iz koje je izvedena arija "Vieni o Levita", odnosno arija Zaccarie za što je bio zaslužan Ivica Čikeš, a arija Violette "E' strano" iz "Traviate", bila je u interpretaciji Darije Auguštan.
Uvijek je dojmljiv, a posebice u tom drevnom ambijentu, je "Intermezzo" iz Mascagnijeve "Cavallerie rusticane".
Anton Dvorak autor je, između ostalog i "Rusalke" čiju je ariju izvela Valentina Fijačko Kobić. Rusalka je najpoznatija opera češkog romantičara Antonína Dvoraka, skladana prema bajkovitom libretu Jaroslava Kvapila, koji je pak nadahnuće pronašao u Andersenovoj "Maloj sireni".
Stjepan Franetović izveo je zahtjevnu ariju Cavaradossija iz Puccinijeve opere "Tosca", dok je ariju Macbeth iz istoimene Verdijeve opere izveo Ljubomir Puškarić. Ivica Čikeš interpretirao je ariju iz također Verdijeve opere "Simon Boccanegra", a duet Rodriga i Don Carla, predstavili su Stjepan Franetović i Ljubomir Puškarić i riječ je o Verdijevoj operi "Don Carlo".
Dakako, nije mogao izostati niti Camille Saint-Saens, te njegova opera "Samson i Dalila", gdje je ariju Dalile izvela Sofija Petrović. A za kraj Puccini i "Manon Lescaut", " La Bohème" uz Dariju Auguštan te omiljena "Madama Butterfly i Valentina Fijačko Kobić.
I naravno, na kraju neizostavna zdravica, odnosno "Libiamo ne' lieti calici" iz "Traviate". I aplauzi zadovoljne publike.