Heinrich Nordhoff (1899. – 1968.), rođen na današnji dan prije 121 godinu, jedan od nedvojbeno najznačajnijih ljudi u povijesti njemačke automobilske industrije…
Ondje je već 1936. postao komercijalno-tehnički direktor i smatra ga se glavnim pokretačem projekta razvoja malog i dostupnog gradskog automobila Kadett. Nakon rata će Rusi u sklopu naknade ratne štete razmontirati i u SSSR prevesti čitavo postrojenje za proizvodnju Kadetta, koji će ondje postati prvi Moskvič.
Nakon rata britanske su vojne vlasti pod zapovjedništvom bojnika Ivana Hirsta pokrenule proizvodnju Volkswagen Bube, no ubrzo je odlučeno da se upravljanje nad tvornicom povjeri lokalnim snagama. Nordhoff je odabran za to i preuzeo je upravljanje 2. siječnja 1948. Ostat će na čelu Volkswagena do preuranjene smrti 1968., pretvarajući tvrtku u jednog od najvećih svjetskih proizvođača automobila.
Nordhoff je bio nevjerojatno fokusiran na kontrolu kvalitete, što je nedvojbeno doprinijelo reputaciji neuništivosti Bube. Također, beskompromisno inzistiranje na politici samo jednog, stalno usavršavanog modela, uz nekoliko izvedenica na istoj mehaničkoj osnovi, smanjilo je razvojne troškove i bilo značajan faktor prepoznatljivosti i uspjeha.
No u šezdesetima se to počelo pokazivati kao problem, i Volkswagen će se nakon Nordhoffove smrti naći u velikim problemima, sa zastarjelom gamom. Srećom, njegova dalekovidna odluka o kupnji Auto Uniona (i još više s njim nevezano preuzimanje NSU-a), donijeli su koncernu nove tehnologije i mogućnost bezbolnog prelaska na proizvodnju suvremenih automobila poput Golfa i Passata.
Više vijesti iz automoto svijeta čitajte na Autoportalu.