Ilustracija (foto: Luka Gerlanc / CROPIX)
Akcije se stavljaju na kraj prolaza kako bi privukli kupce, pilići su sniženi nakon što su bili izloženi četiri sata, a pečene je najbolje kupiti na kraju dana.
Kako troškovi života rastu iz dana u dan, stručnjaci upozoravaju kupce na trikove koje trgovci koriste kako bi vas naveli da kupite skuplje i potrošite više; ali i savjetuju kako ih izbjeći.
Stručnjakinja za potrošnju Jo Abi rekla je tako za Daily Mail da se proizvodi na akciji gotovo uvijek nalaze na kraju prolaza gdje privuku najviše kupaca, neko meso nakon par sati u izlogu bude jeftinije, a gotovu je hranu najbolje kupiti na kraju dana. Ona preporučuje i da; kako biste izbjegli kupnju nepotrebnih igrački ili slastica;' djecu ostavite kod kuće i da se strogo držite svog popisa za kupnju, piše Večernji list.
Iako većina kupaca vjeruje da u kupnji slijede svoju slobodnu volju, to zapravo nije posve točno, a prema nedavnom se istraživanju u trgovinama diljem svijeta koriste strategije slične onima u kockarnicama. Naime roba u svim trgovinama složena je tako da vlasnici velikih brendovi mogu što više kontrolirati izbor svojih kupaca. Oni koji su zaduženi za pozicioniranje proizvoda često ljude čak usmjeravaju u smjeru suprotnom od kazaljke na satu jer je istraživanje pokazalo da predmeti s lijeve strane prije privuku našu pažnju nego oni s desne. Na desnoj su strani zato izloženi upadljivi i oku ugodniji proizvodi; kako bi kupce privukli i u tom smjeru.
Osnovni su artikli smješteni daleko jedan od drugog pa često da biste došli do svih morate obići cijelu trgovinu; a tako će kupci imati priliku vidjeti i kupiti i nešto što nisu planirali.
Istraživanje je pokazalo da je pozadina pulta s mesom obično obojena tako da se što bolje ističe crveno svježe meso. 'Promo' i 'akcija' Znak 'promo' ili 'akcija' obično se stavlja između sniženih artikala i stvari koje nisu na sniženju jer ljudi tako proizvode s punom cijenom povezuju s onima na sniženju.
U najprometnije doba dana trgovci puštaju bržu glazbu kako bi se kupce potaklo da se što brže kreću kroz trgovinu i tako smanjila gužva.
Trgovci to smatraju najboljim mjestom, a istraživanje je pokazalo da su veliki brendovi spremni mnogo platiti kako bi im proizvodi bili izloženi na kraj prolaza; jer je tako vjerojatnost da će ih se kupiti čak osam puta jer se ističu i lakše ih je uočiti.
Veća kolica ljude potiču da kupuju više jer s njima zapravo mislimo da kupujemo manje. Blagajna Istraživanje je otkrilo da u većini trgovina nema praznog prostora između prostora za kupnju i blagajne, što je strategija koja vam otežava da se u zadnji tren predomislite i riješite se nekih proizvoda.
Dizajneri interijera trgovina danas znaju iskoristiti prednosti svih osjetila i slijede mnoga načela iz kockarnica. To znači da je u njima da biste zaboravili na vrijeme prirodno svjetlo ograničeno, kao i prozori ako ih uopće ima, te izloženi satovi. Uz to, osjetila su 'bombardirana' ugodnim prizorima i mirisima; poput cvijeća ili pekarskih proizvoda.. Odvažne boje proizvoda naglašene su posebnim osvjetljenjem zbog čega se oni zapravo brže kvare ali izgledaju svježije. Prethodna studija otkrila je da su supermarketi zabilježili povećanje prodaje od 38 posto ako su puštali glazbu. Sva su ta pozitivna iskustva stvorena da funkcioniraju zajedno kako bismo bili dobro raspoloženi dok kupujemo.
Najbolji planeri znaju da prvi dojmovi traju i usredotočuju se na ono što vidimo čim uđemo, a tamo trgovci obično stavljaju svježe gotove proizvode. Isto tako, trgovine česti imaju jedan ulaz koji je ujedno i izlaz, da kupcima otežaju brzi odlazak; a čak ako i ne prođu kroz svaki, kupci će proći barem kroz jedan prolaz gdje se proizvodi prodaju osam puta brže...