NAJNOVIJE



NA DANAŠNJI DAN

Prije 87 godina osnovan Auto Union, njemački pandan General Motorsa

| Autor: Dino MILIĆ JAKOVLIĆ / Autoportal

29. lipnja 1932. osnovan Auto Union, njemački pandan General Motorsa

Audi, Horch, DKW i Wanderer spojili su se u njemački mega-koncern, koji je sredinom 1930-ih stvorio fantastične bolide, uništen je u II. svjetskom ratu, a krajem 1960-ih iz njega je uskrsnuo Audi

Sedam godina nakon što je autor onih besmrtnih stihova o krugovima koji se šire, Rainer Maria Rilke, dokazao da mu tijelo nije jednako besmrtno, a četiri godine prije no što će olimpijskih pet krugova posjetiti Berlin i svijetu odaslati priču o jednom sjajnom crnom trkaču i jednom osramoćenom, ljutom dikatatoru, u predvečerje najmračnijeg doba njemačke povijesti, stvoren je Auto Union. 

Četiri kruga su se spojila, u svijetu teško pogođenom velikom krizom bilo je teško preživjeti samostalno. DKW, Wanderer, Audi i Horch, četiri saske tvornica automobila nastavile su na tržištu kao zasebni brandovi, ali razvoj je bio zajednički, a tržišne branše odvojene. I samo ime konglomerata, Auto Union, proslavljeno je odmah 1930-ih, fantastičnim, najimpresivnijim trkaćim bolidima ikada, suludo-genijalno-nemogućim konstrukcijama Ferdinanda Porschea.

Auto Union, međutim, nije preživio rat. Tvornice su ostale u ruskoj zoni, Crvena armija je konfiscirala i u Majku Rusiju odvezla trkaće bolide (da, mahom, ondje nestanu i završe u starom aluminiju), po osnivanju DDR-a na ruševinama Auto Uniona nastali su IFA, Sachsenring, posredno i Trabant.

Na Zapadu, samo je DKW preživio. Kad su potkraj 1950-ih poželjeli probiti se u luksuzniji segment, od svih su legendarnih imena revitalizirali baš ono najmističnije, najuzbudljivije, najtajanstvenije: Auto Union. 

No prodaja nije išla onako dobro, dvotaktni motori bili su, osim u onoj drugoj Njemačkoj, prošlost, i vlasnicima tvrtke, Mercedes-Benzu, dodijalo je pokrivati gubitke, te su je prodali Volkswagenu. Koji je ubrzo ugasio i DKW i Auto Union, a na njihovom mjestu oživio još jedno povijesno ime, Audi. Ubrzo je počela bajkovita priča o jednom od najvećih europskih automobilskih uspjeha kasnog 20. stoljeća.

I danas je napredak kroz tehniku slogan Audija, jedine preživjele od četiri tvrtke koje su prije točno 87 godina odlučile zajedno potražiti neku svjetliju budućnost. Četiri prstena odavno su spašena iz Mordora zaborava i odabrana za Audijev znak, a ponosni na svoju tradiciju, 

Audijevci su više od ma koga spremni uložiti u njeno medijsko prezentiranje. Posebno pogođeni ratnim stradanjima, napravili su replike najznamenitijih izgubljenih modela. Forsiranja nema, ravnopravno se predstavlja povijest svih pet relevantnih firmi na čijoj je tradiciji izrastao današnji Audi (peta je NSU, s kojom je Audi spojen u sklopu Volkswagenove korporacije), zato ime Auto Union nije zaboravljeno i prepušteno prošlosti, nego je i danas cijenjeno i prepoznato kao dio velike priče o Audijevom uspjehu.

Više vijesti iz automoto svijeta čitajte na Autoportalu.


Podijeli: Facebook Twiter




Više iz rubrike

Vremenska prognoza

Podaci preuzeti sa: www.yr.no

Web kamere

Pula

Pula: Gradilište Studentski dom
Pula: Gradilište Studentski dom

Pula

Pula: Forum
Pula: Forum
Webcams provided by webcams.travel add a webcam