NOVO U KINIMA

Čovjek zvan Otto, američka filmska inačica sjajne knjige

"Čovjek zvan Otto", ekranizaciju hvaljene bestseler novele New York Timesa "Čovjek zvan Ove" popularnog švedskog autora Fredrika Backmana, mogla je pogledati i pulska publika u interpretaciji sjajnog Toma Hanksa

| Autor: Vanesa BEGIĆ
Coivjek zvan Otto

Coivjek zvan Otto


Nije uvijek laka, niti zahvalna usporedba književnog i filmskog ostvarenja. A još teža je usporedba između dvaju filmskih ostvarenja nastalih prema istom književnom djelu.

"Čovjek zvan Otto", ekranizaciju hvaljene bestseler novele New York Timesa "Čovjek zvan Ove" popularnog švedskog autora Fredrika Backmana, mogla je pogledati i pulska publika u interpretaciji sjajnog Toma Hanksa.

Najkraći sažetak? Topla ljudska priča, nježna, gdje Hanks sjajno interpretira zahtjevnu ulogu gunđala dobra srca koji provodi dane uvodeći red svugdje. Od parkirališta u svom kvartu, do posla, gdje pravi rasporede, do bacanja i selektiranja otpada…

Nalazi se u najtežoj fazi svoga života, a o njemu saznajemo najviše putem temporalnih skokova u razne faze njegova života, od rane mladosti pa sve do zrele dobi. Nedavno je ostao bez supruge koja je preminula od karcinoma, a prije toga teška nesreća zauvijek je promijenila njihove živote.

Umirovljen je prije vremena i zamijenio ga je nesposobni kolega. Čini se da mu se život skroz urušava i da više ništa nema smisla. No, onda se tu pored njega useljava jedna posve (ne)obična bučna obitelj s kojom sklapa, malo po malo, i to ne uvijek na lak način, prijateljstvo, pa i više od toga. Postaje dijelom njihove obitelji.

Ova uloga Toma Hanksa je posve drukčija od njegovih dosadašnjih ostvarenja, gdje je karakter protagonista prikazan na savršen način, a kreacija je, po vrijednosti same glume, usporediva s razinom rada za ulogu Forresta Gumpa.

A to je bio za protagonistu i svojevrsni "Brodolom života", samo što tu nije bio na pustom otoku već među ljudima, ali kao da je bio sam, neshvaćen, što je uvjetovalo njegovu čangrizavost i mrzovolju, želju da prekine svaki kontakt s okolinom i, prije svega, s ljudima.

No, sve se mijenja susretom s obitelji, koju bismo mogli, eufemistički, najblaže ocijeniti kao živopisnu. Manuel Garcia-Rulfo tumači prilično nespretnog oca obitelji koji ne zna parkirati u "rikverc" već skoro napravi krš i lom u cijelom kvartu, a kada se zaglavi prozor, pokušava ga popraviti izvana usput se polomivši. Mariana Treviño je topla, vedra, temperamentna majka obitelji, puno sposobnija i inteligentnija nego što se to na prvi pogled čini te posebno se veže za Otta, tražeći u njemu očinsku figuru. I njihova djeca silno zavole Otta, poput djeda.

To je jedan od onih filmova koji ostavlja nadu u bolju, vedriju budućnost, svjetliju, ističući one općeljudske vrijednosti koje nisu nikada klišeji. Spontano i iskreno. Bez forsiranja.

Redatelj je       Marc Forster. Radnja se odvija uz brojne flashbackove, s precizno razrađenim likovima koji se doimaju tako uvjerljivim, živopisno autentičnim i realističnim. Film prikazuje i aktualan moment s (bes)pravnom gradnjom i brojnim drugim temama koje su prisutne svugdje oko nas.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter