NUTRICIONISTICA ANA GRBAC I TRENER DAVOR ILIĆ

MALA ŠKOLA ZDRAVOG ŽIVOTA: Nije to ući u tajice i ujutro trčati, "prelazak" na zdrav život je potpun zaokret

| Autor: Sandra ZRINIĆ TERLEVIĆ
Program se provodi u Sportskom centru "Get a life" (Snimio Milivoj Mijošek)

Program se provodi u Sportskom centru "Get a life" (Snimio Milivoj Mijošek)


"Izgovori, izgovori. Samo ih nalazimo kada ne želimo promjene. Ali dok ne osvijestimo što želimo i što moramo učiniti za sebe da bi se osjećali bolje, ništa se neće promijeniti", kaže nam na početku razgovora Antonija Jagar Peteh, 42-godišnja supruga, majka i poslovna žena koja je nedavno, kao jedna od pet polaznica, završila prvi ekskluzivni "Get fit" program održan u Puli pod vodstvom nutricionistice Ane Grbac i trenera, vlasnika Sportskog centra "Get a life" Davora Ilića.

Period zapuštanja

- Prije uključivanja u ovaj program moje su "zdrave" navike bile - nikakve. Nisam trenirala, izuzmemo li par pokušaja, hranila sam se kako sam se hranila, ovisno o drugim obvezama, poslu, jednostavno, o prioritetima koje imaju svi roditelji, pogotovo žene, majke i radnice. Trajao je tako jedan izvjestan period zapuštanja, jer ne dogodi se to "zapuštanje" preko noći, već traje to vrijeme u kojem se ne razmišlja niti o zdravlju, niti o treniranju. Bio je to težak period mog života, specifičan i u privatnom i u poslovnom dijelu, jer sam promijenila radno mjesto, radno vrijeme, način ustajanja, vrijeme spavanja, vrstu posla, da ne spominjem vrijeme prehrane, a i kao obitelj morali smo se svemu tome prilagođavati. Uz sve to, bilo je i fizičke neaktivnosti.

(Snimio Milivoj Mijošek)

Trener Davor Ilić s Antonijom Jagar Peteh (Snimio Milivoj Mijošek)

U takvom trenutku života upoznala sam Anu Grbac. Link za program poslala mi je prijateljica, čule smo se telefonski, sjele potom 20-ak minuta, govorila mi je o pet elementarnih stvari i, ukratko, pročitala me k'o otvorenu knjigu. Pogodila mi je apsolutno sve, od prehrane, vježbi, načina razmišljanja, fokus koji trebam ostvariti, na što treba obratiti pažnju. Ma sve! S njom je super raditi. Ana nema predrasuda, nikoga ne osuđuje, ima zdravu motivaciju, što se rijetko kod koga nađe, i prava je riznica znanja koje zna i prenijeti. Možda i mnogi drugi imaju znanja, ali ga ne znaju prenijeti i kako doprijeti do ljudi, do mene konkretno koja sam i inače u životu jako skeptična i nepovjerljiva. Ana ima znanje i izvrsno ga prenosi. Danas se mnogi ljudi bavi svim i svačim, struka ne radi struku, svi svaštare i "kopipejstaju", ali treba gledati rezultate. A Ana ih ima. I to u vrlo rekordnom roku, gotovo u dahu ispričala nam je Antonija Jagar Peteh.

(Snimio Milivoj Mijošek)

Upoznale su se, kaže, početkom listopada, 13. listopada je sebi rekla: 18. listopada kreće program i neće to baš biti kako sam mislila - presvući se u tajice i ujutro trčati. Neće to baš ići tako, govorila si je Jagar Peteh.

- To je vrlo radikalna promjena za svakog pojedinca. Treba se fokusirati na cilj, trebali smo se mi u kućanstvu trebali drugačije organizirati ako sam se željela pridržavati programa jer me odjednom triput tjedno nema kući u određeno vrijeme. Dakle, zahtijeva to kakvu-takvu reorganizaciju. Ako se nećete nečega odreći, tada ne treba niti kretati u cijelu ovu priču, kaže naša sugovornica.

Skrivene kalorije

Svojevrsnu pripremu odradila je desetak dana ranije, izbacila neke stvari za koje je i inače znala da joj ne čine dobro i - 18. listopada krenula s vježbanjem, s vaganjem, a u konačnici i u "obračun" sa samom sobom. Cilj: skinuti kile ili riješiti zdravstvene probleme?!

- Možda me na sve najprije motiviralo zdravstveno stanje jer sam se baš loše osjećala, tromo. Logično da onog trena kad uvodimo takve promjene i kile idu dole. I čovjek se jednostavno počinje bolje osjećati. Jer s godinama sve nosite na svojim leđima, od lošeg spavanja do prekomjernog znojenja, pogotovo kada uz to imate i višak kilograma. Greške su pritom mnoge, od količine hrane do načina spravljanja namirnica. Ustvari, nisam se ja toliko loše hranila, koliko sam loše spremala namirnice, način, ali i količina, kao i raspodjela obroka tijekom dana, sve je bilo loše. U međuvremenu se moje radno vrijeme mijenja, radim od 10 do 20 sati. Što da kuham, što i kada da jedem? Međutim, kada sam se dobro fokusirala, shvatila sam da to i nije velik problem. Veći je problem imati namirnice doma i na vrijeme pripremiti obrok da bi ga mogli ponijeti na posao. Jednom kada to postane rutina, problema više nema jer kada je obrok pripremljen i nadohvat ruke, tada ga čovjek i pojede na vrijeme i nema onih skrivenih kalorija kojima se natrpavamo, ispričala nam je Jagar Peteh.

(Snimio Milivoj Mijošek)

Trener Davor Ilić s Antonijom Jagar Peteh (Snimio Milivoj Mijošek)

Te promjene su, priznaje, teške, teško je promijeniti navike, i osobne i obiteljske, ali uz pravilno vođenje i pomoć koju je dobila tijekom programa, uspjela je.

- Doista mi je bilo nezamislivo da ne iskoristim taj program kada sam se već uključila, da ne iskoristim to Anino znanje i, što kaže moj muž, mama ide u školu, kao neka školarka da to sve primijenim u svom životu. I uspjelo je. Sigurno da je lakše ići pola sata s nekim na kavu, nego prošetati po Verudeli. Sada u pauzi na poslu uzmem bocu vode i prošećem po obilaznici. Imam dosta sjedilački posao, malo se krećem pa je svaka aktivnost itekako bitna. A Ana ima izvrstan način kako približiti čovjeku bitno, pogotovo što se prehrane tiče. Jer ako ne znam što su i kako djeluju ugljikohidrati, kako i zašto neke namirnice spojiti, a druge ne, uzalud da provedem tri sata u teretani. Dojmila me se jedna njezina priča: mjesečno dobivamo plaću, budžet, odlazimo li u dućan i bacamo novac naokolo? Naravno da ne. Tako je i s kalorijama, dnevno nam treba određen budžet kalorija i s tim moramo raspolagati, ne više, kaže Jagar Peteh.

Hrana "od kuće"

Pet tjedana prolazila je i gotovo pa individualne, ciljane vježbe s Davorom Ilićem u njegovom Sportskom centru.

- Prvi dan nisam mogla napraviti pet čučnjeva u komadu, a na kraju programa mogla sam raditi sve te vježbe u setu od deset komada, u intervalima. Kada je to sve završilo, a prije kraja godine i perioda darivanja, odlučila sam sebi darovati nastavak tih individualnih treninga mjesec dana, dvaput tjedno u jutarnjim terminima. I još uvijek sam na tim satovima, iako me je u međuvremenu korona, koju smo dobili moji ukućani i ja, malo usporila. I imala sam ponovno taj period isprika jer su nas svi tetošili, nosili sarme, pakete, kolače i sve puštali na stepenicama, a mi jeli i jeli… Tri tjedna nisam radila i tri tjedna sam ležala. Smrt!

Foto

Cardio aktivnost vikendom, jer je osim vježbanja u dvorani, važno povećati i kretanje u prirodi

Sada sam se opet vratila u dvoranu, srce je puno. I unatoč svemu moram reći da sam i sada u konfekcijskom broju 42, da sam u ovom periodu, koroni unatoč, ipak uspješno skinula deset kilograma i idem dalje. Što jedem? Sve, meso, osim prženog i friganog, voće, povrće, tjesteninu, ribe, zapravo apsolutno sve i važno je reći da nisam gladna. Ponavljam, najvažnije je planirati obroke i imati ih uz sebe. Ljudi uglavnom dugo ne jedu, onda dođu kući, ubiju se od hrane i onda su tromi, nikakvi, loše se osjećaju jer su natrpali u sebe sve što im je došlo pod ruku. Evo, ja danas imam kuhana jaja sa zelenom salatom i kukuruzom. Dovoljna je jedna tuna, malo divljeg radića, jabuka s malo cimeta, bademi, šejk u koji se svašta može ubaciti. Iako možda netko misli da je to skupo, činjenica je da jedna dostava kuhane hrane košta sigurno 50, 60 kuna. To je skupo. Daleko je jeftinije hraniti se "od kuće". Treba naglasiti da to nije dijeta, to je način prehrane, ciljani obroci. Sada je na svakoj osobi da procijeni hoće li ostati na tom kolosijeku, imati fokus i vidjeti dobrobiti od toga, izvagati što dobiva, a što gubi, zaključuje naša sugovornica.

Poučena dosadašnjim iskustvom kaže kako je dobro organizirati se, ići sa popisom u trgovinu, dobro planirati nabavku namirnica i imati ih doma.

- Bilo je tako i prije kod mene, ali i previše slatkoga, gotovih proizvoda, slanih grickalica... Najveća stepenica bila mi je ovisnost o šećeru. Zahtjevno je, ali je moguće. Što se aktivnosti tiče, niti tu ne trebaju izgovori - dovoljno je hodanje od sat vremena. Puno vode, a ostalo je sve zastupljeno u prehrani, nema gladovanja. Bez suporta i podrške ne ide, i to je bitna stavka u ovom programu. Meni je suprug oduvijek najveća podrška pa je tako i ovaj put imao veliko povjerenje u mene. Više nego ja sama, jer sam oduvijek nepovjerljiva, skeptična. Moram pohvaliti i kolege s posla koji su mi također bili podrška. Stvari se mijenjaju, korak po korak, ali ide to. Tako da se vratim na početak - izgovori se uvijek nađu, ali opravdanja nema! Treba skupiti snagu i krenuti, poručuje gospođa Antonija Jagar Peteh.

"S prvom grupom polaznika jako sam zadovoljan. Predali su se radu i držali u prehrani kao vojnici, a samim tim imali su u konačnici izvrsne rezultate", zadovoljan je trener i voditelj dijela programa Davor Ilić. "Nema većeg poticaja od zadovoljnih klijenata, tako da smo se odlučili nastaviti dalje s grupama. Već smo krenuli i s drugom grupom, a u najavi je i treća koja će započeti 14. veljače. Sretan sam što mogu svoje iskustvo i dugogodišnju edukaciju prenijeti na moje vježbače", zaključuje Ilić.

Foto

Naši polaznici promijenili su loše navike i uveli nove, i u svemu tome uživaju - nutricionistica Ana Grbac

- Ponosno mogu reći da naša mala škola zdravog života ima uspjeha, dodaje Ana Grbac.

"Polaznice su naučile osnovne vježbe, naučile su spremati zdrave obroke i ubacile su svoju kreativnost u moje planove prehrane, promijenile su loše navike i uvele nove, i u svemu tome uživaju. Ono što je najvažnije je da su sve to uklopile u svakodnevni život i nastavljaju dalje sa zdravim navikama", kaže Grbac.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter








Web kamere

Pula

Pula: Golden Gate of
Pula: Golden Gate of

Pula

Pula: Korzo, Giardini
Pula: Korzo, Giardini