Povijesni projekt

Izvođač rekonstrukcije pulskog lukobrana uvodi se u posao idući tjedan

| Autor: Doria Mohorović i Jelena Milović
(Snimio Milivoj Mijošek)

(Snimio Milivoj Mijošek)


Na panel raspravi konferencije u organizaciji Glasa Istre, "Hrvatska u pokretu", Dalibor Brnos, ravnatelj Županijske lučke uprave Pula, je na pitanje Mislava Togonala istaknuo stratešku i svaku drugu važnost lukobrana.

Povijesni trenutak

- Svjedočimo zaista jednom povijesnom trenutku, gdje nakon što je prije 111 godina Austro-ugarska stala s radovima, nastavljamo projekt rekonstrukcije lukobrana. Podsjećam da projekt ima vrijednost 26,9 milijuna eura od čega su 18,3 milijuna eura bespovratna EU sredstva. Razliku će sufinancirati Ministarstvo prometa, mora i infrastrukture i Istarska županija. Bespovratna sredstva su realizirana putem Conecting Europe Facility programa i tu je gospodin Šoštarić, ravnatelj Uprave za EU fondove i strateško planiranje, sa svojim timom jako puno pomogao. Rekao mi je i zanimljivu informaciju kako smo mi prva Županijska Lučka uprava u Europi, koja je uspješno povukla sredstva iz tog programa. U međuvremenu smo proveli sve postupke javnih nabava, a 10. lipnja smo potpisali ugovor s izvođačem radova - Pomgrad Inžinjering iz Pule.

(Snimio Milivoj Mijošek)Dalibor Brnos (Snimio Milivoj Mijošek)

Idući tjedan u ponedjeljak, službeno ih uvodimo u posao. U planu je da se tijekom studenog i prosinca izvode pripremne radnje. Oni moraju napraviti izvedbeni projekt, vidjeti snimak postojećeg stanja, dovesti mehanizaciju i raditi neke manje radove na čišćenjima, a veliki radovi će započeti u siječnju 2026. godine. Rok izvođenja radova je 20 mjeseci, i predviđeni završetak je srpanj 2027. godine. Lukobran je dugačak 1.200 metara, a mi ćemo spojiti dva kraka u jedan, dignut ćemo ga na 10 metara, te je od toga dva metra iznad vode. Postoji cirkulacija i prostor za odvijanje prometa, tih 145 metara koji su ostali neizgrađeni tada je namjerno pušten zbog vojne svrhe. Kroz taj dio su u pulsku luku ulazila manja plovila. Sada više nema vojnu svrhu, već samo zaštitnu te kad spojimo ta dva kraka u jednu cjelinu, dat ćemo dodatni doprinos i sigurnosti i funkcionalnosti, pojasnio je projekt rekonstrukcije pulskog lukobrana Brnos ustvrdivši kako će i dalje moći ulaziti kruzeri, ali najvažnije je da ćemo u budućnosti imati bolje uvjete za putnički i teretni promet, ali i sam nautički promet.

Lukobran će otvoriti i ostale investicije, a kao najveću ravnatelj Županijske lučke uprave Pula navodi projekt terminala za pomorski i putnički promet na Vallelungi. Njime se u Lučkoj upravi bave već desetak godina. Još tada je napravljena studija izvodljivosti i analiza troškova, koje su pokazale da projekt ima ekonomsku i financijsku održivost. Na opasku moderatora oko potrebe povezivanja turista morskim putem, iz jedne u drugu luku istog područja, Brnos priznaje kako i sami razmišljaju o tome. Pokušavaju, istaknuo je, povezati Pulu s ostalim lučkim područjima; Medulinom, Fažanom, Ližnjanom te da se putnike prevozi morskim, a ne cestovnim putem. Sljedeće će sezone testno povezati Pulu i Fažanu s postojećim brodarima, pa će se vidjeti interes, poručio je.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter








Trenutno na cestama