USUSRET TURISTIČKOM SAJMU ITb BERLIN

Jedna od glavnih tema bit će nedostatak radne snage, s kojim se ne susreće samo Hrvatska, nego skoro sve europske zemlje

Poznato je da se Hrvatska prema broju dolazaka i noćenja s njemačkog tržišta pozicionirala među njihove najznačajnije inozemne destinacije. U apsolutnim pokazateljima, Hrvatska spada u deset vodećih destinacija u Njemačkoj

| Autor: Doria MOHOROVIĆ
Sajam u Berlinu jedne od prethodnih godina

Sajam u Berlinu jedne od prethodnih godina


U utorak započinje ITB berlinska konvencija, najveći svjetski sajam turizma koji svake godine ugosti više od deset tisuća izlagača iz više od 60 svjetskih država. Prema predviđanjima organizatora, u narednim bi se danima, od 7. do 9. ožujka, u berlinskom kongresnom centru Messe trebalo okupiti više od 160 tisuća posjetitelja.

Hrvatski turizam se na ITB-u tradicionalno predstavlja u organizaciji Hrvatske turističke zajednice (HTZ), a u sklopu hrvatskog virtualnog štanda svoju ponudu na ovogodišnjem izdanju sajma predstavit će i suizlagači, među kojima su turističke zajednice Dubrovačko-neretvanske, Šibensko-kninske i Splitsko-dalmatinske županije, potom turističke zajednice Grada Dubrovnika i Grada Zagreba te TZ Središnja Hrvatska.

Potom su tu i pojedinačne tvrtke među kojima dominiraju one iz Istre: Maistra, Valamar, Plava Laguna, Arena Hospitality Group, Croatia Airlines, Nacionalni park Plitvička jezera, Aminess Hotels&Campsites, Perfecta Travel, ID Riva, Liburnia Riviera Hoteli, Elite Travel, Maslinica d.o.o. i Bluesun.

Prezentacije šefova hrvatskog turizma

Tijekom sajma prezentacije s rezultatima i novostima iz hrvatskog turizma održat će Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice, te Nikolina Brnjac, ministrica turizma i sporta.

Kako najavljuju organizatori, pod sloganom "Upravljanje transformacijom" na sajmu će vodeći stručnjaci raspravljati o trenutačnim izazovima za globalnu turističku industriju nakon covid-19 pandemije i problema nedostatka radne snage, a sa čime se suočavaju gotovo sve europske zemlje.

Paneli će se dotaknuti i klimatskih promjena, opskrbe energijom i globalnim sigurnosnim politikama.

Nijemci će putovati

Poznato je da se Hrvatska prema broju dolazaka i noćenja s njemačkog tržišta pozicionirala među njihove najznačajnije inozemne destinacije. U apsolutnim pokazateljima, Hrvatska spada u deset vodećih destinacija u Njemačkoj.

Prema istraživanju ADAC-a, njemačkog automobilskog kluba, o potencijalnoj potražnji Nijemaca za europskim destinacijama u ovoj turističkoj sezoni, rezultati govore da će usprkos brojnim opterećenjima recesijom, energetskom krizom, pandemijom i ratom u Ukrajini, interes Nijemaca za putovanjima ostati isti kao i prethodne godine. Prema rezultatima, čak 92 posto ispitanih Nijemaca koji su putovali u prošloj godini ne planiraju se odreći putovanja u turističkoj sezoni 2023., što je dobra vijest za Hrvatsku.

Dodajmo da ipak, prema trenutnom stanju, još uvijek nije moguće sa sigurnošću ustanoviti kakav će utjecaj imati poskupljenja, pogotovo energenata, na ponašanje i potrošnju njemačkih turista. Ono što je za Hrvatsku svakako dobro jest da je uveden euro, pa će ovo biti prva sezona da će se u tom smislu Nijemci, a i mnogi drugi, u Hrvatskoj još više osjećati kao kod kuće. Prvi pomak osjetit će već na granici, gdje ih nitko neće zaustaviti zbog ulaska Hrvatske u Schengen.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter