Sjajne pulske snage

FOTOGALERIJA / Dojmljiv koncert komornih ansambala Muzičke akademije Sveučilišta u Zagrebu

| Autor: Vanesa Begić


Dojmljiv koncert gdje su, između ostalih nastupile i nekadašnje iznimno talentirane učenice pulske glazbene škole Ivana Matetića Ronjgova, violinistica Letizia Ulika Roce i violončelistica Anamarija Bukovnik, održan je jučer navečer u Domu hrvatskih branitelja, u dvorani Muzičke akademije u Puli.

Bio je to koncert komornih ansambala Muzičke akademije Sveučilišta u Zagrebu, gdje studiraju i ove mlade, perspektivne glazbenice, dobitnice brojnih nagrada i priznanja, kako tijekom školovanja, tako i tijekom akademije.

Izniman napredak

Letizia je studentica druge godine, a Anamarija treće godine. Prateći njihov rad od malih nogu, od kada su se krenule baviti glazbom, zamjetna je velika uzlazna putanja, razvoj i procvat iznimnog talenta.

Vidjeti Letiziu Uliku i Anamariju - nekadašnje učenice kojima je prilikom prvih nastupa praktički instrument bio veći od njih, a one su tako uvjerljivo i sigurno svirale - sada kao zrele glazbenice, dokazano je kako trud u spoju s talentom zbilja čini čuda. Sve bolje i bolje, uz sve bolje, pedantnije tehničko muziciranje i sve bolji scenski nastup, itekako su zaslužno ispraćene ovacijama zadovoljne publike.

Koncert je počeo uz djelo Felixa Mendelssohna "Klavirski trio br. 1 u d-molu, Op. 49", uz stavke Molto allegro ed agitato, Andante con moto tranquillo, Scherzo: Leggero e vivace te Finale: Allegro assai appassionato.

Felix Mendelssohn Bartholdy (Hamburg, 3. veljače 1809. – Leipzig, 4. studenog 1847.), bio je čuveni njemački skladatelj i pijanist.

Skladao je pet simfonija, razne koncerte, scensku glazbu, oratorije, kantate i solo pjesme, a njegov je skladateljski opus atemporalan, i upravo su tu atemporanost, tu simbiozu lirskog i epskog ovi glazbenici sjajno izveli.

Uz navedenu Letiziu Ulika Roce, u ovoj su skladbi nastupili i Karla Jelena Milićević, violončelo, treća godina te Ivan Petrović-Poljak, klavir, druga godina. Mentorica im je bila doc. art. Julia Gubajdullina.

Nakon Mendalssohna, uslijedio je A. Dvořák i njegov čuveni "Klavirski kvintet op. 81 u A-duru". To djelo sadrži stavke Allegro, ma non tanto, Dumka: Andante con moto, Scherzo (Furiant): Molto vivace i Finale: Allegro.

Zahtjevna djela

Antonín Leopold Dvořák (Nelahozeves, 8. rujna 1841. – Prag, 1. svibnja 1904.) bio je češki skladatelj.

Glazbeni kritičari navode da je ovo djelo u biti plod skladateljeva pokušaja revizije ranijeg djela, "Klavirski kvintet u A-duru, op. 5.", gdje se nalaze i elementi kako izražajne, osebujne lirike pomiješani s onima češke narodne glazbe.

Prvi je stavak karakterističan po složenosti, posebice što se violončela tiče, a stavak Dumka posebno je zahvalan za muzikološku analizu. Furiant je tu u biti brzi boemski ples, a kraj je vedar, lirski.

Ovdje su nastupili Letizia Ulika Roce, violina, 3. godina, Elisa Tao Yuan Hsiao, violina, 2. godina, Tonka Philips, viola, 2. godina, Anamarija Bukovnik, violončelo, 2. godina, te Stipe Prskalo, klavir, 4. godina. Mentor im je bio izv. prof. art. Pavle Zajcev.

Svi su akteri ispraćeni ovacijama i više nego zadovoljne publike koja je do posljednjeg mjesta ispunila dvoranu Muzičke akademije u Puli, koja je svečano inaugurirana prije nekoliko mjeseci i gdje je održano već nekoliko uspješnih koncerata.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter








Trenutno na cestama