O "privilegijama i kako ih se otarasiti", u osvrtu pod naslovom "Rasterećenje 'Yu-ekspresa'", novinar David M. Fištrović piše od "skresanoj prvoj značajnijoj privilegiji funkcionarskog jet-seta". "Vagon sa spuštenim zavjesama zauvijek je otkopčan s 'Bosna-ekspresa' i gurnut na sporedan kolosijek", slikovit je Fištrović. I upravo kad pomislite da će građani i funkcionari odsad putovati zajedno, naš novinar zbroji jedan i jedan i dobije "suma sumarum"…
Glas Istre, 5. lipanj 1988.
"Za Jugo milijardu. Za kupce koji vozila uplate do 23. listopada odobravat će se popust. Američki modeli za domaće kupce, popust za gastarbajtere" - najavljuje naslovnica revijalnog vikend-izdanja Glasa Istre od 4. i 5. lipnja 1988., kada je subotom istarski dnevnik izlazio kao dvobroj.
Osim Juga, veli naslovnica istarskog dnevnika, poskupljuju i šibice osječke Tvornice žigica Drava (baš tako - šibice i žigice u istoj vijesti), koja podmiruje 72 posto jugoslavenskih potreba. Istra će ovog ljeta manje žeđati jer se intenzivno gradi vodovodni sustav, a svi građani tadašnje države ne trebaju više brinuti ni radi svojih deviza - "građanin sam odlučuje hoće li prodati ili čuvati devize, hoće li ih držati u banci ili u kući".
"Prilikom polaganja deviza na štednju građani su bili dužni da banci podnesu - pod osobnom odgovornošću - pismenu izjavu po kojoj su osnovi stekli devize. U toku 1974. ukinuti su propisi koji su nalagali bankama da ispituju porijeklo deviza. (…) Međutim, iako je od tog zaokreta prošlo već 14 godina, ipak određen broj građana i dalje je rezerviran prema čuvanju deviza u banci", pojašnjava članak.
Kad smo kod deviza, doba je to širenja duty-free shopova po zemlji, posebno po turističkim naseljima i marinama na Jadranu. U tim bescarinskim prodavaonicama, "tvornicama čistih deviza", kako kaže novinarka Dubravka Munjas, osim stranaca uz predočenje pasoša, od 1986. godine mogu kupovati i Yu gastarbajteri "koji to obilato i koriste". Uz stranu robu iz uvoza i zaplijenjenu na carini, u "djutićima" se nastoje plasirati i domaći proizvodi "koje stranci traže" - kristal, šljivovica i rukotvorine.
O "privilegijama i kako ih se otarasiti", u osvrtu pod naslovom "Rasterećenje 'Yu-ekspresa'", novinar David M. Fištrović piše od "skresanoj prvoj značajnijoj privilegiji funkcionarskog jet-seta". "Ukinut je salon-vagon za funkcionare koji je JŽ godinama vukla na relaciji Sarajevo - Beograd. Vagon sa spuštenim zavjesama zauvijek je otkopčan s 'Bosna-ekspresa' i gurnut na sporedan kolosijek", slikovit je Fištrović. I upravo kad pomislite da će građani i funkcionari odsad putovati zajedno, naš novinar zbroji jedan i jedan i dobije "suma sumarum" - JŽ je podigao cijene pa su sada spavaća kola skuplja od aviona; dakle, funkcionari će se samo preorijentirati na avione i ništa se drugo neće promijeniti. U nabrajanju privilegija rukovodećih - pod međunaslovom "Otkopčati i ostale" - Fištrović dolazi i do Briona, gdje zna se koji ljetuju za male pare, dok obični građani plaćaju skupe ulaznice u Nacionalni park.